3183
Sök

Toyota Supra "FET & SINGEL"

Köpte en originalbil för att göra den till en av Sveriges snyggaste

227 905 Visningar
Projektet avslutat 26 april 2012
1 432 Inlägg
5 september 2009
alt. 2 tycker jag va snyggast, och då gärna med lite orange candy uppepå så att den skimrar över i orange, tror det skulle kunan vara läckert, alt. microflakes i orange

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

SVK Customs
1 639 Inlägg
5 september 2009
Vitt nertill men jag hade nog lagt skarven lite längre ner på sidan.

mvh

VD
643 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Hellack blir det inte iallafall.. Tanken var en typ cremfärg med orange pearl och revan i kolfiber om det är möjligt.. Vill inte lacka om motorrum, huv och bagageluckan samt tak.. Har någon andra ideer så berätta gärna big_smile

7 Inlägg
9 september 2009
Snyggt BYGGE!  smile

12 Inlägg
9 september 2009
Klä i kolfiber.lätt.nedre biten på spoilern alltså:)
Senast redigerat av PeterB (9 september 2009)

Sothora <3
1 201 Inlägg
10 september 2009
måste vara bland de snyggaste jag sett i bilväg.  bränner sig fast i ögonen! Och effekt verkar de finnas/komma bli med, tummen upp!

Bildemonterare samt egen verkstad. !

1 309 Inlägg
10 september 2009
tycker alt. 3 vitt nertill och som någon nämde tidigare att dra över det vita med orage pearl. kommer bli grymt läckert

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

1 278 Inlägg
25 november 2009
händer de något med bilen i vinter?smile ny lack?

Street Knight

170 Inlägg
7 december 2009
har studerat alla 15 sidor i minst 1 timme nu och kan bara säga sjukt bra jobbat med supran! modigt att sätta vinkelslipen i en så fin bil och allt annat du gjort. hoppas du får mer tur med bilen nu!

Bromölla
Projektråd till supran: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167349

751 Inlägg
8 december 2009
läst igenom hela projektet nu o det blir riktigt nice! Jäkla tråkigt med dem som inte håller koll på sina egna grejer o kul att se att det finns folk som kan tänka sig skänka några tior smile Tänkte lite på de med bredningen...hur gick du egentligen till väga? va både någon typ av plåtbredning och bredning i glasfiber? eller? Jätte fint iaf! Lycka till framöver, så får vi hoppas du har lite medvind ett tag nu smile

VD
643 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
Tackar...

Ja jag har ju inte varit flitig med skrivandet kan man säga.. Men så här ligger det till:

Det har inte hänt något med bilen alls.. Men tanken är att jag ska hinna bygga om bakspoilern och få bilen lackad innan Elmia.. Sen hur det går med att fixa ny turbo och få den mappad får vi se.. Håller just nu på att starta eget och det tar all min tid.. Hoppas iallafall på att det ska bli lite körningar i sommar..

1 153 Inlägg
19 januari 2010
Jag har ju gjort som du o slitit bort abs enheten som är stor o ful.Hur ghorde du med alla bromsrör o hur kopplade du in dom?

VD
643 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
Tog bort alla gamla rör.. Dom som är till bakbromsarna går att dela på vid torpedväggen... Sen var det bara att dra nya rör till abs:en var du nu ska sätta den i stället.. Min sitter i vänster hjulhus..

<3 Japs
680 Inlägg
19 januari 2010
Lidborn:

Du kommer väl och visar upp Supran på Wangan Meet i Helsingborg?

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

152 Inlägg
19 januari 2010
Supra i 2 färger = FAIL! Bra jobbat annars, kul med egna lösningar.

You can live in your car, but you can't race your house...
1045whp Supra builder

VD
643 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
När e det och vad är det?
Arcangelus skrev:
Lidborn:

Du kommer väl och visar upp Supran på Wangan Meet i Helsingborg?

Får väl se hur det blir med färgvalet.. smile

<3 Japs
680 Inlägg
19 januari 2010

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

En gång till nu
760 Inlägg
19 januari 2010
Lidborn skrev:
Tackar...

Ja jag har ju inte varit flitig med skrivandet kan man säga.. Men så här ligger det till:

Det har inte hänt något med bilen alls.. Men tanken är att jag ska hinna bygga om bakspoilern och få bilen lackad innan Elmia.. Sen hur det går med att fixa ny turbo och få den mappad får vi se.. Håller just nu på att starta eget och det tar all min tid.. Hoppas iallafall på att det ska bli lite körningar i sommar..

Du har vart flitig redan innan så lite downtime e väl skönt oxå för å ta friska tag senare cool.
läste lite i tråden efter du vart på mantorp, va inte så mycket mer än sömn efter tvätten däruppe på fredakvällen lr haha. va för företag ska du köra igång då?
//Alex

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

VD
643 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Fick precis ett mail där min bil visst var utvald till Elmia..
Så nu kanske man får ta sig tid att fixa och lacka om den..
Hinner ju dock inte att fixa med turbo och mappning tills dess..

Men den kanske e rolig att titta på ändå???

Sök