Fortkörning Hjälp!!

Eddiec
1 mars 2009 · 55 Inlägg

hejsan!

jag åkte dit för fortkörning för någon vecka sen.
jag åkte i 48 på en 30 väg utanför en skola.

börjar bli jävligt orolig  att de ska komma hem ett brev från länsstyrelsen att dom ska dra in
kortet.

vad tror ni?

kim89
1 mars 2009 · 112 Inlägg

Jag tror inte att du kommer förlora körkortet på det faktiskt. Vart du tagen av en fart kamera? Och du körde ju bara 18 för fort.. Det är inte så farligt, jag själv körde 152 på 90 väg(i en golf1!), mitt körkort tog polisen på plats då jag vart lasrad tongue...

Om du blev tagen av en fartkamera, säker på att den tog kort isf? och att ditt ansikte syndes?

MVH Kim, lycka till för övrigt.

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
Ekis!
1 mars 2009 · 1 210 Inlägg

ja du.. 30 sträcka vid en skola är ju inte de bästa stället att åka för fort på... du lär nog tappa kortet

Eddiec
1 mars 2009 · 55 Inlägg

okej men dom är ju rätt hårda när de är vid skolor.. det är ju de jag är lite orolig för..
ja han hade en laser..

Eddiec
1 mars 2009 · 55 Inlägg

tycker det är förjävligt att man kan bli av med kortet någon månad efter..
då är det ju bättre att dom tar kortet på plats. ist för att man ska gå och oroa sig.

kim89
1 mars 2009 · 112 Inlägg

Eddiec skrev:
okej men dom är ju rätt hårda när de är vid skolor.. det är ju de jag är lite orolig för..
ja han hade en laser..

Stoppa dom dig inte på plats och gav dig böter osv isf? Du skulle frågat om dom skulle ta körkortet eller inte. Och om du fick skriva böter så borde du fått information om trafik intensiteten och masvis med sådant?

Mvh kim.

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
Eddiec
1 mars 2009 · 55 Inlägg

jo visst fick ja böter.. och han sa att dom skickar ju vidare alla fortkörningar till länsstyrelsen.
då frågade jag om han trodde ja skulle bli av med det men de visste han inte sa han..

Ekis!
1 mars 2009 · 1 210 Inlägg

http://www.trafikjuristen.se/korkorting … lelse1.htm

Kolla här så får du lite mera info

Eddiec
1 mars 2009 · 55 Inlägg

aa har varit inne där och kikat lite.. där står de ju att jag bara ska få en varning och inte få indraget.
men det står ingen om hur det är vid skolor. det är ju det ja är nojjig över

FireTraXX DFFL
1 mars 2009 · 9 020 Inlägg

Du blir inte av med kortet.
Hade du kört i 51km/h så hade du blivit av med det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Eddiec
1 mars 2009 · 55 Inlägg

jaa får hoppas på det..
men man blir ju lite orolig när man bara går och väntar..

lelleal
1 mars 2009 · 1 150 Inlägg

tjänna kompisen körde 49 efter avrundning utanför skola han blev inte av med de körkort ca 1 månad:)ja körde 80 på 50 efter avrundning väg blev inte heller av med de 1 km till hadde polisen tagit de på plats hadde haft 3 månader.du klarar dig skulle ja tippa på men du får kör jävligt försiktigt i 1 år och 11 månader för som de stog i mitt brev enligt alla paragrafer skulle dom ta kortet fast ja fick behålla de ändå fast man får inte göra nåra trafikförselser mer....
hoppas de löser sig så lätt hänt smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Louksor
1 mars 2009 · 1 915 Inlägg

Körde du "bara" i 48km/h så bör du bara få böter.
hade du kört i 51km/h på 30 sträcka, så hade körkortet tagits på plats.

