Mercedes CLK 55 AMG breddad

Ska jag köpa tillbaka min CLK 55 ?
  • 76 Följare
  • 404 254 Visningar
  • Projektet avslutat 8 augusti 2013
nyllet
27 september 2010 · 2 564 Inlägg

Liiindh skrev:
Jag har sett flera bilar som har haft alldeles för stora fälgar, och ibland ser det bara dumt ut på nåt vis, min åsikt! smile

jag fattar va du menar... kan hålla med dig. alla bilar passar inte med 20 tums fälgar..

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
27 september 2010 · 2 564 Inlägg

Liiindh skrev:

nyllet skrev:

Liiindh skrev:
Jag har sett flera bilar som har haft alldeles för stora fälgar, och ibland ser det bara dumt ut på nåt vis, min åsikt! smile

jag fattar va du menar... kan hålla med dig. alla bilar passar inte med 20 tums fälgar..

Nej precis, jag vet ju inte vad det är för sponsor du har, kan nog ha missat det men finns möjligheten borde du åka och prova fälgarna, det vore helt klart det bästa för det är nog lite svårt att veta hur det kommer se ut annars smile

är tillbilen.se så kan ja säker göra.. ligger ju inte så långt bort. fast merca brukar passa i stora fälgar annas..

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
28 september 2010 · 2 564 Inlägg

Elda skrev:
ja lite gummi e bra om det ska greppa, iofs låg profil ändå men ju lägre ju stelare ju säömre grepp, o du har motor iaf smile

på stripp o bana kommer jag köra med slick än då...

tack till:
www.MBSCA.com
Algeroth
28 september 2010 · 510 Inlägg

20" kommer fylla ut bättre. Din bil är stor så du behöver stora fälgar. Och om du har spons på fälgar så är det ju bara mer WIN. Däremot blir ju däcken rätt mycket dyrare om det är så att de inte är sponsade de med. Jag tycker i vart fall 20". Bromsar kan du fylla på med senare wink

Grymt bygge, keep at it.

Mitsubishi Eclipse "Piegacuz" (1997)
nyllet
28 september 2010 · 2 564 Inlägg

Algeroth skrev:
20" kommer fylla ut bättre. Din bil är stor så du behöver stora fälgar. Och om du har spons på fälgar så är det ju bara mer WIN. Däremot blir ju däcken rätt mycket dyrare om det är så att de inte är sponsade de med. Jag tycker i vart fall 20". Bromsar kan du fylla på med senare wink

Grymt bygge, keep at it.

sant.. mina 318 skivor blir lite små då.. smile

tack till:
www.MBSCA.com
Algeroth
28 september 2010 · 510 Inlägg

Hehe, nja, det kommer nog funka. Men då har du i alla fall möjligheten att gå upp om du får lust. Bilen kommer i vilket fall bli biffigare med 20" fälgarna eftersom de får bilen att krympa ihop lite optiskt på höjden, och med breddningen får du då en mer fyrkantig bil och racig bil. Beror ju på vad man är ute efter givetvis, men det är vad jag hade viljat ha wink

Angående läppen du vill bygga fram så kan du prova något jag såg på youtube. Var en kille som höll på att bygga en helt egen kaross till en miata, Blade något kallade han bilen, riktigt tuff. I vilket fall så byggde han pluggen i glasfiber, och för att ha släta fina skivor att jobba med så tog han en spegel och bara la glasfiberväv och polyester på. Det sköna med detta är att ytan som ligger mot spegeln blir helt slät. Så om du vill bygga en läpp snabbt så ta och skaffa en glasskiva som är bred som fronten (någon polares vitrinskåp (stavning?) eller så wink), lägger glasfiber över den och sedan bara rita upp hur läppen skall se ut och såga. På med lite lack och klart! Ytan som varit mot glaset kommer vara "glas-slätt" (nytt ord wink) och behöver därför bara lackas, ingen spackling eller liknande krävs.

Jag gjorde något liknande på min eclipse, men jag ville ha glasfibemönstret, så jag brydde mig inte hur slätt det blev. Jag tog därför vanlig masonit-skiva och formade till, tejpade den med silvertejp för att glasfibret skall släppa ordentligt, sedan på med 3 lager glasfiberväv och polyester, skar ut glasfibret, lacka och monterade på bilen. Ände "styling" delar jag byggt som faktiskt har en aerodynamisk inverkan på bilen tongue Ökade corneringspeed med ca 5-10 km/h. Jag gick väl kanske lite överstyr och satte läppar runt hela bilen, men det är mer för show än något annat wink Min bil är ingen racer. hehe.

Ett tipps så, funkar med kolfiber också.

