Led-dioder i varsel/parkeringsljus på Volvo 240

Toni_V
18 mars 2009 · 78 Inlägg

Köpte 2 poliga Led-dioder med xenon-look som jag skulle ha i varsel/parkeringsljuset på 240n fram och provade dom på bilen men då funkade bara varselljuset och inte parkeringsljuset.
Köpte likadana led-dioder på ett annat ställe tidigare och då var det tvärom, då funkade bara parkeringljuset men inte varselljuset.

Nån som har nån erfarnhet av detta och vet nån lösning???

DusanMandick Random Hero
18 mars 2009 · 4 047 Inlägg

provat o vända på dom ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Toni_V
18 mars 2009 · 78 Inlägg

DusanMandick skrev:
provat o vända på dom ?

det går inte, för bajonettfattningen är sån på lampan så man ska inte kunna sätta den fel

DusanMandick Random Hero
18 mars 2009 · 4 047 Inlägg

ajsing bajsing.  för dioder har ju de roligt me att dom bara leder ström åt ett håll tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
18 mars 2009 · 1 659 Inlägg

Testa sätt dit ett motstånd, det var det som strulade på min 744 smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Toni_V
18 mars 2009 · 78 Inlägg

DusanMandick skrev:
ajsing bajsing.  för dioder har ju de roligt me att dom bara leder ström åt ett håll tongue

okej för jag ringde dit nyss var jag köpte led-dioderna och den jag pratade med sa att jag skulle skifta plats på den bruna och den svarta kablen, men började fundera att svart kabel är ju jord.
Då borde ju inte lampan funka, men det kanske den gör då eftersom strömmen går på ett håll som du säger, eller???

DusanMandick Random Hero
18 mars 2009 · 4 047 Inlägg

prova, händer inte ett smack med en diod om du sätter den åt fel håll, o svart behöver inte va jord, för i en vanlig glödlampa kvittar de hur jord o plus sitter, så de e lite gissning

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Toni_V
18 mars 2009 · 78 Inlägg

DusanMandick skrev:
prova, händer inte ett smack med en diod om du sätter den åt fel håll, o svart behöver inte va jord, för i en vanlig glödlampa kvittar de hur jord o plus sitter, så de e lite gissning

okej ska prova, tycker det verkar som att det är detta att lampan är 2-polig 21/5w som strular till det, köpte BA9s lampor att ha som regplåtsbelysning och parkeringsljus i extraljusen med och dom funkar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang