doch skrev:
Hej... Då har ja ju funderat på bil byte... Och jag funderar på ämnet.. Är en trimmad japs-bil något för sådana som inte kan så värst mycket om bilar?..
Visserligen vet jag vad ja pratar om när ja pratar bilar... Vet ju va olika saker är till för... och hur dom fungerar... som t.ex. Turbo/kompressor... men när de kommer till att bygga en motor eller fel-söka så är de nått jag absolut inte klarar av... Samtidigt är jag fortfarande riktigt sugen på en t.ex. Skyline, 200sx, Supra etc....
Vad tycker ni..? Är en turbo laddad japs-bil något för icke bilkunniga?
edt: Ville påpeka att oavsett vad så är de inte jag som bygger bilen utan äkta proffs.. t.ex. JRM etc...
Tjena!
Jag kan inte ett skit om bilar, annat än i teorin.
Hade det inte varit för mycket hjälpsamma vänner så hade min bil inte gått idag.
Skulle starkt avrekommendera dig från denna idé, då jag själv anser mig ha skaffat en bil jag inte har kunskap att äga, även fast min inte är nämnvärt trimmad.
Köp en stark, nyare bil istället!
Min personliga favorit är M5 E39, går som satan redan original, praktisk(!) och fräsch!,
Bara byta fälgar, avgassystem, sänka, tona rutor, och sånna roliga saker.
Sen har du bara en uppgift å de e å köra å se glad ut! (något jag själv saknar, för alltid är det något som jävlas!)
EDIT: Har du en miljon att köpa bil för!?! I så fall så hade jag själv gjort som såhär: Köp en riktigt fin volvo 740/940, lägg hundratusen eller något och trimma RÖV!
Och köp en ny fin vanlig bil för 300k så har du drygt en halv miljon över som du kan köpa en manlig båt eller nåt för!

Poängen är i alla fall att om du köper en riktigt rå monstercrovette. nya gtr:en, nya M5/M3:an eller vilken bil som nu önskas, vågar du använda den som den är byggd för, och riskera att krascha den?
En 500hk 740 kan man sätta i ett räcke och ändå sova gott, i värsta fall skrotar du bilen, behåller motorn och sätter den i en annan bil.
Bara mina personliga erfarenheter, tanken fanns inte i min värld innan jag gjorde mina egna val, men själv hade jag mycket roligare innan jag lacka om bilen för en jäkla massa pengar, nu vågar jag inte busa alls!