3689
Sök

Volvo s40 97: Problem med varningslampa för oljenivå...

Mollllgan
19 mars 2009
Trådstartare
Tjenna har bytt ut oljetrycksgivaren sammt även köpt en extra.. Dock så varnar ändå inte bilen när oljenivån är dålig... Första snubbe jag pratade med sa att det inte finns en oljevarnare (varningslampan)
Men jag bad han komma ut och titta när jag drog på tändningen och helt klart så tändes lampan följt av att sedan slockna.
Men han hade aldrig varit med om att det suttit en sådan på en s40 hmm

Jag har testat 2 helt nya givare men probemet kvarstår?

Någon som har en idé om vad det kan vara?

Ha det fint.

Mvh

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 mars 2009
det finns helt klart på S40

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

1 758 Inlägg
19 mars 2009
Du skriver ju att du bytt ut givaren för oljetryck, hur skulle den kunna avgöra nivån?
De flesta bilar har ingen givare för oljenivå, "kannan" på instrumentbrädan varnar för lågt oljetryck. Står du på tomgång krävs det för det mesta inte mer än ungefär en halvliter för att hålla trycket uppe.

Mollllgan
19 mars 2009
Trådstartare
schnauz skrev:
Du skriver ju att du bytt ut givaren för oljetryck, hur skulle den kunna avgöra nivån?
De flesta bilar har ingen givare för oljenivå, "kannan" på instrumentbrädan varnar för lågt oljetryck. Står du på tomgång krävs det för det mesta inte mer än ungefär en halvliter för att hålla trycket uppe.

Enligt Volvo så är Oljetrycksgivaren den som känner av om det är för lite olja i motorn.
Och enligt Haynes boken med.

Mvh

Sök