3157
Sök

Ni som stylar "taffligt" varför?

147 Inlägg
2 september 2009
Tradegy84 skrev:
Och jag vet att det kommer komma kommentarer om hur FUL den är men jag tyckte om den och det är det enda som jag bryr mig om..

exakt bara man gillar bilen själv så är det väl bra? jag skiter fullkomligt i att det finns tvåtusen trådar på garaget om hur fula och dåliga 740 och 940 är, jag tycker dom är bra tongue.

Jag kan hålla med om att det inte är allt för vackert när folk i princip har tejpat fast sina kjolpaket, men låt dom göra det om dom nu vill ha det så wink. dessutom är det ju som sagt så att man kanske bygger saker för att lära sig och då kanske det inte blir perfekt första gången? men man kan ändå vara nöjd och tycka att det blev jävligt bra för att man har gjort det själv.
hur kul skulle det va att köra upp bilen på ett rullband tillsammans med 7000 andra och efter en timme kommer den ut på andra sidan fabriken stylad och klar?  känns som att meningen med att styla bilen försvinner om det finns 6999 till likadana..

edit: kanske onödigt att väcka denna tråden igen, men det lär jag ju få reda på tongue
Senast redigerat av ozcarzzon (2 september 2009)

Det viktigaste är inte att vinna, utan att straffa den som förlorar!

yrkeschaufför
709 Inlägg
2 september 2009
jag tycker du har aldelens rätt smile tongue  folk köper kjol paket och delar förflera tusen och bryr sig inte hur det sitter tongue eller är det så att folk inte orkar med allt extra jobb ?? och inte förstår hur man får det snyggt?

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.

297 Inlägg
2 september 2009
som jag ser de.... så om jag finge välja mellan en medelbil, låt oss säga audi a4, å sen styla/tuna den, lr en ferrari/lambo lr nån annan sån där bil (inte medräknat veyron lr aston) så skulle jag inte tveka på a4an :S finns ingen känsla i såna exklusiva sportbilar... bara rått å kallt tycker jag :S det är vad man gör själv, även om det kanske glippar lite lr inte sitter fast helt rakt lr om det är nyansskillnader, som ger bilar känsla. hur kul skulle de va å skruva om ALLT tvunget skulle va 100%?

Teddan
2 495 Inlägg
3 september 2009
Jonathan_lindgren skrev:
som jag ser de.... så om jag finge välja mellan en medelbil, låt oss säga audi a4, å sen styla/tuna den, lr en ferrari/lambo lr nån annan sån där bil (inte medräknat veyron lr aston) så skulle jag inte tveka på a4an :S finns ingen känsla i såna exklusiva sportbilar... bara rått å kallt tycker jag :S det är vad man gör själv, även om det kanske glippar lite lr inte sitter fast helt rakt lr om det är nyansskillnader, som ger bilar känsla. hur kul skulle de va å skruva om ALLT tvunget skulle va 100%?

hahaha, känns som den svenska avundsjukan har personiferat sig.
rått och kallt, du har aldrig åkt ferrari eller lambo va ?

Hadde du haftråd så hadde även du valt en sportbil framför en svenssonbil, men eftersom din ekonomi inte tillåter sånna köp så pratar du ner bilarna istället........ COOOOOLT

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

4 586 Inlägg
3 september 2009
volvonisse440 skrev:
jag tycker du har aldelens rätt smile tongue  folk köper kjol paket och delar förflera tusen och bryr sig inte hur det sitter tongue eller är det så att folk inte orkar med allt extra jobb ?? och inte förstår hur man får det snyggt?

sant

köpte kjolpaket till min förra bil allt kostade 12.000 inkl lack och då kan det vara värt att passa in sakerna

jag hade själv ingen tidigare erfarenhet men tack vare min tråd här på garaget gick det vägen och resultatet blev såhär:

https://www1.garaget.org/archive/25/24718/84091/84091-1363511.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24718/559611_gei6jv.jpg
Senast redigerat av jorre83 (3 september 2009)

297 Inlägg
3 september 2009
r-ted skrev:
Jonathan_lindgren skrev:

hahaha, känns som den svenska avundsjukan har personiferat sig.
rått och kallt, du har aldrig åkt ferrari eller lambo va ?

