Har köpt en volvo 242 som hade redan inmonterat Mätarna nämnda ovan. Någon konstig anledning så funkar inte de... De får ingen ström, men ändå så är det en kabel som går från batteriet till ett "chips" som fördelar elen till de andra 2 mätarna. Jordning finns tror jag som är dragen direkt till batteriet...
Kan någon förklara lite snabbt hur man gör eller om de e felkopplat från förra ägaren eller om det kanske är någon säkring som är dold och har gett upp(Har inte hittat någon säkring iaf). Ska försöka fixa bilder till imorgon när det är lite ljusare ute.
kolla jorden eller de "ghips" kan prova att ta bort det och koppla ihop dom vanligt istället
Jorden är bra, bytte plats till en kaross del utan resultat.
Testade utan chipset, altså drog kablarna rakt från batteri't till mätarna, men de funkade inte. Provade med en annan mätare som en kompis hade liggande, de funka heller inte...
Kan de va för mycket eller för lite ström? Har kollat bilens säkringar, ingen har gått... Finns det någon separat säkring för dessa mätare?
kolla jorden eller de "ghips" kan prova att ta bort det och koppla ihop dom vanligt istället
Jorden är bra, bytte plats till en kaross del utan resultat.
Testade utan chipset, altså drog kablarna rakt från batteri't till mätarna, men de funkade inte. Provade med en annan mätare som en kompis hade liggande, de funka heller inte...
Kan de va för mycket eller för lite ström? Har kollat bilens säkringar, ingen har gått... Finns det någon separat säkring för dessa mätare?
pröva att ta bort Volt-mätan och koppla den på batteriet både plus och minus. och se om den funka då. tycker det låter skumt. för mycke ström kan det inte vara. och inte för lite. inte vad jag kan komma på så ska det inte va nån separat till dom