6033
Sök

Vad gör dig förbannad just nu?

482 Inlägg
23 juni 2009
Zeno_ skrev:
snackcalahan skrev:
Zeno_ skrev:
soc som är seg med mina pengar!

är väll inget att gnälla för, du ska va glad om du får några

Denna tråden är till för gnäll om du har missat det. sen är dem pengarna bra försenade.

Jo det är just vad tråden handlar om men tycker inte att det är nåt att gnälla för, du ska bara va glad för att det finns andra som jobbar och betalar skatt så såna som sitter hemma o degar av nån anledning kan få bidrag så de också kan klara sig,

Nu kommer mitt gnäll då jag hatar folk som tror att bidrag är nåt man ska leva på o inte anstränger sig för att få ett jobb, vet att just nu är det svårt. Men jag skulle skämmas som en hund om jag behövde gå till soc för att få mat på mitt bord och sen skulle jag alldrig hur sent pengarna skulle komma och hur träliga folket på kontoret va så skulle jag aldrig gnälla för att dom är sena ,att det är lite o leva på mm. Jag avskyr sånt folk. dom ska bara va tacksamma för att man överhuvudtaget kan gå till socialen. har jag fel?

Sen finns det självklart såna som inte har nåt annat vall än att gå ditt, men jag har alldrig hört nån som vart tvungen att gå ditt som gnäller för att dom får pengar utan att behöva bidra med nåt till samhället.

Alla som känner sig träffade

GÅ OCH KLIPP ER OCH SKAFFA ER ETT JOBB

just real power
no turbo shit

2 751 Inlägg
23 juni 2009
Bedövningen jag fick hos tandläkaren..

Who Djaa bless no man curse

Oldschool
299 Inlägg
23 juni 2009
Utlännigarna på Matstället tar 5kr i serverings-avgift + 18kr för en liten loka från pumpen.  mad

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
23 juni 2009
Irriterande svär föräldrar just nu

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 juni 2009
Apförbannad på livet å bubblan som faktiskt förstört mer än han byggt upp..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

16 197 Inlägg
23 juni 2009
Zeno_ skrev:

skaffa dig ett jobb istället.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
23 juni 2009
bmx skrev:
Evil_E skrev:
snackcalahan skrev:

är väll inget att gnälla för, du ska va glad om du får några

Zeno - Skaffa ett jobb för faan..

Måste tillägga till mitt tidigare gnäll:

ALLA slöa jävlar som jag betalar bidrag för, SKAFFA ETT JOBB FÖR FAAN, skattetrycket är
redan för högt och jag som jobbar och betalar skatt ska inte behöva pynta för era slöa arslen! mad

ja men de kanske inte är så jävla lätt få jobb heller???????

de e skitlätt å få jobb om man vill jobba.. men folk e ju så jävla kräsna, inse att livet e ett helvete å man får ta mycke skit.

Sladdgalning
297 Inlägg
23 juni 2009
evilaudio skrev:
Zeno_ skrev:

skaffa dig ett liv då

Bmw 316 -89
Volvo 244 - 89
Fiat Uno - 88
Bmw 525 - 89

16 197 Inlägg
23 juni 2009
Zeno_ skrev:
evilaudio skrev:
Zeno_ skrev:

skaffa dig ett liv då

ja har ett jävligt bra liv..smile   

å jobb har ja typ 2 st så..

7 100 Inlägg
23 juni 2009
evilaudio skrev:
bmx skrev:
Evil_E skrev:

Zeno - Skaffa ett jobb för faan..

Måste tillägga till mitt tidigare gnäll:

ALLA slöa jävlar som jag betalar bidrag för, SKAFFA ETT JOBB FÖR FAAN, skattetrycket är
redan för högt och jag som jobbar och betalar skatt ska inte behöva pynta för era slöa arslen! mad

de e skitlätt å få jobb om man vill jobba.. men folk e ju så jävla kräsna, inse att livet e ett helvete å man får ta mycke skit.

ja tror du inte att ja vill jobba då??
tar vilket jobb som helst,bara jag får ett jobb

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sladdgalning
297 Inlägg
23 juni 2009
evilaudio skrev:
Zeno_ skrev:
evilaudio skrev:

skaffa dig ett liv då

uppenbarligen inte tillräckligt för att kritisera folk som har det sämre än dig själv.
mycket lätt att trycka ner folk som har det svårare, du vet inget om min bakgrund eller vem jag är, bara för att du har jobb och ett "liv" gör det inte rätt för dig att trycka ner folk som fan kämpar

Bmw 316 -89
Volvo 244 - 89
Fiat Uno - 88
Bmw 525 - 89

Avstängd
44 Inlägg
23 juni 2009
Zeno_ skrev:

Haha, lol, efterblivna idiot hmm

detsamma gäller "bmx"
finns enooooormt mycket saker att jobba med, försöker man verkligen så är det busenkelt

Sladdgalning
297 Inlägg
23 juni 2009
bmx skrev:
evilaudio skrev:
bmx skrev:

håller med dig "bmx", tar det jag blir erbjuden. men det söker det gör man fan!

Bmw 316 -89
Volvo 244 - 89
Fiat Uno - 88
Bmw 525 - 89

7 100 Inlägg
23 juni 2009
ville23 skrev:
Zeno_ skrev:

detsamma gäller "bmx"
finns enooooormt mycket saker att jobba med, försöker man verkligen så är det busenkelt

förstår varför du har 2 varningar så som du håller på!
vi som inte har jobb måste ju kunna försörja oss vi med,därav att vi tar hjälp av soc!

ja men det är kanske inte "busenkelt" för alla,så du menar att ja inte försöker då??för de vet ju du såklart,du kan ju allt om mej.........

16 197 Inlägg
23 juni 2009
bmx skrev:
evilaudio skrev:
bmx skrev:

Mcdonalds?? dela reklam, äldre boende,lokala mataffären...

Avstängd
44 Inlägg
23 juni 2009
bmx skrev:
ville23 skrev:
Zeno_ skrev:

detsamma gäller "bmx"

förstår varför du har 2 varningar så som du håller på!
vi som inte har jobb måste ju kunna försörja oss vi med,därav att vi tar hjälp av soc!

ja men det är kanske inte "busenkelt" för alla,så du menar att ja inte försöker då??för de vet ju du såklart,du kan ju allt om mej.........

Ja, jag är ganska elak..
Att leva av soc är en skymf, men jag sa aldrig att det var fel att ta hjälp utav soc.

Och ja, har du inget jobb så försöker du inte hitta ett

111 Inlägg
23 juni 2009
Som jag sa tidigare så finns det 2475 lediga jobb som ej kräver speciell kompetens, vidare finns det ytterligare ett stort antal om man har någon sorts specialkompetens.

Sen till alla er "stackare" som har det så hemskt svårt och där Soc inte gör era utbetalningar i tid..... Kanske skull det gå lättare att få ett jobb om ni inte satt här på forumet och skrev en massa idiotier på ARBETSTID!!!

De flesta företag har som bekant någonting som kallas "kontorstid" mellan 9-17 vilket innebär att det är bemannat vilket i sin tur gör det mycket lättare att möta dem och SKAFFA ETT JOBB under just den tiden på dygnet.

Matematiken var inte speciellt svår? 1 + 1 = Vadå?

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

111 Inlägg
23 juni 2009
Lite tips till de som inte får jobb...

Starta eget, behöver inte va nått avancerat:

- Sälj korv vid köpcentrum, fotbollsmatcher etc.
- Dela ut tidningar

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

7 100 Inlägg
23 juni 2009
Evil_E skrev:
Som jag sa tidigare så finns det 2475 lediga jobb som ej kräver speciell kompetens, vidare finns det ytterligare ett stort antal om man har någon sorts specialkompetens.

Sen till alla er "stackare" som har det så hemskt svårt och där Soc inte gör era utbetalningar i tid..... Kanske skull det gå lättare att få ett jobb om ni inte satt här på forumet och skrev en massa idiotier på ARBETSTID!!!

De flesta företag har som bekant någonting som kallas "kontorstid" mellan 9-17 vilket innebär att det är bemannat vilket i sin tur gör det mycket lättare att möta dem och SKAFFA ETT JOBB under just den tiden på dygnet.

Matematiken var inte speciellt svår? 1 + 1 = Vadå?

men du fattar verkligen inte!!DET ÄR INTE SÅ JÄVLA LÄTT ATT FÅ JOBB NU!!!!!!!!!!

16 197 Inlägg
23 juni 2009
Zeno_ skrev:
evilaudio skrev:
Zeno_ skrev:

skaffa dig ett liv då

uppenbarligen inte tillräckligt för att kritisera folk som har det sämre än dig själv.
mycket lätt att trycka ner folk som har det svårare, du vet inget om min bakgrund eller vem jag är, bara för att du har jobb och ett "liv" gör det inte rätt för dig att trycka ner folk som fan kämpar

kämpar som fan genom att sitta på nätet å beklaga sig på att man inte får soc??   

du vet inte hur mitt liv varit heller elle min bakgrund som kom inte å klaga..

livet blir inte värre än va man göra de..

man skapar sitt eget öde å man har ALLTID ett val.

Sök