Hadde du haftråd så hadde även du valt en sportbil framför en svenssonbil, men eftersom din ekonomi inte tillåter sånna köp så pratar du ner bilarna istället........ COOOOOLT

tog du åt dej lr? tongue

haha men du har rätt har aldrig åkt nån utav dom smile säger inte att jag alltid kommer tycka så... men idag är det min åsikt^^ imorgon, vem vet? wink

Entreprenör
1 286 Inlägg
3 september 2009
Jonathan_lindgren skrev:

Haha typiskt exempel på "svenssonmänniska" som måste prata ner dyrare bilar för att känna sig bättre själv. Hmm det finns nog ett ord för detta.....  aah - Svenska Avundsjukan smile

Sorry men innerst inne så menar du verkligen inte det du skriver.

// Niklas Johansson

Entreprenör
1 286 Inlägg
3 september 2009
jorre83 skrev:
volvonisse440 skrev:

sant

köpte kjolpaket till min förra bil allt kostade 12.000 inkl lack och då kan det vara värt att passa in sakerna

jag hade själv ingen tidigare erfarenhet men tack vare min tråd här på garaget gick det vägen och resultatet blev såhär:

http://www1.garaget.org/archive/25/2471 … 363511.jpg

Bra exempel på en SNYGGT stylad A3a och den passar absolut INTE in i denna tråden som handlar om taffligt stylade bilar.!

// Niklas Johansson

83 Inlägg
3 september 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/67240/754809_1c5g26.jpg

Det är så man skiljer på plånbokarna och klass skillnader :-p

OEM <3
6 957 Inlägg
3 september 2009
bandit666 skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/67240/754809_1c5g26.jpg

Det är så man skiljer på plånbokarna och klass skillnader :-p

Hur menar du nu? en plastig Prelude eller vad är meningen? tongue

OEM <3

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 september 2009
att folk orkar bry sig om hur andras bilar ser ut .
att ägaren är nöjd är väl det viktigaste ? eller är det alla andra som bestämmer hur folks bilar ska\får se ut ?
om dom är så fula vänd blicken åt ett annat håll då
finns mycket folk som har rullande projekt å kanske inte har tid å plats att fixa allt på än gång

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

158 Inlägg
3 september 2009
Går diskutera mycket vad som är taffligt eller inte.. Till exempel Min volvo, En del av er här om ni går in och kikar kommer säkert, GUD VAD HAR HAN GJORT MED HUVEN ?? Volvo racing Varför ens en sådan border, fanskapet gör väl inte mer än 120 på 5,an endån?

Folk har alldeless för mycket åsikter, Jag tycker min bil är mer i ögonfallande än en skrotig 740 iaf...

Men igentligen, varför bry sig? Så länge ägaren är nöjd.. eller hur? Men vi är ju trots allt bara människor, Och det är inte vi "taffliga" stylare som klagar på era åk som kommer med på framsidan i bilsport..

Den är ni som tycker ni är så förbannat bäst och att era bilar är så perfekta, Ni Måste ju hitta fel i alla andras för att förmedla hur mycket bättre ni gör saker och ting? Det är fan skämmigt på högnivå, Förvånar mig inte om ni vägrade byta av med bänkvärmarna på idrotten heller, för det ni höll på med ansåg ni er vara mycket bättre på, eller hur? Översittare som barn, översittare som vuxna..

Tänk på att många seriösa stylare tycker det är kul att folk försöker vara lite kreativa själva, Dem skulle säkerligen skämmas över er. Mycket.

Min volvo? jaja vräk ur er vad ni vill, Jag tyckte det var kul att exprimentera lite, och jag har inte sagt att den ska in på elmia heller. ( Och jag har heller inte vräkt på R fälgar, Dyr Plast i fel nyans med jämfört med resten av bilen.. ) Lite fräschare utseende, det var allt jag strävade efter. Tycker faktiskt det har lyckats någorlunda med, trots att det är 5-6 grejer kvar på listan.

jaja säg att den är taffligt stylad,? Jag tror inte ni heller hade kunnat göra det bättre, med MIN budget. tänk på det.
Senast redigerat av Robbs_ (3 september 2009)

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.

