1907
Sök

Svajande laddtryck och spikningar 745tic -88

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
#1
installerade en pysventil idag för att kunna justera laddtrycket men det gick ju åt h*vete.
Har på lägsta justeringen nu och då studsar laddet först upp till ca. 0.8 bar för att sedan gå ner till 0.65Bar och stannar där. har installerat pysventilen som man ska och har väldigt kort slang osv.. men om jag skruvar på pysventilen ett hack så skenar laddet upp till ca. 1.3Bar för att sedan landa på ca. 1Bar men då får jag världens spikningar som inte känns helt okej.

info om bilen:
745tic -88
B230FT (940:ns stakar)
Chip

hade ett stabilt ladd innan på 0.9Bar utan som helst några spikningar. varför nu?

tacksam för svar!

micke

-den satt som en fläskläpp-

Med lem
1 127 Inlägg
26 februari 2009
#2
Ta bort pysventilen..

Kör på en fjäderbelastad "dawes device" ventil istället..


★★★★★
455 Inlägg
26 februari 2009
#3
köp större spridare, och en ny wg som är gjord fr det laddtryck du vill ha

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
#4
H3dlund skrev:
Ta bort pysventilen..

Kör på en fjäderbelastad "dawes device" ventil istället..

och vart köper jag det? hur fungerar den?

tack för svar

-den satt som en fläskläpp-

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
#5
ozzy skrev:
köp större spridare, och en ny wg som är gjord fr det laddtryck du vill ha

enbart chippet är gjort för 1.05 bar så ska inte va nåt problem.
men antar också att du menar tryckklockan och inte WG då den är integrerad på min bil.
hittar bara klockor för 940 som är starkare men det ryktas att jag inte ska behöva byta på min då den ska klara ca 1.5 bar original så förstår ej problemet egentligen.
spridare är på gång.

-den satt som en fläskläpp-

Entreprenör
1 784 Inlägg
26 februari 2009
#6
husmus skrev:
ozzy skrev:
köp större spridare, och en ny wg som är gjord fr det laddtryck du vill ha

enbart chippet är gjort för 1.05 bar så ska inte va nåt problem.
men antar också att du menar tryckklockan och inte WG då den är integrerad på min bil.
hittar bara klockor för 940 som är starkare men det ryktas att jag inte ska behöva byta på min då den ska klara ca 1.5 bar original så förstår ej problemet egentligen.
spridare är på gång.

Ahh....låt bli att pillra på alla skruvar så blir de bra...Hehehe...!

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
#7
mrbuggy skrev:
husmus skrev:
ozzy skrev:
köp större spridare, och en ny wg som är gjord fr det laddtryck du vill ha

enbart chippet är gjort för 1.05 bar så ska inte va nåt problem.
men antar också att du menar tryckklockan och inte WG då den är integrerad på min bil.
hittar bara klockor för 940 som är starkare men det ryktas att jag inte ska behöva byta på min då den ska klara ca 1.5 bar original så förstår ej problemet egentligen.
spridare är på gång.

Ahh....låt bli att pillra på alla skruvar så blir de bra...Hehehe...!

tongue

-den satt som en fläskläpp-


Sök