Mercedes CLK 55 AMG breddad

Ska jag köpa tillbaka min CLK 55 ?
  • 76 Följare
  • 403 897 Visningar
  • Projektet avslutat 8 augusti 2013
_DamnIt R1 driver!
9 juni 2011 · 5 128 Inlägg

Och den plockar man inte av frivilligt med tanke på hur många timmars arbete det ligger bakom det!

Men har du testat att ringa SBP kundtjänst, eller SFRO? Inte för jag tror det sistnämnda kan göra så mycket, men kanske ge svar på frågan?

nyllet
9 juni 2011 · 2 564 Inlägg

_DamnIt skrev:
Och den plockar man inte av frivilligt med tanke på hur många timmars arbete det ligger bakom det!

Men har du testat att ringa SBP kundtjänst, eller SFRO? Inte för jag tror det sistnämnda kan göra så mycket, men kanske ge svar på frågan?

ska prata med någon på en bilprovning i gbg.. fick ett namn där.. men vill inte köra bilen idag.. regnar så mycket.. så får ta det nästa vecka

tack till:
www.MBSCA.com
_DamnIt R1 driver!
9 juni 2011 · 5 128 Inlägg

nyllet skrev:

_DamnIt skrev:
Och den plockar man inte av frivilligt med tanke på hur många timmars arbete det ligger bakom det!

Men har du testat att ringa SBP kundtjänst, eller SFRO? Inte för jag tror det sistnämnda kan göra så mycket, men kanske ge svar på frågan?

ska prata med någon på en bilprovning i gbg.. fick ett namn där.. men vill inte köra bilen idag.. regnar så mycket.. så får ta det nästa vecka

Gör det, för har aldrig hört talas om att man ska behöva riva breddningen när man besiktigar! Så du fick nog en s.k "bitterfitta" när du besiktigade.

Men hoppas att det reder ut sig, för vill inte se en riven merca nu ju!

nyllet
9 juni 2011 · 2 564 Inlägg

_DamnIt skrev:

nyllet skrev:

_DamnIt skrev:
Och den plockar man inte av frivilligt med tanke på hur många timmars arbete det ligger bakom det!

Men har du testat att ringa SBP kundtjänst, eller SFRO? Inte för jag tror det sistnämnda kan göra så mycket, men kanske ge svar på frågan?

ska prata med någon på en bilprovning i gbg.. fick ett namn där.. men vill inte köra bilen idag.. regnar så mycket.. så får ta det nästa vecka

Gör det, för har aldrig hört talas om att man ska behöva riva breddningen när man besiktigar! Så du fick nog en s.k "bitterfitta" när du besiktigade.

Men hoppas att det reder ut sig, för vill inte se en riven merca nu ju!

har va lite sur... va ju mycket extra jobb med min bil. för den är så låg tongue

tack till:
www.MBSCA.com
_DamnIt R1 driver!
9 juni 2011 · 5 128 Inlägg

nyllet skrev:

_DamnIt skrev:

nyllet skrev:

ska prata med någon på en bilprovning i gbg.. fick ett namn där.. men vill inte köra bilen idag.. regnar så mycket.. så får ta det nästa vecka

Gör det, för har aldrig hört talas om att man ska behöva riva breddningen när man besiktigar! Så du fick nog en s.k "bitterfitta" när du besiktigade.

Men hoppas att det reder ut sig, för vill inte se en riven merca nu ju!

har va lite sur... va ju mycket extra jobb med min bil. för den är så låg tongue

Och får dom liiiiite problem så blir dom gnälliga! Men visst, till viss del kan jag förstå dom. Men att klaga på en snygg breddning borde inte va okej! roll wink

nyllet
9 juni 2011 · 2 564 Inlägg

_DamnIt skrev:

nyllet skrev:

_DamnIt skrev:

Gör det, för har aldrig hört talas om att man ska behöva riva breddningen när man besiktigar! Så du fick nog en s.k "bitterfitta" när du besiktigade.

Men hoppas att det reder ut sig, för vill inte se en riven merca nu ju!

har va lite sur... va ju mycket extra jobb med min bil. för den är så låg tongue

Och får dom liiiiite problem så blir dom gnälliga! Men visst, till viss del kan jag förstå dom. Men att klaga på en snygg breddning borde inte va okej! roll wink

haha sant...... big_smile

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
9 juni 2011 · 2 564 Inlägg

M_Broberg skrev:
Fan vad drygt.. Du har inte funderarat på o stoppa gummiklossar i fjädrarna så den blir lite högre te SBP?

ska köpa coilovers när ja får pengar.......

tack till:
www.MBSCA.com
Danne980
11 juni 2011 · 40 Inlägg

Sjukt snygg bil!