Men vet inte hur det är när det var utanför en skola, kanske är hårdare då ?
Beror på hur länsstyrelsen bedömer.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
volvo_245_racing
1 mars 2009 · 667 Inlägg

om du fick böter för vårdlöshet också så tar dem nog kortet!!sad men det står på bötes lappen du fick.. mvh

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
FireTraXX DFFL
1 mars 2009 · 9 020 Inlägg

lelleal skrev:
tjänna kompisen körde 49 efter avrundning utanför skola han blev inte av med de körkort ca 1 månad:)ja körde 80 på 50 efter avrundning väg blev inte heller av med de 1 km till hadde polisen tagit de på plats hadde haft 3 månader.du klarar dig skulle ja tippa på men du får kör jävligt försiktigt i 1 år och 11 månader för som de stog i mitt brev enligt alla paragrafer skulle dom ta kortet fast ja fick behålla de ändå fast man får inte göra nåra trafikförselser mer....
hoppas de löser sig så lätt hänt smile

Google translate eller?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Jockefors
1 mars 2009 · 961 Inlägg

har du fortkörning eller något annat i registret sen förut ? de spelar en stor roll de om du tappar de eller inte .. MVH

Pure DieselPower
Ekis!
1 mars 2009 · 1 210 Inlägg

FireTraXX skrev:

lelleal skrev:
tjänna kompisen körde 49 efter avrundning utanför skola han blev inte av med de körkort ca 1 månad:)ja körde 80 på 50 efter avrundning väg blev inte heller av med de 1 km till hadde polisen tagit de på plats hadde haft 3 månader.du klarar dig skulle ja tippa på men du får kör jävligt försiktigt i 1 år och 11 månader för som de stog i mitt brev enligt alla paragrafer skulle dom ta kortet fast ja fick behålla de ändå fast man får inte göra nåra trafikförselser mer....
hoppas de löser sig så lätt hänt smile

Google translate eller?

lol

Eddiec
1 mars 2009 · 55 Inlägg

larsson.m skrev:
Körde du "bara" i 48km/h så bör du bara få böter.
hade du kört i 51km/h på 30 sträcka, så hade körkortet tagits på plats.

Men vet inte hur det är när det var utanför en skola, kanske är hårdare då ?
Beror på hur länsstyrelsen bedömer.

nä det är ju de.. fan finns ingen sida där de står? ja har inte hittat någon..

det kanske är bäst att ringa till länsstyrelsen och fråga?

volvo_245_racing
1 mars 2009 · 667 Inlägg

Eddiec skrev:

larsson.m skrev:
Körde du "bara" i 48km/h så bör du bara få böter.
hade du kört i 51km/h på 30 sträcka, så hade körkortet tagits på plats.

Men vet inte hur det är när det var utanför en skola, kanske är hårdare då ?
Beror på hur länsstyrelsen bedömer.

nä det är ju de.. fan finns ingen sida där de står? ja har inte hittat någon..

det kanske är bäst att ringa till länsstyrelsen och fråga?

för brorsan tog det bara två veckor för att få svar:/ konstigt att du inte fått svar.. mvh

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
Ekis!
1 mars 2009 · 1 210 Inlägg

Eddiec skrev:

larsson.m skrev:
Körde du "bara" i 48km/h så bör du bara få böter.
hade du kört i 51km/h på 30 sträcka, så hade körkortet tagits på plats.

Men vet inte hur det är när det var utanför en skola, kanske är hårdare då ?
Beror på hur länsstyrelsen bedömer.

nä det är ju de.. fan finns ingen sida där de står? ja har inte hittat någon..

det kanske är bäst att ringa till länsstyrelsen och fråga?

Nej vänta! du kommer få hem ett brev där dom vill att du ska ge din syn på de hela.. där drar du en historia om trafik läget klar sikt halt väglag osv... sen säger du att du tycker du gjort fel och tar på dig bötes beloppet och möjligt en varning/prick i registret och att du behöver ditt körkort för att ta dig till jobbet osv... 

Lycka till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang