Elfel Audi A4 TS -00

Balatack
10 februari 2009 · 18 Inlägg

Jag har ett problem med elen i min Audi A4 TS -00.

Det började med att airbag-lampan började lysa konstant en dag. Dagen efter började de olika mätarna (oljetemp, vattentemp, tankmätare) strula. Varje gång man startar bilen när den är kall händer det, oljetempen går i toppen, tankmätaren funkar inte, vattentemp går upp till ca 60 grader och stannar där. När man väl har kört och bilen är ordentligt varm och man vrider av och på tändningen så är allt normalt igen, förutom airbag-lampan.

I bland är det bara en av mätarna som strular, fast det har typ bara hänt ett par gånger.

Kan nämna att den röda lysdioden till larmet lyser ett konstant sken för jämnan, oavsett om man har låst eller inte, har tändningen på eller inte. Bilen drar också tjuvström. Ganska mycket med.. Det tar slut på kanske 3-4 dagar när man inte kör med bilen.

Har kollat efter dåliga jordningar innanför instrumentpanelen (nedanför ratten) men hittar inget. 


Någon som har en aning om vad det är eller som har haft liknande problem så är jag mycket tacksam för svar!

Senast redigerat av Balatack (10 februari 2009)

mhp
11 februari 2009 · 155 Inlägg

tja
d kan va hela kombiinstrumentet som strular dvs byte av den
eller så kan det vara jordpunkterna vid a-stolpen förarsida. D brukar vara två st punkter med många kablar.. kolla så att muttern sitter ordentligt, och att kablarna/kabalskorn inte oxiderat...

A4 orginal till mer kreativ - :)
Balatack
12 februari 2009 · 18 Inlägg

mhp skrev:
tja
d kan va hela kombiinstrumentet som strular dvs byte av den
eller så kan det vara jordpunkterna vid a-stolpen förarsida. D brukar vara två st punkter med många kablar.. kolla så att muttern sitter ordentligt, och att kablarna/kabalskorn inte oxiderat...

menar du jordpunkterna nere vid golvet typ? För dom har jag kollat och en av dom var ganska dålig så jag trodde att det skulle bli bättre när jag hade rengjort o så men tyvärr blev det ingen skillnad.. sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang