Lackera bilen i polen!

bearrr Bmw<3
19 februari 2009 · 340 Inlägg

Hej!

Jag har funderingar på att skicka iväg min projekt bil till polen för spackling och lackering.

Det finns en risk med detta och det är att man inte får bilen tillbaks känns det som.

så finns det någon som har erfarenhet av att skicka iväg sin bil för lackering i polen som kan tipsa om en bra fabrik/person att ta kontakt med så hade det vart bra!

snabba inlägg nu grabbar:P

Mvh Björn

VictorW Medlem 34530
19 februari 2009 · 908 Inlägg

Vet ingen som har gjort det och jag skulle nog tänka mig för både 1, 2, 3 ......ggr innan jag gjorde det. följder du inte med själv, utan bara skickar iväg den, så har du ju ingen aning om vad du får tillbaka och i vilket skick.

// Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
NJ_
19 februari 2009 · 2 118 Inlägg

varför duger inte sverige ?

D.i.l.l.i.g.a.f
nordstromj
19 februari 2009 · 1 772 Inlägg

NJ_ skrev:
varför duger inte sverige ?

Exakt...Varför låta polackerna kladda på din bil?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Etingelholm
19 februari 2009 · 979 Inlägg

Förmodar att du vill få bra resultat för småpengar, därför du tänker på Polen? har hört många som skickat dit sina bilar. några har vart nöjda, andra inte. Personligen tycker jag att du ska satsa på en lack här hemma för normal summa. Eller så raggar du upp ngn som kan lacka jävligt bra som privat person. Hade sj inte lämnat iväg min bil till Polen:/

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Rafael
19 februari 2009 · 33 Inlägg
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
bearrr Bmw<3
19 februari 2009 · 340 Inlägg

För er som inte vet så finns det faktist försäkrings bolag även i polen.
Och varför jag vill lackera bilen i polen är väl rätt självklart prislappen på lacken är MYCKET mindre i polen. sen kanske jobbet kostar lika mycket med det är de värt.
Desutom så har Sverige en lag som säger att man bara får använda vattenbaserad lack jag tror inte Polen har kommit så långt vilket är bra.

NordstromJ: varför skulle polska lackerar vara sämre än svenska?

Tack Rafael ska kolla med dem vart dem lackerade sina bilar.

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
19 februari 2009 · 946 Inlägg

bearrr skrev:
Och varför jag vill lackera bilen i polen är väl rätt självklart prislappen på lacken är MYCKET mindre i polen.

Man får vad man betalar för, så enkelt är det. Den principen gäller allt och alltid!

bearrr skrev:
Desutom så har Sverige en lag som säger att man bara får använda vattenbaserad lack jag tror inte Polen har kommit så långt vilket är bra.

Hade ingen aning om det med du tror inte det finns en anledning till varför man förbjudit dem i så fall? Knappast bara för att jävlas...

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Jimmu
19 februari 2009 · 744 Inlägg

Stämmer att det inte är lag på vattenbaserad lack i polen.
Varför skulle inte resultatet bli lika bra i Polen som i Sverige?

bearrr Bmw<3
19 februari 2009 · 340 Inlägg

angående jobben så sa jag att det får gärna kosta lika mkt som i sverige så man får alltså lika bra jobb eftersom man betalar lika mkt om man går efter din teori. Det är prislappen på lacken som jag är ute efter.

Varför Sverige som är rädd för allt som låter giftigt har gjort det olagligt, så är det just därför dem har gjort det olagligt det är giftigt!  och inte för att kvaliten är sämre för det är den inte.

Inga mer kommentarer om vrf jag INTE ska göra det i polen tack.

Senast redigerat av bearrr (19 februari 2009)

m_ster Avstängd
19 februari 2009 · 122 Inlägg

ja hade nog kört ned till polen om ja nu inte kände en billackerare som ja nu gör.. billigt som tusan, sen har ja några polacker ja känner så allting känns lungt för mig.. varför det är billigt är för lackerarna kan inte ta så mycke betalt i polen för då hade de inte haft några jobb kvar..

Tiger1978 Fattig student
19 februari 2009 · 1 282 Inlägg

Passa på att ta semester samtidigt, bara packa husvagnen o åka ner big_smile  (Passa på att åka inom ikea dom är billigare än i sverige)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
bearrr Bmw<3
19 februari 2009 · 340 Inlägg

Tiger1978: HAHA aa ska tänka på saken:P

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
19 februari 2009 · 946 Inlägg

m_ster skrev:
varför det är billigt är för lackerarna kan inte ta så mycke betalt i polen för då hade de inte haft några jobb kvar..

Lite osmakligt att utnyttja viss folks underlägsenhet, men det är bara min åsikt... hmm

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
bearrr Bmw<3
19 februari 2009 · 340 Inlägg

Förstår vad du menar.

Men frågan är hur mycket du följer det själv. kan nästa slå vad att om du får välja mellan två klädesplagg som ser exakt likadana ut där det ena plagget kostar 500kr och den andra 2000kr, så kommer du välja det för 500kr eller hur. MEN faktum är att det för 500kr är antagligen tillverkat i ett fattigt land där den som sytt plagget knappt har råd att leva medans det för 2000kr är sytt av en svensk som har det fint ställt.

Ursäkta den dåliga jämförelsen:)

Poängen är att jag kan inte förstår varför det skulle vara mer omoraliskt att skicka sin bil till polen för att få samma resultat för mindra pengar.

FugitivE BMW Power
19 februari 2009 · 2 362 Inlägg

Är knappast farligt dyrt att lämna in bilen på helbilslack, än allt krångel för att få ner den till polen.

Gå till lackerarna personligen, och inte ägarna till firman, så ska du se att priset är avsevärt bättre. Dvs under bordet.

"vi" tar 8-12k för hellack, med riktning och allt. Beroende på storlek på bil, och mycket annat.

Är väl inte så dyrt? eller? bra blir det iallafall.

BMW, bogsering med wire :/
NJ_
19 februari 2009 · 2 118 Inlägg

Rafael skrev:
Disse 3 bilar er lackeret i Polen :-)

http://www.garaget.org/?car=106121
http://www.garaget.org/?car=60950
http://www.garaget.org/?car=62912

En vit, En svart och En grisrosa? Nog kan väl vi svenskar kasta på likadan lack minst lika bra?

D.i.l.l.i.g.a.f
bearrr Bmw<3
19 februari 2009 · 340 Inlägg

Frågan är om VI kan göra det för samma pris!

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
19 februari 2009 · 3 404 Inlägg

Dave_C70 skrev:

m_ster skrev:
varför det är billigt är för lackerarna kan inte ta så mycke betalt i polen för då hade de inte haft några jobb kvar..

Lite osmakligt att utnyttja viss folks underlägsenhet, men det är bara min åsikt... hmm

Tänker man på så sätt så känns det självklart fel, men om vi vänder på kakan. Om INGEN skulle köpa produkter från t.ex. Polen, Kina osv hur skulle dom då överleva? Det är deras sätt att få mat på bordet... Skulle dom säkna arbetarnas lön än mer?

Nu handlade inte detta om hurvida det var moraliskt riktigt eller ej utan om var samt ev resultat. Har ingen erfarenhet av detta själv och vet inte var eller vem som gör vad, men Teknikens Värld (eller var det Vi Bilägare?) hade en Rolls Silver Shadow som projektbil för säg 2-3år sen. Den skickades till typ Polen för rostlagning, spackling och lack och resultatet belev som väntat bra. Så kör på, se bara till att skaffa riktiga försäkringar som täcker allt som kan hända. Det kan inte gå mer än åt h*lvette big_smile

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
NJ_
19 februari 2009 · 2 118 Inlägg

bearrr skrev:
Frågan är om VI kan göra det för samma pris!

vad kostar det att ta bilen till polen fram och tillbaka ?

D.i.l.l.i.g.a.f
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang