Styrdon, stöldskyddsdon Opel Astra 1.6 g -04

nadroapa
20 mars 2009 · 2 Inlägg

Hej!
Färsking som behöver akut hjälp. Så om jag använder fel ord eller låter svammlig så är det för jag vet jackshit om bilar.

Jag har en motorlampa som lyser,  Opel säger som följande..
Hitta ett nytt styrdon, med tillhörande stöldskyddsdon begat eller vi byter nytt för C.a 10.000

Ja har en höggravid kärring, en bil som ska besiktas innan sista mars, inga 10.000kr

Finns det något sätt att hitta begade grejer eller är det någon här som sitter på någon info som gör att det blir billigare, Jag är desperat.

Vänligen

nadroapa

Hefen
20 mars 2009 · 120 Inlägg

Kolla på laga.se eller bildelsbasen.se.....där söker du styrdonet till din bil på skrotar runt om i sverige.
leta rätt påen som kanske ligger i närheten och ring till dom ...försäkra dig om att få med papper med koden till bilen som den suttit i.
Sen för att montera styrdonet så lär du lämna in den till nån som har opels testinstrument för man lär lägga till det nya styrdonet i din bils datasystem.

Fordonstekniker som konverterat till valsare
www.airbrushforum.se
www.bra-airbrush.se
Mazda 6 (2015)
nadroapa
20 mars 2009 · 2 Inlägg

silver-robban skrev:
Kolla på laga.se eller bildelsbasen.se.....där söker du styrdonet till din bil på skrotar runt om i sverige.
leta rätt påen som kanske ligger i närheten och ring till dom ...försäkra dig om att få med papper med koden till bilen som den suttit i.
Sen för att montera styrdonet så lär du lämna in den till nån som har opels testinstrument för man lär lägga till det nya styrdonet i din bils datasystem.

Tyvärr säger opel att det är ett måste med ett stöldskyddsdon från samma bil som styrdonet kommer ifrån annars går det inte, Opel vägrar koda om ett begat, varför vet jag inte men det är det är så dom säger... Drygt som fan är det iallfall.  Tack för att du tog dig tid att svara Robban.

micke-opel
20 mars 2009 · 562 Inlägg
9-5 Aero Sedan -05
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang