Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Frizzox
17 januari 2012 · 528 Inlägg

kör aldrig eu moppe (oväxlad) på grusväg med 40-41 graders feber om du är van med att koppla med vänster hand  och i mitt förvirrade tillstånd trycker väldigt hårt på HÖGER bromshandtag i ca 60 km/h.... framhjulet kommer att låsa sig och moppen kommer att åka av vägen, jag däremot fick en flygtur och landade på knäna på gruset smile

jalmar
17 januari 2012 · 57 Inlägg

Om du har tagit bort remskivan på vevaxeln, se till att du skruvar dit den ordenligt igen!

Annars kan man bli stående på motorvägen i 15- utan varma kläder kl 03:00, 1 mil hemifrån...

Man tror ju att nån mer skulle vara vaken och åka i samma riktning...... men icke!tongue

Lär av andras misstag
för du kan inte leva tillräckligt länge
för att själv hinna begå dem alla.
Pim_Pim
17 januari 2012 ·

Glöm inte att dra åt hjulen ordentligt innan ni ska ut och glida, kan lätt börja vibrera och resultera i att däcket flyger iväg. xD

Frizzox
17 januari 2012 · 528 Inlägg

glöm inte att du skruvat bort skruvarna som håller fast förarstolen i framkant på en 900 aero när du sedan ska ut och se hur den går och stämplar fullt, jag lovar att du enbart kommer se innertaket och ha väldigt svårt att nå bromsen, och sen när man ska försöka dra sig upp i ratten inser man varför man sa till sig själv att inte provaköra... jag hade skruvat bort muttern till ratten...

Pim_Pim
17 januari 2012 ·

Frizzox skrev:
glöm inte att du skruvat bort skruvarna som håller fast förarstolen i framkant på en 900 aero när du sedan ska ut och se hur den går och stämplar fullt, jag lovar att du enbart kommer se innertaket och ha väldigt svårt att nå bromsen, och sen när man ska försöka dra sig upp i ratten inser man varför man sa till sig själv att inte provaköra... jag hade skruvat bort muttern till ratten...

haha fy fan vet hur det känns.. skulle köra in en 740 i garaget en gång utan någon inredning i så jag bara la in en stol löst och bara tryckte ditt ratten utan att skruva dit den.. kan ju gissa hur det gick roll

Evildan
18 januari 2012 ·

RD_87 skrev:

JaggaChafen skrev:

te_wik skrev:
Glöm inte att montera rotorn inne i fördelarlocket... Blir något svårstartat då.


Mvh Tommy

Been there done that smile

Men jag va iaf fuller smile

Ni är inte ensamma... smile

Långifrån ensamma big_smile

Svetsa inte golvet på din uppruttna 142 -74 som står hos en kompis när du och polarn har tagit några öl är 16år och inspirationen infinner sig.
När din far sedan kör in din bil till SBP kommer då besiktningsmannen att undra varför han använt en utplattad/justerad 8mm batterilåda från en gammal traktor som golvmaterial (såg förjävligt ut men gick igenom och kommer säkerligen vara den sista plåten kvar när resten av golvet rostat upp) varpå din far efter hemkomst med bilen undrar "hur fan tänkte ni där?"

Mattsson_91 Självlärd
18 januari 2012 · 3 083 Inlägg

Evildan skrev:

RD_87 skrev:

JaggaChafen skrev:

Been there done that smile

Men jag va iaf fuller smile

Ni är inte ensamma... smile

Långifrån ensamma big_smile

Svetsa inte golvet på din uppruttna 142 -74 som står hos en kompis när du och polarn har tagit några öl är 16år och inspirationen infinner sig.
När din far sedan kör in din bil till SBP kommer då besiktningsmannen att undra varför han använt en utplattad/justerad 8mm batterilåda från en gammal traktor som golvmaterial (såg förjävligt ut men gick igenom och kommer säkerligen vara den sista plåten kvar när resten av golvet rostat upp) varpå din far efter hemkomst med bilen undrar "hur fan tänkte ni där?"

HA HA. Det är på tiden att vi kontaktar Chriss och får en gilla knapp i forumet big_smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
loow Jävel
18 januari 2012 · 2 018 Inlägg

Failade grovt imorse vid 5 påväg hem från jobbet.

Ställ inte bilen med motorn igång på en bensinmack om du vet att bilen låser sig själv ibland..
Ringde o väckte flickvännen som fick komma med extranyckeln så att jag kunde öppna och köra iväg.

Samma sak hände när jag blev stoppad av snuten och fick fortkörningsböter på motorvägen. Då låste bilen med nycklarna i tändningslåset och jag fick sitta på motorvägen i en timme tills flickvännen kom.

Andra heta tips!:

Be inte en kompis sätta på navkapslarna på din epatraktor om du inte dragit dit däcken..
Tappade framhjulet på storgatan i anderstorp..

Köp inte en bil med trasiga knutkors och tro att det ska gå snabbt att fixa på en parkering för att sen köra hem.
Det tog väl ca 3 timmar inkl att ringa efter hjälp hos min mors gamla väninna vars man hade en liten snickarboa några mil därifrån, oerhört lång historia dedär..

Allt för mig smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
ekmaan hej vad gör du?
19 januari 2012 · 416 Inlägg

Hoppa inte ut ur bilen och in i en annan I farten, de kan sluta med att foten fastnar under bakhjulet smile var inga mopeddäck på bilen, utan 275'or..

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
Eddy Galen, inte dum.
19 januari 2012 · 1 324 Inlägg

ekmaan skrev:
Hoppa inte ut ur bilen och in i en annan I farten, de kan sluta med att foten fastnar under bakhjulet smile var inga mopeddäck på bilen, utan 275'or..

Mjo, jag hade faktiskt tanken att göra detta imorgon men tack för varningen! Nu gör jag det inte!

Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

ekmaan skrev:
Hoppa inte ut ur bilen och in i en annan I farten, de kan sluta med att foten fastnar under bakhjulet smile var inga mopeddäck på bilen, utan 275'or..

Darwins lag...

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
A_Karlsson
19 januari 2012 · 537 Inlägg

ekmaan skrev:
Hoppa inte ut ur bilen och in i en annan I farten, de kan sluta med att foten fastnar under bakhjulet smile var inga mopeddäck på bilen, utan 275'or..

varför hoppa från en bil till en annan i farten? tongue

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

SAAB-Karlsson skrev:

ekmaan skrev:
Hoppa inte ut ur bilen och in i en annan I farten, de kan sluta med att foten fastnar under bakhjulet smile var inga mopeddäck på bilen, utan 275'or..

varför hoppa från en bil till en annan i farten? tongue

Står ju i inlägget ovanför ditt tongue

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
A_Karlsson
19 januari 2012 · 537 Inlägg

Andromeda skrev:

SAAB-Karlsson skrev:

ekmaan skrev:
Hoppa inte ut ur bilen och in i en annan I farten, de kan sluta med att foten fastnar under bakhjulet smile var inga mopeddäck på bilen, utan 275'or..

varför hoppa från en bil till en annan i farten? tongue

Står ju i inlägget ovanför ditt tongue

darwins lag? tongue

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

SAAB-Karlsson skrev:

Andromeda skrev:

SAAB-Karlsson skrev:

varför hoppa från en bil till en annan i farten? tongue

Står ju i inlägget ovanför ditt tongue

darwins lag? tongue

Du får Googla det roll

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
SportPilot Ubåtsingenjör
19 januari 2012 · 7 232 Inlägg

inte så att du tänker på murphys lag ? hehe

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

CHEEVA skrev:
inte så att du tänker på murphys lag ? hehe

Nej, jag tänker på Darwin's lag. Survival of the fittest. Man brukar säga så när någon gör något helt galet dumt och livsfarligt. Att det är naturens eget sätt att sålla ut olämpliga gener ur genpoolen. Har du aldrig hört det förut?

Senast redigerat av Andromeda (19 januari 2012)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
ekmaan hej vad gör du?
19 januari 2012 · 416 Inlägg

SAAB-Karlsson skrev:

ekmaan skrev:
Hoppa inte ut ur bilen och in i en annan I farten, de kan sluta med att foten fastnar under bakhjulet smile var inga mopeddäck på bilen, utan 275'or..

varför hoppa från en bil till en annan i farten? tongue

hade bråttom och ville prova de smile ut ur bilen gick de ju bra men sen då man skulle in i den andra så gick de lite sämre, hah.. skon var hel, men min strumpa var söndertrasslad.

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
Bjork_Pagen Scania Euro 6 Trucker
19 januari 2012 · 219 Inlägg

Tro aldrig att du kan gå ur bilen i farten när mor hämtat dig o man är lite rund under tassarna, prova de när min mor hämta mig på en fest när man va lite yngre, skulle in på macken o handla en rö tjur men när hon höll 30knyck så tyckte ja de va lagom att knalla ut, givetvis fastnade ja med armen i bältet vilket gjorde att huvet slå i asfalten först o slog ut 4tänder samtidigt som vänster armen blev överkörd att bakhjulet, blodig o fin knalla ja in i bilen igen och fick åka hem! Känslan att vakna i duschen dan efter naken och ont i hela trynet + känslan att där fattas något flabben va lite speciellt! Så e du laddad om nån hämtar dig så be dom gärna slå till barnlåsen till dörrarna bak haha

Senast redigerat av Bjork_Pagen (19 januari 2012)

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)
Andromeda Rumpmas
19 januari 2012 · 3 860 Inlägg

Bjork_Pagen skrev:
Tro aldrig att du kan gå ur bilen i farten när mor hämtat dig o man är lite rund under tassarna, prova de när min mor hämta mig på en fest när man va lite yngre, skulle in på macken o handla en rö tjur men när hon höll 30knyck så tyckte ja de va lagom att knalla ut, givetvis fastnade ja med armen i bältet vilket gjorde att huvet slå i asfalten först o slog ut 4tänder samtidigt som vänster armen blev överkörd att bakhjulet, blodig o fin knalla ja in i bilen igen och fick åka hem! Känslan att vakna i duschen dan efter naken och ont i hela trynet + känslan att där fattas något flabben va lite speciellt! Så e du laddad om nån hämtar dig så be dom gärna slå till barnlåsen till dörrarna bak haha

Oh fy fan! sad

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang