Ser riktigt fint ut med fronten När kommer du fortsätta på den?
Tackar
Tanken var att fortsätta idag men är runt 5-6 minusgrader här så e lite kallt o stå i en sjöbod som inte e isolerad Men ska försöka fixa en del i helgen iaf
Jag har en liten fråga! Är kromade dörrhandtag något att satsa på? Har nämligen de på G men skulle vilja ha lite åsikter först
Så kom igen, tyck till // Fredrik
Big no no Hur mycket krom har du i övrigt på bilen egentligen?? Blir inte bra me 4 krompluttar runt om då. Sen gillar jag inte alls volvos kromade dörrhandtag
Jag har en liten fråga! Är kromade dörrhandtag något att satsa på? Har nämligen de på G men skulle vilja ha lite åsikter först
Så kom igen, tyck till // Fredrik
Big no no Hur mycket krom har du i övrigt på bilen egentligen?? Blir inte bra me 4 krompluttar runt om då. Sen gillar jag inte alls volvos kromade dörrhandtag
Men men, min åsikt //Jacob
Hehe jasså det säger du Jacob? Jag får se hur jag ska göra.. Detta är en krom-film som man lägger utanpå lacken och sen är den bara att fläcka bort om man inte gillar det.. 299 kostar den runt om så är ju inga stora pengar
Imorgon är det dags för besiktning, 10,10 ska jag vara där. Tänkte att de e ju trevligare om bilen är nytvättad men har inte kunnat tvätta de senaste dagarna pga kylan.. Och den enda GDS-hall som fanns här i stan lades ner för några år sen Men men, jag löste de iaf
De fick bli en tvätt i garaget, trångt var de men bilen blev tvättad iaf
Inkörd och upptinad
Tvättad
Även motorrummet fick sig en omgång
Sen damsög jag bilen och la in gummimattorna.
Har också bytt lampor fram (till 55W ist för 100W) samt ena lampan till backljuset som va kass. Så förhoppningsvis ska det gå bra nu imorgon!
Har tänkt o pilla med fronten också men de e så jävla kallt, ca 7 minus men ska se imorrn efter besiktningen om jag kan ta på mig en jävla massa kläder o gå på den lite också
Fick en anmärkning på att bakre bulten till länkarmen på höger sida var lös.. Så de fick bli o åka direkt till Volvo o boka en tid för byte av den bulten alt. enbart en åtdragning. Jag bytta länkarmar hos dom i våras/somras så den ska inte lossa så fort så de får dom fixa till! Bokade även in 22k-milaservicen som börjar närma sig, är en vanlig service med olja o filter
Sen fick jag en bra att veta på ett litet oljeläckage vid returen till turbon men den visste jag redan om. Ska se vad dom säger om den på Volvo vid servicen.
Han sa också att bromsslangarna båda sidor fram började få lite torrsprickor så de blir nog till att byta ut dom till våren
Så besiktningen gick väl helt okej ändå, slipper åka dit igen iaf
Bjuder på att par bilder från mobilen när jag körde ur garaget förut:
Skönt att den gick igenom Bara de fixar till allt det andra på servicen blir det ju kanon. Riktigt fina bilder, dock tycker jag att det verkar vara lite lite snö därnere. Vi har ju ca 40cm här uppe , bor ca 7 mil söder om stockholm.