Några åsikter:
1. Sidokjolen skulle nog må bra av lite mer form, alltså att den skulle vara lite högre och smalare mitt i bilen  så bilen fick lite "midja". Nu ser det lite ut som att man tagit en planka och spacklat runt. Och det är ganska runda former på bilen i övrigt.
2. Bakom bakhjulen är det lite för mycket volym. Samma framför framhjulen men inte lika farligt.
3. Framskärmarna som du lyckats helt otroligt bra med ser lite större ut än de bak. Skärmarna bak skulle nog må bra av att börja lite högre upp så att de ser ut att matcha de fram. Och kanske lite mindre tydligt veck.

Nu låter jag negativ men det var absolut inte meningen. Du har en brutalt snygg bil och jobbet du har lagt ner på den håller hög klass iaf enligt vad jag förstår.
Sen tycker jag du ska skippa vit/svart matt/blank diskusionen och köra på rött i stället. Rött med många svarta detaljer är hett.

http://i31.photobucket.com/albums/c384/sickintegra4u2nv/IMG_0240.jpg

Och lycka till med bilprovningen, kanske kan det vara idé att testa de här privata företagen som nyss startat med besiktningar. För dem kanske uppskattar nöjda kunder smile

Audi A4 1.8T STCC edition "STCC edition" (2004)
beigabaronen
11 juni 2011 · 226 Inlägg

sfro hade jag kontaktat. man får ju lasta 10cm åt varje sida så varför inte få bredda?
nu ser det ju bra utfört så borde inte bli några större problem så länge du har kontaktat sfro och fått
skriftligt godkännande på breddningen.

Volkswagen 1500 1967 "Blå67" (1967)
gambler69
13 juni 2011 · 157 Inlägg

Hade du spacers på? Vad sa besiktningsmannen om dom? Tydligen så är det inte godkänd att köra med spacers. Jag hade turen med mig när jag besiktade min breddade bil. Fick en as schysst kille som godkände allt. Men då tog jag av mina spacers innan.

Det är tydligen från person till person (besiktningsmännen) som du kan få godkänd av eller inte när det gäller den här typen av modifiering.

Lycka till vid nästa besiktning, hoppas att du klarar det så man kan få se den på vägarna. Förövrigt så är det grymt bra jobbat av dig, skit snygg bil. Jag vet precis hur mycket blod, svett och tårar som ligger bakom allt jobb. Synd bara att det inte går att ge dig en 10:a i betyg men en klar 5:a får du i alla falla smile

pontiacen
13 juni 2011 · 1 080 Inlägg

Nu hittade jag tråden och har läst igenom den, skriver ett litet meningslöst inlägg oxå så jag slipper scrolla ner och trycka på prenumerera wink
Bara att göra klart skiten nu då smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
nyllet
13 juni 2011 · 2 564 Inlägg

Danne980 skrev:
Sjukt snygg bil!

Några åsikter:
1. Sidokjolen skulle nog må bra av lite mer form, alltså att den skulle vara lite högre och smalare mitt i bilen  så bilen fick lite "midja". Nu ser det lite ut som att man tagit en planka och spacklat runt. Och det är ganska runda former på bilen i övrigt.
2. Bakom bakhjulen är det lite för mycket volym. Samma framför framhjulen men inte lika farligt.
3. Framskärmarna som du lyckats helt otroligt bra med ser lite större ut än de bak. Skärmarna bak skulle nog må bra av att börja lite högre upp så att de ser ut att matcha de fram. Och kanske lite mindre tydligt veck.

Nu låter jag negativ men det var absolut inte meningen. Du har en brutalt snygg bil och jobbet du har lagt ner på den håller hög klass iaf enligt vad jag förstår.
Sen tycker jag du ska skippa vit/svart matt/blank diskusionen och köra på rött i stället. Rött med många svarta detaljer är hett.

http://i31.photobucket.com/albums/c384/ … G_0240.jpg

Och lycka till med bilprovningen, kanske kan det vara idé att testa de här privata företagen som nyss startat med besiktningar. För dem kanske uppskattar nöjda kunder smile

tackar för dina åsikter. ja vet att baksärmarna är lägre.. är en annan som gjort grunden. så va piss... tyvärr som jag gjort om.. tänkte lämna bort slippa själv. istället blev det massa mer jobb.. så svårt att rätta till nu tyvärr....