4 586 Inlägg
3 september 2009
NiKeMaN skrev:
jorre83 skrev:
volvonisse440 skrev:

sant

Bra exempel på en SNYGGT stylad A3a och den passar absolut INTE in i denna tråden som handlar om taffligt stylade bilar.!

ville bara säga att det går att få det snyggt men lite hjälp av kunnigt folk här inne på garaget. Vore det inte för denna sida så skulle jag nog inte ens ha börjat.

Har själv stylad taffligt men något påhängt som inte alls passade in. Hade te:x en v70 underdel på min helt orginal golf 2. Såg hemskt ut när man tänker efter men kul hade vi ändå.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24718/754844_s1weyd.jpg
Senast redigerat av jorre83 (3 september 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
3 september 2009
jorre83 skrev:
NiKeMaN skrev:
jorre83 skrev:

sant

ville bara säga att det går att få det snyggt men lite hjälp av kunnigt folk här inne på garaget. Vore det inte för denna sida så skulle jag nog inte ens ha börjat.

Har själv stylad taffligt men något påhängt som inte alls passade in. Hade te:x en v70 underdel på min helt orginal golf 2. Såg hemskt ut när man tänker efter men kul hade vi ändå.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24718/754844_s1weyd.jpg

A3:an var ju perfekt! finns en enda sak som jag hade velat ändra på och det var motorn tongue det yttre = perfekt!

Ang. golfen ovan, inte snyggt MEN man lär sig, modda, bygga och styla och som du säger, en kul grej.

Mvh Björk

OEM <3

Entreprenör
1 286 Inlägg
3 september 2009
Robbs_ skrev:
Går diskutera mycket vad som är taffligt eller inte.. Till exempel Min volvo, En del av er här om ni går in och kikar kommer säkert, GUD VAD HAR HAN GJORT MED HUVEN ?? Volvo racing Varför ens en sådan border, fanskapet gör väl inte mer än 120 på 5,an endån?

Folk har alldeless för mycket åsikter, Jag tycker min bil är mer i ögonfallande än en skrotig 740 iaf...

Men igentligen, varför bry sig? Så länge ägaren är nöjd.. eller hur? Men vi är ju trots allt bara människor, Och det är inte vi "taffliga" stylare som klagar på era åk som kommer med på framsidan i bilsport..

Den är ni som tycker ni är så förbannat bäst och att era bilar är så perfekta, Ni Måste ju hitta fel i alla andras för att förmedla hur mycket bättre ni gör saker och ting? Det är fan skämmigt på högnivå, Förvånar mig inte om ni vägrade byta av med bänkvärmarna på idrotten heller, för det ni höll på med ansåg ni er vara mycket bättre på, eller hur? Översittare som barn, översittare som vuxna..

Tänk på att många seriösa stylare tycker det är kul att folk försöker vara lite kreativa själva, Dem skulle säkerligen skämmas över er. Mycket.

Min volvo? jaja vräk ur er vad ni vill, Jag tyckte det var kul att exprimentera lite, och jag har inte sagt att den ska in på elmia heller. ( Och jag har heller inte vräkt på R fälgar, Dyr Plast i fel nyans med jämfört med resten av bilen.. ) Lite fräschare utseende, det var allt jag strävade efter. Tycker faktiskt det har lyckats någorlunda med, trots att det är 5-6 grejer kvar på listan.

jaja säg att den är taffligt stylad,? Jag tror inte ni heller hade kunnat göra det bättre, med MIN budget. tänk på det.

Nä nu är du ute och viftar och blandar ihop det du skriver... Jag har inte engagerat mig i denna tråden nämvärt - men nu måste jag bara svara på det du skrivit.

