Nollställningsverktyg servicelampa - Airbag

Bjare
17 mars 2009 · 945 Inlägg

Scenic -97/-98
Lampan lyser för Airbag just nu, ifall den är trasig är oväsentligt.
Frågan är hur vi "nollställer" lampan egentligen?

Att riva panelen eller liknande för att klirra lampan är heller inte precis aktuellt..

Kollar man på Biltema.se så finns det mängder olika "Nollställningsverktyg" för både service och airbag.
Men jag finner inte någon modell som passar just Scenic.

Någon som kan rekomendera en återförsäljare som säljer ett sådant verktyg, som passar bilen??
Eller vi kanske har ett tips rent utav som kan hjälpa? Plocka någon liten säkring som får den att inte lysa tongue

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Kenny-83 Företagare & YouTuber
17 mars 2009 · 1 940 Inlägg

Jag antar att du har bytt ratt till en utan airbag. För att lampan ska sluta lysa måste man lura airbagen med ett motstånd. Motståndet kopplar du in istället för airbagen. Sådant motstånd brukar följa med i rattnavet man köper.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Bjare
17 mars 2009 · 945 Inlägg

Sherlia skrev:
Jag antar att du har bytt ratt till en utan airbag. För att lampan ska sluta lysa måste man lura airbagen med ett motstånd. Motståndet kopplar du in istället för airbagen. Sådant motstånd brukar följa med i rattnavet man köper.

Hehe tack för ditt svar, men allting är orginal.
Frågan är kanske även hur jag kortsluter eller nollar lampan på enklaste vis?

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
olagbg OLAGBG
17 mars 2009 · 596 Inlägg

Lyft av + och - från batteriet i ca: 1 timme så nollar sig datorn i bilen. är det då fel på airbagen så kommer denna att tändas igen. om den är hel så ja då e problemet löst

OLAGBG
VOLVO
jocke_gronberg
17 mars 2009 · 4 586 Inlägg

annars så åker du till verkstad betalar 50-100:- läser av felet, fixar sedan felet

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang