försäkringar är dyrt..men ibland så blir man förvånad hur billigt det kan vara oxå...min falcon -61 kostar 477kr om året i entusiast försäkring med begränsningen 500mil,vw bussen kostar 790 året/500 mil.. bubblan kostar 570kr... min c70 t5 däremot kosta 12000kr helförsäkrad/volvia..och min 745 turbo -87 går på 281kr månaden hos salus ansvar som var billigast på pricerunner när jag sökte försäkring,,,, mitt tips är att söka entusiast försäkring ,eller att ringa samtliga bolag innan man tecknar försäkring, och att man ska veta att man har viss tid på sig att ångra en försäkring=säga upp den ,tror att ånger tiden är två veckor?...
Jag är 24 år gammal, ska fylla 25 i augusti och har haft körkort i exakt 3 månader. Jag har ingen bil nu men jag har kollat runt hos olika försäkringsbolag. Jag ska ju köpa en VW Golf III GTi i aug. Bolagen jag jämförde med ville ha mellan 8000-14000 kr om året på mitt namn fast då är det bara halvförsäkring. Det är ju väldigt mkt pengar för mig med tanke på att det är en gammal bil som inte har så många hk. Jag tycker att man ska göra om försäkringssystemet. Som nån skrev tidigare i den här tråden så vill bolagen att man ska ha bilen på sitt namn men ändå tar de väldigt mkt pengar bara pga att vi är unga. Alla kör ju inte som dårar, man kan ju inte dra alla över en kant. De som är farligare ute i trafiken är gamla gubbar som knappt kan köra bil. Jag borde ju få billigare försäkring efter jag fyllt 25 i aug men vi får se vad bolagen säger när jag kommer tillbaka från Oslo, ska jobba under sommaren
//Sam
Senast redigerat av Sam176 (4 juni 2008)
Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :) Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Jag är 24 år gammal, ska fylla 25 i augusti och har haft körkort i exakt 3 månader. Jag har ingen bil nu men jag har kollat runt hos olika försäkringsbolag. Jag ska ju köpa en VW Golf III GTi i aug. Bolagen jag jämförde med ville ha mellan 8000-14000 kr om året på mitt namn fast då är det bara halvförsäkring. Det är ju väldigt mkt pengar för mig med tanke på att det är en gammal bil som inte har så många hk. Jag tycker att man ska göra om försäkringssystemet. Som nån skrev tidigare i den här tråden så vill bolagen att man ska ha bilen på sitt namn men ändå tar de väldigt mkt pengar bara pga att vi är unga. Alla kör ju inte som dårar, man kan ju inte dra alla över en kant. De som är farligare ute i trafiken är gamla gubbar som knappt kan köra bil. Jag borde ju få billigare försäkring efter jag fyllt 25 i aug men vi får se vad bolagen säger när jag kommer tillbaka från Oslo, ska jobba under sommaren
//Sam
har du kollat på atava? dom brukar vara billigare än så
Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.