Reg plåten vibbrerar

dbmike
13 mars 2009 · 591 Inlägg

Tjena detta kanske e en larvig fråga.... Men vad ska man göra för att få reg plåten att sluta vibba??

DB-Jägarn
Volvo v40 2.0 Turbo "projekt 2016" (2000)
kolvas
13 mars 2009 · 4 001 Inlägg

dubbelhäftande tejp kanske? det har jag använt

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
nookie Der Dildo-dirigent aus Dortmund
13 mars 2009 · 55 Inlägg

att få den sluta vibba e ju hyffsat omöjligt om du inte sätter en popnit i varje hörn, med risk för att den lär vibba ändå, jag hade ju försökt sätta nån list på baksidan av reg.plåten (skumgummi/gummilist) för att de inte ska bli plåt/plast mot plåt rassel

///M - the most powerful letter
BMW 318dM "LCI" (2016)
Danne_OBS
13 mars 2009 · 96 Inlägg

hade så på min förr. tongue ta nå tyg av något slag och pula in bakom regskylten. det gjorde jag.

Ex
gammal handuk
gammla sängkläder

funkade för mig

offarn Blästrare LITAB LACK
13 mars 2009 · 325 Inlägg

ett par ränder me dubbel häftande tejp fixar biffen...!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
Seat ibiza (2003)
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
jocke_gronberg
13 mars 2009 · 4 586 Inlägg

lägg lite sikaflex bakom skylten oj vad det kommer bli tyst.

Nicco5 TIG-svetsare
13 mars 2009 · 226 Inlägg

börja med att dämpa invändigt ordentligt! sen e det inte så svårt att tysta regplåten..
på min skramlar det med, men det är inte regplåten.  slutar skramla när jag trycker ner bagageluckan.

Senast redigerat av Nicco5 (13 mars 2009)

Drive it like you stole it ;)
M7an oo=00=oo
13 mars 2009 · 374 Inlägg

Skumplast som är vattenavvisande är det bästa tycker jag, skumgummi har ju en förmåga att ligga o mögla.

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
Najs
13 mars 2009 ·

en vanlig hederlig tvättsvamp bakom plåten löser problemet

Janken Driver
13 mars 2009 · 2 111 Inlägg

Asfaltsmatta. Håller år efter år. Det lär inte en tvättsvamp göra. Ta loss plåten. Tryck på mattan på baksidan av plåten. Skruva tillbaka plåten så hårt det går. Vips, inget mer irriterande skrammel.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Lardi SQ
13 mars 2009 · 1 343 Inlägg

ja de finns en uppsjö med ideer som du märker.. endast fantasin stoppar en..
men tänk på att inte ta material som binder fukt, kan leda till rost tids nog om de kryper in i skruvhålen bak på luckan..

Ljudnörd!
Herr_Nilzzon
13 mars 2009 · 329 Inlägg

säger bara dubbelhäftande tejp allt annat är för amatörer och tattare. mina plåtar sitter bara med det och skramlar inte alls..
och på min andra bil har jag satt plåtarna med två mobil magneter och inte heller det skramlar..

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Volvo 960 "950 T5" (1991)
Volvo 760 "V8" (1983)
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
Roadkiller Bredbands Tekniker
13 mars 2009 · 176 Inlägg

Själv så köpte jag självhäftande kardborre från Clas ohlsson..funkar perfekt!

http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=53974117


Smidigt när man ska tvätta bilen, bara att ta bort skylten och tvätta bakom...big_smile cool

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...
Zaipher
13 mars 2009 · 90 Inlägg

Herr Nilsson skrev:
säger bara dubbelhäftande tejp allt annat är för amatörer och tattare. mina plåtar sitter bara med det och skramlar inte alls..
och på min andra bil har jag satt plåtarna med två mobil magneter och inte heller det skramlar..

Bara för att du gör på ett sätt behöver du ju inte kalla andra för amatörer och tattare huh? smile

camaro67 Meister
13 mars 2009 · 6 763 Inlägg

Herr Nilsson skrev:
säger bara dubbelhäftande tejp allt annat är för amatörer och tattare. mina plåtar sitter bara med det och skramlar inte alls..
och på min andra bil har jag satt plåtarna med två mobil magneter och inte heller det skramlar..

Så din ena bil är en tattarbil? Ja något som inte suger fukt. Tejpen kan nog suga upp endel fukt så den skulle jag skippa

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
volvoentusiasten
13 mars 2009 · 4 005 Inlägg

Roadkiller skrev:
Själv så köpte jag självhäftande kardborre från Clas ohlsson..funkar perfekt!

http://www.clasohlson.se/Product/Produc … d=53974117


Smidigt när man ska tvätta bilen, bara att ta bort skylten och tvätta bakom...big_smile cool

Smart! Detta ska jag också fixa, jag har exakt samma problem som trådskaparen!

En bonusdel med detta sätt kan ju vara att man kan ta bort regplåten när man felparkerar så slipper man böter wink

Aerocombi Xenoholic
13 mars 2009 · 2 559 Inlägg

Jepp, kör med kardborreband. wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
_night_stalker_ 220 pounds of crazy
13 mars 2009 · 1 418 Inlägg

En klasskompis tog loss regskylten och la den på ett liggunderlag och skar ut en bit av liggunderlaget. hålen och allt. sen skruvade han vara fast skylten med liggunderlaget mellan skylten och karossen. funkar perfekt.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Lonefox Bad music kills good sound
13 mars 2009 · 7 241 Inlägg

Själv använder jag vid de tillfällen den fort. skramlar trots dämpning butyltape (den typen som är till för att fästa rutorna på äldre bilar). Sätter den mellan skylten/kasetten och karossen.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
evilaudio
13 mars 2009 · 16 195 Inlägg

Lonefox skrev:
Själv använder jag vid de tillfällen den fort. skramlar trots dämpning butyltape (den typen som är till för att fästa rutorna på äldre bilar). Sätter den mellan skylten/kasetten och karossen.

du menar "apskit" elle "negertoy"... hehe big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang