3455
Sök

Går bara med choken ute

6 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
har en volvo 740 86a me förgasarmotor förgasare med gul kork.. det e så att den går bara som den ska när man har choken ute helt trycker man in den den helt så går det inte att gasa som man ska utan den typ kväver sig .em med choken ute så går det att gasa hur som helst då går den som en klocka.. vad kan felet vara?? akut hjälp

70 Inlägg
12 mars 2009
låter som den får för lite bränsle , kolla med skruven under förgasaren , hur är motorn när den är varm då?

6 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
den går exakt likadant då bara kväver sig när man gasar på. sitter den skriven mitt under förgasaren?

6 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
den går exakt lika dant..den bara kväver sig. går bara att köra på lågt varv då med.. e det skruven mitt under förgasaren??

70 Inlägg
12 mars 2009
ja det gör den, lite svår o förklara, ta en liten spegel och en 8 hylsa (tror jag) så kolla du liksom under förgasaren.. kolla först att elektomagnten funkar först sitter mitt på insugningsröret, och att du har olija i förgasren, att inga slangar har hoppatloss, pulsairvetinlerna funkar dom?....

70 Inlägg
12 mars 2009
Andy_Flisan skrev:
den går exakt lika dant..den bara kväver sig. går bara att köra på lågt varv då med.. e det skruven mitt under förgasaren??

men när börjar han gå bara på chok då?

6 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
den har gått så ända sedan jag köpte den o den var så för dom med när dom hade den

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 mars 2009
Rengör förgasaren. Blås igenom munstycken osv så tror jag att det löser sig.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

70 Inlägg
12 mars 2009
Andy_Flisan skrev:
den har gått så ända sedan jag köpte den o den var så för dom med när dom hade den

kan även va att det är fel nåt till fel munstycke , är membranet helt?

6 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
okej ska pröva dom sakerna hopaps det hjälper för en en kanonbil

Sök