Hehe okej, jag har ingen erfarenhet av geting förutom att mina bilder raderades efter en månad bara. Ladda upp från garaget istället, klart bästa enligt mig.
Tack allihopa! Jo det är en bra bit kvar innan det blir lack, hittat lite mer grejer på baken som jag vill göra om, sen ska sidokjolarna fixas, och bakvingen får vi inte glömma, och blir jag klar i tid så kommer jag att gjuta en egen huv dessutom. Men är sugen att gjuta av fronten så den väger lite mindre haha!
Blev snyggare när du la igen hörnen. Tycker ja iallafall. Nu börjar den se riktigt grym ut faktiskt, både fronten och baken. Tänk va smågrejer kan göra skillnad!
Den här gick ju sönder tidigare, nu ska den lagas!
Och första steget blir att använda den här, en lödpenna från clas ohlson för 130kr eller något sånt.
Först punktar man ihop den. Så att man kan löda ihop hela biten smidigt.
Lött ihop sparklisten och försökt att få det så rakt som möjligt med lödpennan.
På ett annat ställe.
Nu längre kan jag inte jobba på sparklisten för tillfället, men det kommer ju fler uppdateringar.
Och tillbaks till bakkjolen. Lagt på ganska mycket spackel för att täcka alla småhålen. Blir mycket handgnuggande för att få bort det här och få det jämnt.
Mer spackel även här, men här är det fortfarande maskninen som gäller på några ställen.
Och ännu mer här.
Blev inte så mycket igår (lördag) för att jag var på möte och var lite slut efter det.
Köp sprutspackel för att ta kål på alla smågroppar.. det funkar jävligt bra jag köpt på clasohlsson 75 kr för en flaska helt underbart.. lätt slipat som fan är det med.