2325
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

7 485 Inlägg
20 november 2011
FreddeLi skrev:
Darkus skrev:
redan gjort roll

FreddeLi skrev:
Håll aldrig fingrarna i närheten av en uppspänd handbromsfjäder i det ögonblick du ska haka fast den. När man tappar den med tången så kommer kroken i änden av fjädern att gå rakt igenom fingret. inte alls trevligt att dra ut den ur fingret.....

då är vi två, inte det minsta mysigt tongue och fingret var obrukbart i en vecka eller 2 efteråt tongue

aj sad

210 Inlägg
20 november 2011
Bli inte klar med motoroljebytet (bilen nersänkt, olja påfylld och domkraft, pallbockar och annat är tillbakasatt i verkstaden) och se när den gamla oljan hälls i den tömda dunken att kopparpackningen för oljetrågspluggen följer med ner i dunken. Jo jag brukar kunna använda packningen igen. Brukar vända på den och spänna ordentligt...
Senast redigerat av Bosse-buss (20 november 2011)

7 485 Inlägg
20 november 2011
Bosse-buss skrev:
Bli inte klar med motoroljebytet (bilen nersänkt, olja påfylld och domkraft, pallbockar och annat är tillbakasatt i verkstaden) och se när den gamla oljan hälls i den tömda dunken att kopparpackningen för oljetrågspluggen följer med ner i dunken. Jo jag brukar kunna använda packningen igen. Brukar vända på den och spänna ordentligt...

äh har sett värre,wink , stannade utanför volvo en gång då en kvinna kom körandes med en fin svart rand efter sig,, japp de hade inte dragit åt oljepluggen eller filter bra wink hon var inte så jättenöjd wink

1 485 Inlägg
20 november 2011
AD_ skrev:
Backa inte nära ett staket med öppen bakdörr. Dörren får väldigt dålig passform efter det lol

(Inte jag som lyckats med det.)

Been there, done that.. (i min gamla 245a tongue)

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

21 Inlägg
20 november 2011
ha inte rutan nere på förarsidan då du far och tar returer samtidigt som du har telefonen på instrumentbrädan
den blir så svår att prata i efter att den flygit ut:P

en klassiker är ju att fråga den man pratar med vart faan man lagt telefonen då man pratar i den, man blir
ofta utskrattad big_smile

Vi är inte sega i norrland vi har bara inte brottom :D

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 november 2011
Häll inte ut dricka ur rutan när du ligger i 90km/h. Det blir inte en rak stråle ner på marken kan jag lova.
Utan du har dricka över hela sidan på bilen!

Fick hjärnsläpp tror jag big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

21 Inlägg
20 november 2011
Thunderbird88 skrev:
Häll inte ut dricka ur rutan när du ligger i 90km/h. Det blir inte en rak stråle ner på marken kan jag lova.
Utan du har dricka över hela sidan på bilen!

Fick hjärnsläpp tror jag big_smile

stanna direkt du hör en polare börja harkla i fyllan ist för att fråga ska du spy och köra vidare, han säger nä
efter 1 min hör du rutan vevas ner och han spyr, kan säga att spyan inte var på utsidan av bakrutan, sen
var de morsans bil också btw

Vi är inte sega i norrland vi har bara inte brottom :D

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
20 november 2011
kom på en till. Stäng inte dörren våldsamt när rutan är nervevad. krävs knappt någon kraft alls för att klirra en ruta som är nervevad tongue

3 929 Inlägg
20 november 2011
FreddeLi skrev:
kom på en till. Stäng inte dörren våldsamt när rutan är nervevad. krävs knappt någon kraft alls för att klirra en ruta som är nervevad tongue

Inte uppvevad heller.
En kompis lyckades med det på en volvo 240 för några veckor sedan big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

1 903 Inlägg
20 november 2011
Thunderbird88 skrev:
FreddeLi skrev:

Inte uppvevad heller.

du får skicka igen dörren jävligt hårt om du ska ha sönder en uppvevad ruta wink när rutan är nere så ligger den ju och slår emot metallen i dörren och går sönder lätt som fan tongue men det tänkte man ju såklart inte på när bilen vägrade starta och man blev förbannad tongue

3 929 Inlägg
20 november 2011
FreddeLi skrev:
Thunderbird88 skrev:
FreddeLi skrev:

Inte uppvevad heller.

du får skicka igen dörren jävligt hårt om du ska ha sönder en uppvevad ruta wink när rutan är nere så ligger den ju och slår emot metallen i dörren och går sönder lätt som fan tongue men det tänkte man ju såklart inte på när bilen vägrade starta och man blev förbannad tongue

Han var ju inte direkt snäll med dörren men knappast så att han tog i för kung och fosterland big_smile

2 046 Inlägg
20 november 2011
Du bör absolut inte somna i en maskintvätt sak när du har din bil i D läget på automatlådan... De kan kosta dig en ny ruta och ny huv... Och en airbag som väcker dig... Hände mig igår i danmark...

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

1 903 Inlägg
20 november 2011
kannebanne skrev:
Du bör absolut inte somna i en maskintvätt sak när du har din bil i D läget på automatlådan... De kan kosta dig en ny ruta och ny huv... Och en airbag som väcker dig... Hände mig igår i danmark...

HAHAHA, bland det roligaste hittills! bild på det hela? big_smile

3 929 Inlägg
20 november 2011
kannebanne skrev:

Tur som fan att man aldrig besöker maskintvätthallar då! lol

Forummoderator
26 473 Inlägg
20 november 2011
kannebanne skrev:

Hahahahaha..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 046 Inlägg
20 november 2011
FreddeLi skrev:
kannebanne skrev:

Ja, men de va ju min turdag, så jag tappade kameran i marken så den gick sönder den med.. Fan va man failar... Du skulle sett dörren till shell butiken.. Dom var inte glada dom heller..

3 929 Inlägg
20 november 2011
kannebanne skrev:
FreddeLi skrev:
kannebanne skrev:

Ja, men de va ju min turdag, så jag tappade kameran i marken så den gick sönder den med.. Fan va man failar... Du skulle sett dörren till shell butiken.. Dom var inte glada dom heller..

Fyfan vilken värdelös dag yikes Lider med dig men samtidigt så är det rätt så kul. Du kommer skratta åt det efter ett tag tror jag big_smile

2 046 Inlägg
20 november 2011
Thunderbird88 skrev:
kannebanne skrev:
FreddeLi skrev:

Fyfan vilken värdelös dag yikes Lider med dig men samtidigt så är det rätt så kul. Du kommer skratta åt det efter ett tag tror jag big_smile

Mina polare garva ihjälsig medans shellgubbsrna kom ut och skrek : NEIN NEIN NEIN!!, antar att de låter lite kul.. Men dagen slutar inte där.. Lyckas köra sönder hyrbilen med... Ja.. Sista gången jag kör pÅ maskintvätt..

3 929 Inlägg
20 november 2011
kannebanne skrev:
Thunderbird88 skrev:
kannebanne skrev:

Mina polare garva ihjälsig medans shellgubbsrna kom ut och skrek : NEIN NEIN NEIN!!, antar att de låter lite kul.. Men dagen slutar inte där.. Lyckas köra sönder hyrbilen med... Ja.. Sista gången jag kör pÅ maskintvätt..

Vad i helvete?
Har du något mer att berätta om den dagen? Två trasiga bilar och en trasig kamera.

2 046 Inlägg
20 november 2011
Thunderbird88 skrev:
kannebanne skrev:
Thunderbird88 skrev:

Vad i helvete?
Har du något mer att berätta om den dagen? Två trasiga bilar och en trasig kamera.

Jo.. På hotellet ( där jag är nu ) tappadd jag ett dyrt glas när room service kom upp med varsin bira... Jävla dyrt... 30 € för ett jävla ölglas..
Senast redigerat av kannebanne (20 november 2011)

Sök