2162
Sök

Trimmad Japs bild.. Något för ej bilkunniga?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
6 juli 2009
brandt_ skrev:
Rquired skrev:
Sedan är budgetfrågor du får leva med på Garaget tyvärr, volvobönderna här kan inte ta till sig att den finns någon som sitter på en HEL MILJON att köpa bil för roll

Men alla vet ju att en gammal volvo drar allt? haha. Många på garaget verkar i alla fall tycka det.

ontopic: Om du letar efter hållbarhet borde du nog inte köpa en amerikansk bil, utan en japansk eller tysk.
En skyline, supra eller m3,m5 som du sedan trimmar upp är nog en bra idé.

Precis. Corvette+kompressor+lustgas? Inga problem jag skruvar bara upp laddtrycket på sjuförtin roll big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

178 Inlägg
6 juli 2009
iofs ingen trimmad japps och den har ju inte 800hk men jag tror nog att en mercedes-benz clk amg black skulle vara något som passar dig

kostar strax över en mille
den har ett sportig utseende utan att vara överdriven, så vare sig du ställer den på en racebana eller utanför stadens finare restaurang kommer den inte se ut att vara helt felplacerad

507hk (antar att det finns mer att hämta om man anser att det behövs)
0-100km/h 4, 3 sek
0-200km/h 13, 8 sek
och inga bladfjädrar:D

277 Inlägg
6 juli 2009
Kör på Corvetten om du inte redan har köpt bil!

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

Evolution Garage
1 299 Inlägg
6 juli 2009
doch skrev:
Hej... Då har ja ju funderat på bil byte... Och jag funderar på ämnet.. Är en trimmad japs-bil något för sådana som inte kan så värst mycket om bilar?..

Visserligen vet jag vad ja pratar om när ja pratar bilar... Vet ju va olika saker är till för... och hur dom fungerar... som t.ex. Turbo/kompressor... men när de kommer till att bygga en motor eller fel-söka så är de nått jag absolut inte klarar av... Samtidigt är jag fortfarande riktigt sugen på en t.ex. Skyline, 200sx, Supra etc....

Vad tycker ni..? Är en turbo laddad japs-bil något för icke bilkunniga?

edt: Ville påpeka att oavsett vad så är de inte jag som bygger bilen utan äkta proffs.. t.ex. JRM etc...

Tjena!

Jag kan inte ett skit om bilar, annat än i teorin.
Hade det inte varit för mycket hjälpsamma vänner så hade min bil inte gått idag.
Skulle starkt avrekommendera dig från denna idé, då jag själv anser mig ha skaffat en bil jag inte har kunskap att äga, även fast min inte är nämnvärt trimmad.

Köp en stark, nyare bil istället!
Min personliga favorit är M5 E39, går som satan redan original, praktisk(!) och fräsch!,
Bara byta fälgar, avgassystem, sänka, tona rutor, och sånna roliga saker.
Sen har du bara en uppgift å de e å köra å se glad ut! (något jag själv saknar, för alltid är det något som jävlas!)

EDIT: Har du en miljon att köpa bil för!?! I så fall så hade jag själv gjort som såhär: Köp en riktigt fin volvo 740/940, lägg hundratusen eller något och trimma RÖV!
Och köp en ny fin vanlig bil för 300k så har du drygt en halv miljon över som du kan köpa en manlig båt eller nåt för! big_smile

Poängen är i alla fall att om du köper en riktigt rå monstercrovette. nya gtr:en, nya M5/M3:an eller vilken bil som nu önskas, vågar du använda den som den är byggd för, och riskera att krascha den?
En 500hk 740 kan man sätta i ett räcke och ändå sova gott, i värsta fall skrotar du bilen, behåller motorn och sätter den i en annan bil.

Bara mina personliga erfarenheter, tanken fanns inte i min värld innan jag gjorde mina egna val, men själv hade jag mycket roligare innan jag lacka om bilen för en jäkla massa pengar, nu vågar jag inte busa alls!
Senast redigerat av Rushman (6 juli 2009)

Sky´s the limit...

72 Inlägg
4 augusti 2009
Köp ingen jävla jänke-bil!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
4 augusti 2009
fakuoka skrev:
Köp ingen jävla jänke-bil!

Den jävla jänkebilen har bland banans bästa fjädring trots sina bladfjädrar. ! sug på den du  wink

C H E V R O L E T <3

Bilmekaniker
805 Inlägg
17 november 2009
Audi RS6 håller inte för vardagskörning kan jag säga dig direkt, den nya har rasat x-antal gånger under 2000mil..

hellaflush!
1 266 Inlägg
17 november 2009
har du fått tag i en bil ännu? smile

Ointresserad.
936 Inlägg
17 november 2009
Hur hade du tänkt göra om skiten mot all förmodan pajjar? För ingen här kan säga att man åker vardagligen med 800 hästar utan att skiten till slut säger ifrån och lämnar in för större renovering.

Nej, bygg själv om du vill lära dig något. Kostar mer i vissa fall, men tror det känns bättre för dig själv..

Kan man välja mellan en supra och en bmw m3? nej... det är 2 helt olika bilar. M3 är en komfortbil med massa pulver, medans supra är en stenhård jävla racerbil!

Teabag appreciation club.

7 120 Inlägg
17 november 2009
Supra är ingen stenhård racer original.. Mjuk och trevlig GT-vagn är väl rätt ord.. smile

1 062 Inlägg
18 november 2009
Och hur ska en som inte kan så mkt om bilar kunna besikta en supra med 800hk? det e inget som du åker å får blankt papper av bes direkt..... Det gäller ju alla bilar som är trimmade mer än 10% av org. effekten

Men du kanske hade tänkt köra obesiktat?? vad vet jag

Så mitt råd e isf köp en bil som har så många hästar orginal som du vill ha. Så slipper du oroa dig för besiktning/försäkring

Mvh

Team Björkeryd

841 Inlägg
18 november 2009
EDIT: Har du en miljon att köpa bil för!?! I så fall så hade jag själv gjort som såhär: Köp en riktigt fin volvo 740/940, lägg hundratusen eller något och trimma RÖV!
Och köp en ny fin vanlig bil för 300k så har du drygt en halv miljon över som du kan köpa en manlig båt eller nåt för! big_smile

Poängen är i alla fall att om du köper en riktigt rå monstercrovette. nya gtr:en, nya M5/M3:an eller vilken bil som nu önskas, vågar du använda den som den är byggd för, och riskera att krascha den?
En 500hk 740 kan man sätta i ett räcke och ändå sova gott, i värsta fall skrotar du bilen, behåller motorn och sätter den i en annan bil.

instämmer helt vad Rushman skrev

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 november 2009
bara en fråga te  trådskaparen varför ska har du tänkt att skaffa dig en trimmad japs om du nu inte kan så mycket om bilar????? vore det inte bättre  att lära sig från grunden

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

979 Inlägg
18 november 2009
Åka 800hk på bana är en sak, men på gata? :S våga ens gasa med en sådan bil innan man sitter i billisten framför en... alltså det har nämnts så många bilmärken från trådskaparen att han knappast vet sj vad han är ute efter mer än att ha en bil med 800hk & den ska hålla utan att behöva renoveras efter 500mil...och detta köpet ska vara i maj-juni. Hinner ju ändra sig tusen gånger innan det lixom tongue Om trådskaparen är smart så läser han på internet angående info om dom bilarna som verkar intressant, de är som sagt du som ska ha bilen & ingen annan. Och snacket om budgeten tkr ja kan vara en aning meningslös roll

Hpc

1 002 Inlägg
18 november 2009
Nån som vet om ts har köpt nån bil.?

...

volvoraggare
4 776 Inlägg
18 november 2009
testa sig fram om vad som känns bäst... tycker killen inte verkar va riktigt säker på vad han är ute efter

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

252 Inlägg
18 november 2009
oavsett vad han köper så måste man nog budgetera in Värdeminskningar RAS o åter RAS för en bil går alltid sönder. japsarna e lättskruvade relativt billiga o repa osv. så med lite olja mellan fingertopparna klarar vem som helst o hålla igång..

Gti-r

Ointresserad.
936 Inlägg
18 november 2009
ironhead skrev:
bara en fråga te  trådskaparen varför ska har du tänkt att skaffa dig en trimmad japs om du nu inte kan så mycket om bilar????? vore det inte bättre  att lära sig från grunden

Gå ut i garaget och bygg en potent 800 hästars racebil.

Sen scannar du kvittot och länkar hit. Räkna även på hur många timmar det tar dig.

Ointresserad.
936 Inlägg
18 november 2009
Aerodynamik skrev:
Supra är ingen stenhård racer original.. Mjuk och trevlig GT-vagn är väl rätt ord.. smile

Beror ju på vad man jämför med. I detta fallet en M3 som är, som jag sa. en helt annan bil med väldigt ny och fräsch teknik.

Original är supra ingen hård racer... Men vem åker med original chassiprylar vid brukande av 800 hästar.

4 005 Inlägg
18 november 2009
Lite gammal tråd kanske men generellt är det väl så att det man inte kan i mekanikerväg får man ta igen ekonomiskt genom att anlita ngn? Antar att det blir en lite högre skala i denna klass dock.

Finns många som kör runt i feta bilar utan att veta hur man byter tändstift. Dock så brukar de ju krocka/köra av vägen efter några månader.

Sök