Grymt bygge som sagt, och kul tråd smile *tummen upp*

Mitsubishi Eclipse "Piegacuz" (1997)
AntrE
28 september 2010 · 2 140 Inlägg

aha du hade 19" nu trodde du hade 18" tongue då blir det nog snyggare med 20" ja wink

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
nyllet
29 september 2010 · 2 564 Inlägg

Algeroth skrev:
Hehe, nja, det kommer nog funka. Men då har du i alla fall möjligheten att gå upp om du får lust. Bilen kommer i vilket fall bli biffigare med 20" fälgarna eftersom de får bilen att krympa ihop lite optiskt på höjden, och med breddningen får du då en mer fyrkantig bil och racig bil. Beror ju på vad man är ute efter givetvis, men det är vad jag hade viljat ha wink

Angående läppen du vill bygga fram så kan du prova något jag såg på youtube. Var en kille som höll på att bygga en helt egen kaross till en miata, Blade något kallade han bilen, riktigt tuff. I vilket fall så byggde han pluggen i glasfiber, och för att ha släta fina skivor att jobba med så tog han en spegel och bara la glasfiberväv och polyester på. Det sköna med detta är att ytan som ligger mot spegeln blir helt slät. Så om du vill bygga en läpp snabbt så ta och skaffa en glasskiva som är bred som fronten (någon polares vitrinskåp (stavning?) eller så wink), lägger glasfiber över den och sedan bara rita upp hur läppen skall se ut och såga. På med lite lack och klart! Ytan som varit mot glaset kommer vara "glas-slätt" (nytt ord wink) och behöver därför bara lackas, ingen spackling eller liknande krävs.

Jag gjorde något liknande på min eclipse, men jag ville ha glasfibemönstret, så jag brydde mig inte hur slätt det blev. Jag tog därför vanlig masonit-skiva och formade till, tejpade den med silvertejp för att glasfibret skall släppa ordentligt, sedan på med 3 lager glasfiberväv och polyester, skar ut glasfibret, lacka och monterade på bilen. Ände "styling" delar jag byggt som faktiskt har en aerodynamisk inverkan på bilen tongue Ökade corneringspeed med ca 5-10 km/h. Jag gick väl kanske lite överstyr och satte läppar runt hela bilen, men det är mer för show än något annat wink Min bil är ingen racer. hehe.

Ett tipps så, funkar med kolfiber också.

Grymt bygge som sagt, och kul tråd smile *tummen upp*

tack för tipsen:D

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
29 september 2010 · 2 564 Inlägg

AntrE skrev:
aha du hade 19" nu trodde du hade 18" tongue då blir det nog snyggare med 20" ja wink

japp hade 19.. fast dom ser små ut... så får nog bli 20 tums om ja köper nytt.. smile

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
1 oktober 2010 · 2 564 Inlägg

kompis hjälpe mig snabbt att lägga in fälgarna.

va tycker ni om dessa??


https://www1.garaget.org/gallery/archive/8845/tn_1001663_ns4d8f.jpg

tack till:
www.MBSCA.com
Glimbrant_S13
1 oktober 2010 · 29 Inlägg

Riktigt snygg MB, mattsvart med svarta fälgar (blanka?) skulle bli så grymt aggressivt. Tycker dock du ska behålla fronten som den är och istället lägga tiden på en vinge av lite större slag, hade nog sett riktigt bra ut.

nyllet
1 oktober 2010 · 2 564 Inlägg

Glimbrant_S13 skrev:
Riktigt snygg MB, mattsvart med svarta fälgar (blanka?) skulle bli så grymt aggressivt. Tycker dock du ska behålla fronten som den är och istället lägga tiden på en vinge av lite större slag, hade nog sett riktigt bra ut.

hittar ingen bra vinge någon bra sida med vinge på ?

tack till:
www.MBSCA.com
jorgen72
31 oktober 2010 ·

Jag såg din bil på blocket i dag ska du inte bygga färdigt ditt otroligt läckra o gryma bygge

Evil_Genius_Garage *Gysot*
31 oktober 2010 · 472 Inlägg

Riktigt grymt projekt..Är Riktigt Rå! Håll den mattsvatt den färgen passar ditt råa projekt:)

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *
nyllet
1 november 2010 · 2 564 Inlägg

jorgen72 skrev:
Jag såg din bil på blocket i dag ska du inte bygga färdigt ditt otroligt läckra o gryma bygge

har tyvärr tröttnat på den... men va där igår kolla till han. så fick lite mer motivation. har tyvärr ingen stans att stå o meka med den.

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
1 november 2010 · 2 564 Inlägg

Knasig_Racer skrev:
Riktigt grymt projekt..Är Riktigt Rå! Håll den mattsvatt den färgen passar ditt råa projekt:)

tackar... tyvärr blir den inte matt svart.. tongue

tack till:
www.MBSCA.com
AntrE
1 november 2010 · 2 140 Inlägg

nyllet skrev:

jorgen72 skrev:
Jag såg din bil på blocket i dag ska du inte bygga färdigt ditt otroligt läckra o gryma bygge

har tyvärr tröttnat på den... men va där igår kolla till han. så fick lite mer motivation. har tyvärr ingen stans att stå o meka med den.

bygg iallafall klart bilen den kommer bli hur fet som helst!smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
nyllet
1 november 2010 · 2 564 Inlägg

AntrE skrev:

nyllet skrev:

jorgen72 skrev:
Jag såg din bil på blocket i dag ska du inte bygga färdigt ditt otroligt läckra o gryma bygge

har tyvärr tröttnat på den... men va där igår kolla till han. så fick lite mer motivation. har tyvärr ingen stans att stå o meka med den.

bygg iallafall klart bilen den kommer bli hur fet som helst!smile

jo... som sagt har ingen stans att stå göra klart den just nu. tyvärr

tack till:
www.MBSCA.com
AntrE
1 november 2010 · 2 140 Inlägg

skulle vara grymt tråkigt om du gav upp på den nu..

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
nyllet
1 november 2010 · 2 564 Inlägg

om ja hittar någon stans att stå fixa med bilen så.... kommer ja börja jobba.. är sugen..

tack till:
www.MBSCA.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang