Drar en gps kopplad till cigarettutaget ström när bilen är avslagen?

damagee
19 februari 2009 · 21 Inlägg

Hej på er!

Jag har en gps som jag kopplar till cigarettutatget i bilen när jag vill använda den. Men jag undrar om jag kan lämna den i uttaget när jag stänger av bilen eller måste jag dra ut den så batteriet inte är dött nästa gång jag ska köra?
Drar en gps kopplad till cigarettutaget ström när bilen är avslagen(ingen tändning på)?

Mazda 6 (2006)
oleg Trätekniker
19 februari 2009 · 387 Inlägg

om det lyser på "klumpen" du stoppade i cigguttagen så drar den ström

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Funkiee Saab älskare!
19 februari 2009 · 4 597 Inlägg

lär väl inte dra, ngt, då cigg uttagen inte brukar få ström utan att tändning är på, bara testa med en mobil laddare så ser du tongue

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Volvo_Mannen Volvoskadad
19 februari 2009 · 6 017 Inlägg

Beror ju på om cigg uttaget har spänning utan tändningen på.

Jonas
Rawad C20LET
19 februari 2009 · 1 041 Inlägg

den drar inte så mycket ström som man tror, så länge du inte lämmnar kvar gps på i flera dagar, ps om du nu har laddaren i cigaret utaget o den är kopplad till gps så tar den inte så mycket ström o sen om du har laddaren i cigaret utaget o gps är inte ihop kopplad så gör den mindre skada, men rekomenderar att du drar ut sladden från cigg utaget för att behålla laddaren i längre tid.

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
sir_daniel www.kudoz.se
19 februari 2009 · 3 802 Inlägg

beror ju på hur den är inkopplad, vissa är kopplade vid tändningen så den bara fungerar när tändningen är på och andra har spänning hela tiden...

Rawad C20LET
19 februari 2009 · 1 041 Inlägg

som sagt allt beror på din cigg utag på visa bilar har man ström i cigg utaget fast än bilen avstängd o andra inte, jag kör en crafter o den hae två en när man slår på tändningen o  den andra är på hela tiden, så kolla i din bil hur din cigg utag ser ut om den har ström när den är avstängd eller ej

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
AlvereZ
19 februari 2009 · 787 Inlägg

Inte för att låta dum eller så men... Det är väl inte så jobbigt att dra ut sladden och lägga den brevid? roll
Men ifall man nu är lat och inte orkar dra ut den så är det nog som dom säger att den inte drar någon ström om inte tändningen är på, om det inte är omkopplat så det ligger ström på all the time .

Senast redigerat av AlvereZ (19 februari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang