Lackera bilen i polen!

bearrr Bmw<3
19 februari 2009 · 340 Inlägg

tack TenZer nu har du verkligen satt pricken på i:et. tongue

Som TenZer säger så är jag inte intresserad av om det är moraliskt korrekt eller inte. Det jag vill ha svar på är om någon känner eller "hört" någon som lackerat sin bil i polen så jag kan prata med dem.

Sokrates Eliminator
20 februari 2009 · 1 441 Inlägg

Jag känner en som lackat en Plymouth Roadrunner cab i polen.

Den såg kanon ut, men sedan vid senare efterforskningar fanns en hel del att önska.
De hade också gjort lite rostlagning på tattarvis samt att underarbetet var riktigt dåligt.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
kalle_fiat bäst
20 februari 2009 · 319 Inlägg

allt bra kommer från polen. dock hade jag varit med när dom gör jobbet. tjej kompisens morsa skickade dit sin fiat 124 spider de va lite små rost på sina ställen såg kanon ut i början  men efter 1 år eller något så började de krypa. jag hade gjort allt underarbete själv då vet man att det är kanon.

Zpira Polack
20 februari 2009 · 61 Inlägg

precis som i sverige finns det tattare i polen som fuskar med jobben, känner du några polacker så kan de säkert hjälpa dig hitta en en vettig firma som gör det för en bra peng med minst lika bra resultat som det hade blivit här hemma i sverige, dock billigare.
Underlättar bra jävla mycket om du har några bekanta som är mer hemma på den polska planen.

Senast redigerat av Zpira (20 februari 2009)

My Life - My Way
Saab 9-3 Aero 2.8T SC "StorGripen" (2006)
Accelsson
20 februari 2009 · 240 Inlägg

att frakta bilen måste väl (rent spontant tänkt) kosta en hel del?..

Vad gör du om resultatet inte blir som väntat? skickar tillbaka och gör om på samma firma?

Personligen skulle jag nog känna att ett svenskt kvitto hos en myn-akretederad verkstad skulle kännas bra om jag byggt en seriös bil och vart missnöjd med lackeringen

Sedan skulle det vara kul att veta vad du grundar faktumet att vattenbaserad färg skulle vara sämre än lösningsmedel-baserad färg på.

Street Knight
BMW 320d (2011)
team_Chevy740
20 februari 2009 · 101 Inlägg

Gör det under bordet i Sverige. Går att köpa tinner baserat här också om det är det du är orolig för.big_smile

Xuri One Man Clan
20 februari 2009 · 4 287 Inlägg

De ena jag vet om polacker (ja förutom att vissa snor möe skit men de är som vissa i sverige)...så den uppfattningen jag fått om polacker här hemma, dock inte mekaniker eller lackerare utan byggjobbare å annat.... dom är otroliga hantverkare oftast bra mycke bättre än svenskar....dom jobbar fort å effektivt.... å som sagt JÄVLIGT DUKTIGA....dom är billigare än en lärling här i sverige som knappt kan knyta sina skor å tar 300 kr för de...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Accelsson
20 februari 2009 · 240 Inlägg

Chansen att bli blåst och få ett oseriöst resultat ser jag ingen skillnad på i sverige och polen, men det känns ändå som att säkerheten är högre här.. i och för sig, visar det sig vara billigare att göra det 2 gånger i polen än att göra det en gång i sverige så kan de ju mycket väl kännas som ett bra val !

Att polacker skulle va sämre på hantverk skulle ju bara vara dumt att påstå.. skulle hellre tro att det är tvärt om

Street Knight
BMW 320d (2011)
alexxe En gång till nu
20 februari 2009 · 760 Inlägg

Dave_C70 skrev:

m_ster skrev:
varför det är billigt är för lackerarna kan inte ta så mycke betalt i polen för då hade de inte haft några jobb kvar..

Lite osmakligt att utnyttja viss folks underlägsenhet, men det är bara min åsikt... hmm

Va i hela helvette? Dave_c70! du är ju bara för mycket! vafan underlägsenhet? är polacker inte människor utan bara "sådana" som finns till för å göra de billigt för "överlägsna" lr? P-A_N_T_AD du...

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Vilot
20 februari 2009 · 495 Inlägg

Kompisen lackade sin Mazda Miata 2001 i Polen, Gdansk. det blev svart...klockrent blev det..inga märken på lister och annat...han är hellnöjd.
va 2år sen och bilens lack är fortfarande toppen

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Fatstuff Hobby sabotör
20 februari 2009 · 178 Inlägg

Jag tror att Polen-idén är bra, men jag skulle nog som ngn tidigare sa göra förarbetet själv och sedan åka dit med den själv. Tveksam till att skicka den...
Hmm, tål att ta sig en funderare på detta!
/Niclas

"Påbörja inget du kan avsluta"
Ford S-max (2012)
bearrr Bmw<3
21 februari 2009 · 340 Inlägg

alexxe: haha mycket bra sagt:P

Varför jag egentligen vill skicka iväg bilen är för att slippa göra arbetet innan lackering för rätta mig om jag har fel "det är det tråkigaste arbetet i världen" slipa, spackla, slipa lite mer, å inte jämt spackla lite till . Så fortsätter det så 1miljon ggr känns de som sad

Självklart ska jag åka över på "semester" till polen under arbetet med bilen. Lite koll vill man ju ändå ha

Torger Tok i sina bästa dar
21 februari 2009 · 386 Inlägg

Vill du ha hjälp me polska snubbar så kan du pma mig för ja känner 2 bröder som är till polen X antal gånger per år o köper bil grejjer den ena köpte farsans bilverkstad o dom köper stereoprylar o styling där nere snorbilligt o polacker enligt mig är klockrena att ha o göra me!

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
RD_87 Skrotsamlare
3 april 2011 · 4 031 Inlägg

Nu snylatar jag lite på den här tråden, Blev det någon polsk lack? Min chrysler skulle behöva en ny lack, och då snackar vi inte bara en lack utan allt förarbete dvs plåtrent! Fingervisningar jag fått av lackerare i Sverige lutar upp mot 50K.
Någon som har erfarenhet av polen eller känner till någon bra lackerare i Sverige med bra priser? Jag förstår att detta kostar flis men 50K är fan för mycket! Jag har inte bråttom utan detta ska göras tidigast 2012.
Jag har ingen möjlighet att göra jobbet själ då bilen inte går in i garaget, jag har både spacklat och lackat förut men jag vill ha bra resultat till rimliga pengar.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
evilaudio
3 april 2011 · 16 195 Inlägg

RD_87 skrev:
Nu snylatar jag lite på den här tråden, Blev det någon polsk lack? Min chrysler skulle behöva en ny lack, och då snackar vi inte bara en lack utan allt förarbete dvs plåtrent! Fingervisningar jag fått av lackerare i Sverige lutar upp mot 50K.
Någon som har erfarenhet av polen eller känner till någon bra lackerare i Sverige med bra priser? Jag förstår att detta kostar flis men 50K är fan för mycket! Jag har inte bråttom utan detta ska göras tidigast 2012.
Jag har ingen möjlighet att göra jobbet själ då bilen inte går in i garaget, jag har både spacklat och lackat förut men jag vill ha bra resultat till rimliga pengar.

varför ska du göra bilen plåtren?

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
fish Allfixare
3 april 2011 · 1 475 Inlägg

undrade jag med... Känns som bäddat för problem om all plåt ska blottas för fukt å syre.

RD_87 Skrotsamlare
3 april 2011 · 4 031 Inlägg

För att lacken flagar av i dagsläget, måste få den påtren för att få lacken kvar. sad

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang