3330
Sök

Toyota Supra "FET & SINGEL"

Köpte en originalbil för att göra den till en av Sveriges snyggaste

226 511 Visningar
Projektet avslutat 26 april 2012
349 Inlägg
23 maj 2010
Ouch, det där såg inte bra ut alls... Hoppas inte cylinder fodret tagit alltför mycket stryk!

//Tom
Min projekttråd: Nissan 200SX S14a
Mitt galleri: http://karpero.mine.nu/gallery/

1 153 Inlägg
23 maj 2010
Du menar väl inte allvar med att skicka i nya org kolvar?Köp cp kolvar från usa så slipper du mer tråkigheter.Hoppas loppet inte är skadat allt för mycke.

8 267 Inlägg
23 maj 2010
Separata avgastempgivare är mycket jobb för egentligen ingenting. Dels så kommer dem alla att visa lite olika redan från början och dels så när en väl sticker iväg är det för sent redan. Däremot hade jag kollat upp spridarna, och speciellt på den cylindern

326 Inlägg
23 maj 2010
fy fan vad trist..

"Sweet Insane Road Maniac"

<3 Japs
680 Inlägg
23 maj 2010
Aj aj aj!

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

2 788 Inlägg
23 maj 2010
Fan vad tråkigt sad Men det är bara att bita ihop och satsa på värre saker så att grejerna håller wink

1 513 Inlägg
23 maj 2010
det vatt lite drygt får man väl säga precis när sommarn börjat.. lite vasst mappat kanske eller för stor diff mellan spridarna?! den har gått riktigt jävla varm när en kolv rinner ihop på de sättet..

1 067 Inlägg
23 maj 2010
Det ser inte bra ut alls! riktigt tråkigt..håller tummarna att det löser sig på ett någorlunda smidigt sätt hmm

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

Jlmmy
23 maj 2010
Ajfan, riktigt tråkigt sad
Specielt här nu till sommaren, Hoppas det löser sig somsagt! smile

mvh

Saab älskare!
4 597 Inlägg
24 maj 2010
Fyfan sad det var då mig en jävla härdsmälta! Kärnkraftverk nästa?

181 Inlägg
25 maj 2010
Jag har varit skonad från sånt här, tråkigt att inte alla slipper det dock sad
Och som Mkiv77 skrev, handla cp kolvar. Kan ta hem till dig för 8k

R1 driver!
5 128 Inlägg
25 maj 2010
Först kan jag säga att jag är verkligen inget stort fan av supror! Men denna har du faktiskt gjort bra! Fina linjer, lagom bred och ser ut att va välbyggd! Men tror personligen att det blivit snyggare om du sågat upp en skarv mellan kaross och bakstöten. Tycker inte det är så snyggt när allt är hopplastat, utan välgjorda skarvar är finast! Men i övrigt, fint byggd!

Sen får vi hoppas du får rätt på motorn igen, och att det inte blir för mycket jobb!
Mvh Marcus

VD
643 Inlägg
25 maj 2010
Trådstartare
Nu är det så här..
Blocket ska jag köra och lämna i morgon på honing för att se om det går att få bort det sista..
Gör det det så har jag nya stakar och kolvar liggandes (orginal) vilket innebär att bilen är ihop till helgen igen..
Går det därimot inte att hona bort det sista så blir det till att borra och sätta i andra stakar och kolvar och bilen kommer inte vara ihop inom det närmaste månaden..
Orginal ska hålla för den effekten jag plockar ut och har en liten aning om att det är tändförstärkaren som strulat till det..
Spridarna är flödestestade och där var inga bekymmer..
Får se vad som sägs i morgon big_smile

<3 Japs
680 Inlägg
25 maj 2010
Håller tummarna! smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

VD
643 Inlägg
26 maj 2010
Trådstartare
Blocket är utdömt!! Det går inte att hona bort..
Då var nästa fråga om man ska lägga 6-7000 på ett nytt foder i 4:ans lopp eller lägga 4-5000 på att borra alla till +0,5 och skicka i andra kolvar och stakar..
Lutar åt alt 2 men det sliter i kassan..
Senast redigerat av Lidborn (26 maj 2010)

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
26 maj 2010
Jag tror på 2:an där, blir kalasfint seddö

Ableton Live

424 Inlägg
27 maj 2010
Hur kan tändförstärkaren orsakat det? Min hks dli gav upp igår vid mappning och började ryka o fräsa. Bilen började plötsligt inte gå på alla 6 burkar och när man väl fick igång bilen baktände den som fan. Fick plocka bort den och bara köra på original tändförstärkare då funkade det igen.

VD
643 Inlägg
27 maj 2010
Trådstartare
Det skulle vara orginal tädförstärkaren som inte tänder när den ska.. inte min dli.. I och med att den har smällt 4:an och börjat smällta 3:ans kolv som går i par.. Ska ju klart gå till grunden med problemet och återkommer med svar angående det här big_smile
meatos skrev:
Hur kan tändförstärkaren orsakat det? Min hks dli gav upp igår vid mappning och började ryka o fräsa. Bilen började plötsligt inte gå på alla 6 burkar och när man väl fick igång bilen baktände den som fan. Fick plocka bort den och bara köra på original tändförstärkare då funkade det igen.

1 513 Inlägg
27 maj 2010
Lidborn skrev:
Det skulle vara orginal tädförstärkaren som inte tänder när den ska.. inte min dli.. I och med att den har smällt 4:an och börjat smällta 3:ans kolv som går i par.. Ska ju klart gå till grunden med problemet och återkommer med svar angående det här big_smile
meatos skrev:

ja det är inte alls omöjligt att den har fått hicka... de e ju något jävla skit i mina ögon allt som e extra p&p e ju ungefär som att chippa en bil med en fast mapp.. men de var mer än lite surt att loppet fått så pass med stryk... sad

170 Inlägg
30 maj 2010
alternativ 2 låter bra så man kan känna sig säker med nya friska och starka prylar smile
lycka till och hoppas man ser bilen på vallåkra i aug

Bromölla
Projektråd till supran: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167349

Sök