Update 15090607
Har hänt en del nu, men tar det lite kort. Lägenheten står under ommöblering a 'la gigante, så
det får bli som det blir det här.
Hm.
Har i alla fall ändrat mig angående att drapera in instrumentbrädan i tyg. Har en mor med kunskaper inom ämnet, och enligt henne så skulle det vara näst intill omöjligt - så plötsligt sitter man på två meter tyg och en limflaska utan anledning.
Jippie.
Men..det går säkert åt till nåt annat. Vi får se.
[Taget 090602]*..panelen slipas..*
[Taget 090602]*..första lagret med spackel. Hittade ett jag hade hemma..får hoppas på att det hållet måttet..*Sedan första lagret med spackel - som sedan slipades ner - så tillkom ytterliggare ett. Detta slipades sedan ned med två olika grovlekar av sandpapper - för att sedan lackeras med "vinylspray". Instrumentbrädan var ju tydligen inte av gummi, utan vinyl...vad skillnaden sen är vete fasen men hursomhaver

Ett par lager och brädan känns mer eller mindre klar. Har dock inga bilder ännu på hur det ser ut nu, men kan säga att det..ja. Eh..
Det syns ju att det inte är från fabrik...men hallå? Vad spelar det för roll? Är ju nåt man själv har knåpat ihop..då får det bli lite snett och vint...även om man nu inte riktigt hade så i tankarna direkt..
Återkommer med bilder om detta lite senare.
Har i övrigt fått tag i...tro det eller ej gott folk...en 405-topp!
Denne sitter dock i en komplett bil..lagomt undangömd från andras klåfingriga händer. Skall köpa denne - en 81:as GLT för övrigt - för 1500:- Helt okej pris, enligt mig själv. Kanske även sitter en lamelldiffad bakaxel på den gamle besten dessutom.
Mums

UPPDATERING

(..några timmar senare..)
Tamesjutton om inte flickvännen hade tagit kort på bygget, och lagt in dom på datorn utan att jag visste om det. Är det inte kärlek så säg?
Här kommer lite bilder som visar hur brädan ser ut just nu

[Taget 090604]*Läget efter vinylfärgsbesprutningen..rätt okej tycker jag..*
[Taget 090604]*..annan vinkel på brädan. Där syns även lite av hur kanten ser ut..*