Jag hoppas att Saab överlever. Dom har klarat kriser förr, och dom kan klara krisen nu om dom gör på rätt sätt.
Vore synd om ett ändå så anrikt märke som saab är skulle gå omkull. Var, i alla fall fram till början på 2000-talet ett av de märken med flest segrar inom rally t.ex, trots att dem då inte tävlat på nästan 20 år.
Har fortfaronde uthållighetsrekord på Talladega som ingen försökt slå än (även om det är annat virke i Trionic 5 mot dom nya).
Jag kan inget om ekonomi, men r-teds förslag låter som ett av de bästa lösningarna hittils, tyvärr... Vet inte riktigt hur det funkar, men köps konkursboet sen, så bör det gå att rekonstruera företaget och börja om. UTAN massa bonusar till gamla chefer e.t.c.. Mer ska jag inte säga då jag inte har en aning om vad jag pratar om...
Hörde på Rix FM eller P3 idag (lyssnade på båda) att Opel också funderade på rekonstruering, och va tal om att Opel och Saab skulle gå ihop utanför GM. Vore kanske inte dumt...
blacken skrev:
Seth skrev:
Dahlhjelm skrev:
Dieselmotorn och Ottomotorn har många likheter men dom är två enskilda motortyper.
Du kan läsa artikeln på Wikipedia om dieselmotorn som jag har skrivit så ser du skillnaderna.
/Eric.
de enda likheterna i stora drag e väl att de är båda av kolvtyp elr?
Ottomotorn är kolvmotorn, dvs en Diesel är en ottomotor..
En Dieselmotor är en Dieselmotor.
En Ottomotor är en Ottomotor.
En Diesel kan gå på brännolja, diesel, matolja, råolja
en Ottomotor kan gå på Bensin, Etanol, fotogen, gas
Han som uppfann Ottomotorn hette Otto, hen som uppfan Dieselmotorn hette Diesel. Glasklart.
Är två helt olika motorer, men dom fungerar mekaniskt och är uppbyggda på i princip samma sätt, men det är ändå olika motorer.
Alltså, en dieselmotor är INTE en ottomotor. Är bland det första man får lära sig på fordonsprogrammet om inte annat.