Var har "översittare" med att klaga på att en bil är taffligt stylad att göra? Nu har jag inte läst vad som sagts tidigare i tråden iofs om det är något speciellt du syftar på? Men om man engagerar sig och försöker "styla" sin bil så gör 99 av 100 personer det för att få en snyggare bil. I vems ögon då? Jo, vanligtvis i åskådarens ögon. Även om många (alla??!) skriver "jag stylar min bil som jag vill ha den" så stämmer det sällan. Man stylar ofta efter vad ANDRA tycker och för att få hörav av kompisarna "ahh fett snygg vingge du fått på. O fy fan vad snygg frontspoiler!" osv osv...
Att man går in och "klagar" på ett bygge betyder inte att man är översittare. Det betyder att man har en egen åsikt och VÅGAR STÅ FÖR DEN. Sen finns det olika bilmodeller och alla gillar inte alla bilar lika mycket - men ibland kan även en bil vara taffligt stylad för det. Ett exempel på detta är Volvo 740 som du själv pratar om. Måste man montera feta kjolpaket, 22" kromspinners, trebladig alu-vinge osv för att få en snygg bil? NEJ - GÖR OM GÖR RÄTT! En lagom sänkt 740, med vita blinkers, rostfri, rentvättad, nypolerad, kanske vit/röda bakljus och ett par "lagom" 16 el 17 tums fälgar så ser en 740 riktigt bra ut jämfört med mitt ovanstående exempel.

Ajja bara några tankar ifrån mig såhär en eftermiddag.

// Niklas Johansson

Sessa!
50 Inlägg
3 september 2009
I dina ögon e säkert min bil "taffligt" stylad ut det gör inget smile, men jag själv tycker inte att jag vill lägga ner pengar just på denna bil utan försöker bara göra något som e lite roligt o lekfullt, fult eller snyggt, jag e nöjd med det jag har fixat själv i alla fall.

Kan ju lägga ner en massa pengar på min bil för att den ska se snygg eller unik ut. Men just nu så tycker jag inte att det är värt det.. Min nya bil kommer det inte bli någon "tafflig" styling på, bara rent o snyggt wink

En handling kan få oanade konsekvenser.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
3 september 2009
Hihihi.. Vi har en vinnare? tongue

http://photos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs200.snc1/6769_110869726745_698461745_2670874_4851383_n.jpg

Sump Runk Rätt O Slätt!

Sessa!
50 Inlägg
3 september 2009
HyperSonica skrev:

Hahahaha! Klår min med hästlängder wink

En handling kan få oanade konsekvenser.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
3 september 2009
Dutone skrev:
HyperSonica skrev:

Hahahaha! Klår min med hästlängder wink

He he.. Mjoo.. Min gamla saab de wink Va ju bara tvungen att skojja till de lite tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!

2 982 Inlägg
3 september 2009
NiKeMaN skrev:
Robbs_ skrev:

Nä nu är du ute och viftar och blandar ihop det du skriver... Jag har inte engagerat mig i denna tråden nämvärt - men nu måste jag bara svara på det du skrivit.

Var har "översittare" med att klaga på att en bil är taffligt stylad att göra? Nu har jag inte läst vad som sagts tidigare i tråden iofs om det är något speciellt du syftar på? Men om man engagerar sig och försöker "styla" sin bil så gör 99 av 100 personer det för att få en snyggare bil. I vems ögon då? Jo, vanligtvis i åskådarens ögon. Även om många (alla??!) skriver "jag stylar min bil som jag vill ha den" så stämmer det sällan. Man stylar ofta efter vad ANDRA tycker och för att få hörav av kompisarna "ahh fett snygg vingge du fått på. O fy fan vad snygg frontspoiler!" osv osv...
Att man går in och "klagar" på ett bygge betyder inte att man är översittare. Det betyder att man har en egen åsikt och VÅGAR STÅ FÖR DEN. Sen finns det olika bilmodeller och alla gillar inte alla bilar lika mycket - men ibland kan även en bil vara taffligt stylad för det. Ett exempel på detta är Volvo 740 som du själv pratar om. Måste man montera feta kjolpaket, 22" kromspinners, trebladig alu-vinge osv för att få en snygg bil? NEJ - GÖR OM GÖR RÄTT! En lagom sänkt 740, med vita blinkers, rostfri, rentvättad, nypolerad, kanske vit/röda bakljus och ett par "lagom" 16 el 17 tums fälgar så ser en 740 riktigt bra ut jämfört med mitt ovanstående exempel.

Ajja bara några tankar ifrån mig såhär en eftermiddag.

måste hålla med!

Sök