vet sidokjolarna har ju fina former org. fast samma kille där som gjort dom.. ska se va ja kan göra... anngångde front o bak så ska det göras om.. rundas till... kommer göras om lite...

färg valet är inte bestämt än... den som lever får se tongue

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
13 juni 2011 · 2 564 Inlägg

beigabaronen skrev:
sfro hade jag kontaktat. man får ju lasta 10cm åt varje sida så varför inte få bredda?
nu ser det ju bra utfört så borde inte bli några större problem så länge du har kontaktat sfro och fått
skriftligt godkännande på breddningen.

det är för lite gjort på bilen för att få den reggad hos Sfro.. tyvärr.... man får inte bredda en bil bildgodkänd bil alls tyvärr så är reglerna såna. många besiktings män kanske inte bryr sig om det.. denna gjorde det..

pratat med bilprovningen det går att regga om den med annan bredd.. fast då får man inte ändra hjulbasen på bilen..... så ska åka för bil en anläggning i gbg så ska dom få kolla på bilen i veckan.

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
13 juni 2011 · 2 564 Inlägg

gambler69 skrev:
Hade du spacers på? Vad sa besiktningsmannen om dom? Tydligen så är det inte godkänd att köra med spacers. Jag hade turen med mig när jag besiktade min breddade bil. Fick en as schysst kille som godkände allt. Men då tog jag av mina spacers innan.

Det är tydligen från person till person (besiktningsmännen) som du kan få godkänd av eller inte när det gäller den här typen av modifiering.

Lycka till vid nästa besiktning, hoppas att du klarar det så man kan få se den på vägarna. Förövrigt så är det grymt bra jobbat av dig, skit snygg bil. Jag vet precis hur mycket blod, svett och tårar som ligger bakom allt jobb. Synd bara att det inte går att ge dig en 10:a i betyg men en klar 5:a får du i alla falla smile

jag hade på mina specers.. han sa inget om dom alls wink fast jag har nästan 9 cm bak och 6 cm fram så sa han inget om det....

problem är ju att från 1998 så är bilarna helbils godkännande då får man inte ändra något på dom... om inte biltillverkaren godkänner det.

tack till:
www.MBSCA.com
nyllet
13 juni 2011 · 2 564 Inlägg

pontiacen skrev:
Nu hittade jag tråden och har läst igenom den, skriver ett litet meningslöst inlägg oxå så jag slipper scrolla ner och trycka på prenumerera wink
Bara att göra klart skiten nu då smile

vem är det som är lat tongue nu har du fått se den gamle skrutten wink


mm är mycket kvar... men man har ju fått lite mer motivation nu när man får köra den smile

tack till:
www.MBSCA.com
pontiacen
13 juni 2011 · 1 080 Inlägg

nyllet skrev:

pontiacen skrev:
Nu hittade jag tråden och har läst igenom den, skriver ett litet meningslöst inlägg oxå så jag slipper scrolla ner och trycka på prenumerera wink
Bara att göra klart skiten nu då smile

vem är det som är lat tongue nu har du fått se den gamle skrutten wink


mm är mycket kvar... men man har ju fått lite mer motivation nu när man får köra den smile

Hehe, kan ju tänka det. Kollade t.o.m på lite mercor på blocket, var ju inte så farligt dyra för ett manligt vrål tongue

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
nyllet
13 juni 2011 · 2 564 Inlägg

pontiacen skrev:

nyllet skrev:

pontiacen skrev:
Nu hittade jag tråden och har läst igenom den, skriver ett litet meningslöst inlägg oxå så jag slipper scrolla ner och trycka på prenumerera wink
Bara att göra klart skiten nu då smile

vem är det som är lat tongue nu har du fått se den gamle skrutten wink


mm är mycket kvar... men man har ju fått lite mer motivation nu när man får köra den smile

Hehe, kan ju tänka det. Kollade t.o.m på lite mercor på blocket, var ju inte så farligt dyra för ett manligt vrål tongue

haha smile nä... blev du lite sugen eller wink

tack till:
www.MBSCA.com
pontiacen
14 juni 2011 · 1 080 Inlägg

Haha, skojar du eller smile En sån motor i pontiacen hade ju vart riktigt kungligt..

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
nyllet
14 juni 2011 · 2 564 Inlägg

pontiacen skrev:
Haha, skojar du eller smile En sån motor i pontiacen hade ju vart riktigt kungligt..

haha:P fast jänke motor funkar ju bra med smile

tack till:
www.MBSCA.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang