BSR vs AUTOTECH?

Xuri One Man Clan
20 mars 2009 · 4 287 Inlägg

Hellquist skrev:

torpis skrev:

frysen skrev:
autotech suger enligt mig å några andra...bsr har betydligt bättre kundbemötande osv å dom håller nog sina ord bättre än atech.... skulle aldrig få för mig å ta autotech skiten

utan att varesig säga bu eller bä så skulle jag ta information likt denna med en nypa salt. Orkar man inte ens skriva ut hela ord utan ersätter med närmaste vokal så faller det bort hos mig i alla fall...

Ja, stavning/grammatik gör att man direkt nervärderar dessa personer/inlägg.

Jag har Autotechgrejer i min bil och är kanonnöjd. Jag har frågat Autotech en massa, både via mail och telefon och alltid fått bra svar. Autotech är mer inriktade på Volvo än BSR som håller på med de flesta bilarna. Sedan låter det ju häftigare att bilen är Autotechtrimmad än BSR tycker ju jag. BSR är tjänstebilstrim

/Fredrik

Ja säg vad du vill

Har man lagt pengar på koppling,spridare,mappning gånger 2,kamaxlar etc hos atech å dom glömmer å säga viktiga saker å sen att bilen inte blir optimerad heller å dom inte håller vad man lovar tror du man blir nöjd ?

kan du räkna ihop vad du tror delarna kostat hos atech ?

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Juuka
21 mars 2009 · 166 Inlägg

Sedan låter det ju häftigare att bilen är Autotechtrimmad än BSR tycker ju jag.

/Fredrik

Va skönt! Då är svaret givet för trådskaparen.
Autotech låter helt enkelt häftigare än BSR wink lol


Edit: Sorry för OT

Senast redigerat av Juuka (21 mars 2009)

Saab 9-3 SC "1.8T" "MapTun Performance" (2006)
Panzar_Audi
21 mars 2009 · 820 Inlägg

Xuri skrev:

torpis skrev:

frysen skrev:
autotech suger enligt mig å några andra...bsr har betydligt bättre kundbemötande osv å dom håller nog sina ord bättre än atech.... skulle aldrig få för mig å ta autotech skiten

utan att varesig säga bu eller bä så skulle jag ta information likt denna med en nypa salt. Orkar man inte ens skriva ut hela ord utan ersätter med närmaste vokal så faller det bort hos mig i alla fall...

jag kan erkänna att de var jag som skrev,polarn hade varit inloggad å de märkte jag lite väl sent...

Jag åkte upp till autotech sommarn 06 med en polare som du känner henke....

de var 2st  40 bilar som skulle optimeras uppe i trollhättan...1 skulle mappas å en skulle chippas

bilen som blev mappad var lovad bänkning, osv

under tiden motorn byggdes å några samtal med autotech genomfördes för å dels beställa delar å fråga om motorsetup å boka tid så glömde dom säga

att spridarna skulle bytas,att bränsleslangarna skulle bytas å att btrn av plast skulle bytas mot värre dito, sen var de något om bränslepumpen också...så vi åkte upp å de sa dom på plats så detta fick patrik byta... sen var även bänken full så de blev gatmappning... å ägaren av bilen skulle köra för däcken var slitna av deras bedömning...(ja eller hur)

vi kom upp till atech kl 8 å kl 23:30 körde vi hem...med en bil som inte gick som den skulle, han hade fått betala för både jobb å delar som dom glömt å berätta...bänkad blev den inte heller.... å dom glömde även bort å hämta oss  inne i trollhättan under dagen som dom hade lovat kl 13 utan kl 16 gick vi tillbaka till anläggningen själva...

Nått mer du vill veta ?

Jag håller med dig Xuri, jag skulle kolla om dom kunde göra nått med min audi jag hade för ett tag sen, men ett sämre kundmottagande har nog aldrig skådat, det var bomstopp, dem vägrade att ge mig ens ett ynka litet tips förutom en snubbe där var förjäkla lik Rocko här på garaget(jobbar han där?) som gav mig lite tips osv, men dom andra... dom var väl inte direkt "schyssta".
Däremot på BSR(Gbg) så blev jag väldigt bra bemött av Fredrik tror jag han heter och gav mig lite småtips om vad man kunde göra och vad som fungerade och vad som inte fungerade.

Men Autotech kan ju Volvo, inget snack om saken, det är ju bevisat smile Så Autotech är väl att att föredra om du bor nära trollhättan.

Om man säger
Marlboroman
21 mars 2009 · 8 233 Inlägg

n_andersson skrev:
själv är jag mycket nöjd med autotech, bättre kundbemötande och hjälp med svar på frågor har jag aldrig varit med om i nångon annan affär iaf. sen så har dom aldrig varit omöjliga med priset på trimdelar heller. så jag kan varmt rekomendera dom iaf

De är väldigt trevliga så sett. Synd bara att en del svar man får är... ska vi säga spännande. De få gånger jag handlat där så har det alltid varit något strul. Omöjliga med pris på grejjer? Nja, på sista ordern därifrån så drog de ju av 500:- vilket va en klen tröst när jag fick vänta 1,5 månad extra på kopplingen, och varje gång man hörde av sig så va det på gång... nästa vecka... Garanterat nästa veckan, max 1,5 innan den skulle va här.

Min egna uppfattning efter att ha pratat med folk som varit där och folk som haft med dem att göra förutom egna erfarenheter är att det är fel folk att ha med att göra. Merparten av dem som vänder sig dit verkar ju bli nöjda vilket väl även lär påpekas.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
wallingstam
21 mars 2009 · 474 Inlägg

Panzar_Audi skrev:

Xuri skrev:

torpis skrev:

utan att varesig säga bu eller bä så skulle jag ta information likt denna med en nypa salt. Orkar man inte ens skriva ut hela ord utan ersätter med närmaste vokal så faller det bort hos mig i alla fall...

jag kan erkänna att de var jag som skrev,polarn hade varit inloggad å de märkte jag lite väl sent...

Jag åkte upp till autotech sommarn 06 med en polare som du känner henke....

de var 2st  40 bilar som skulle optimeras uppe i trollhättan...1 skulle mappas å en skulle chippas

bilen som blev mappad var lovad bänkning, osv

under tiden motorn byggdes å några samtal med autotech genomfördes för å dels beställa delar å fråga om motorsetup å boka tid så glömde dom säga

att spridarna skulle bytas,att bränsleslangarna skulle bytas å att btrn av plast skulle bytas mot värre dito, sen var de något om bränslepumpen också...så vi åkte upp å de sa dom på plats så detta fick patrik byta... sen var även bänken full så de blev gatmappning... å ägaren av bilen skulle köra för däcken var slitna av deras bedömning...(ja eller hur)

vi kom upp till atech kl 8 å kl 23:30 körde vi hem...med en bil som inte gick som den skulle, han hade fått betala för både jobb å delar som dom glömt å berätta...bänkad blev den inte heller.... å dom glömde även bort å hämta oss  inne i trollhättan under dagen som dom hade lovat kl 13 utan kl 16 gick vi tillbaka till anläggningen själva...

Nått mer du vill veta ?

Jag håller med dig Xuri, jag skulle kolla om dom kunde göra nått med min audi jag hade för ett tag sen, men ett sämre kundmottagande har nog aldrig skådat, det var bomstopp, dem vägrade att ge mig ens ett ynka litet tips förutom en snubbe där var förjäkla lik Rocko här på garaget(jobbar han där?) som gav mig lite tips osv, men dom andra... dom var väl inte direkt "schyssta".
Däremot på BSR(Gbg) så blev jag väldigt bra bemött av Fredrik tror jag han heter och gav mig lite småtips om vad man kunde göra och vad som fungerade och vad som inte fungerade.

Men Autotech kan ju Volvo, inget snack om saken, det är ju bevisat smile Så Autotech är väl att att föredra om du bor nära trollhättan.

Bor i sala, en bit ifrån västerås så det är ju en bit ner... kan ju bli så att kortet tas påvägen hem då ;(
Nej men skämt och sido, det låter som att autotech är det bättre valet om man kommer överens om vad som exakt ska göras osv innan så att dom inte kan slarva igenom.
Vilken är "bästa" autotech verkstan i mellansverige?

Mvh Kalle

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Thiger_84
21 mars 2009 · 509 Inlägg

frysen skrev:
autotech suger enligt mig å några andra...bsr har betydligt bättre kundbemötande osv å dom håller nog sina ord bättre än atech.... skulle aldrig få för mig å ta autotech skiten

Tycker jag inte. När jag skulle chippa min s40 så var jag försenad men ändå fixade dom det efter stängning, bjöd på fika medans jag väntade å va jättetrevliga.. Det kallar jag bra kundbemötande!

VOLVO142TIC
21 mars 2009 · 240 Inlägg

Jag tycker Autotech är bra och har bara upplevt trevligt bemötande. Dock har jag bara haft att göra med Per då han mappat mitt Haltech och jag har kunnat ringa han på hans privata tid och fått support så jag är då helnöjd med dom.

Doch har min bror varit där och chippat sin 850 å han tyckte som jag att de va bra service och trevligt bemötande och han fick hjälp av Patrik där.

Så jag har bara gott att säga om Autotech.

Xuri One Man Clan
21 mars 2009 · 4 287 Inlägg

wallingstam skrev:

Panzar_Audi skrev:

Xuri skrev:
jag kan erkänna att de var jag som skrev,polarn hade varit inloggad å de märkte jag lite väl sent...

Jag åkte upp till autotech sommarn 06 med en polare som du känner henke....

de var 2st  40 bilar som skulle optimeras uppe i trollhättan...1 skulle mappas å en skulle chippas

bilen som blev mappad var lovad bänkning, osv

under tiden motorn byggdes å några samtal med autotech genomfördes för å dels beställa delar å fråga om motorsetup å boka tid så glömde dom säga

att spridarna skulle bytas,att bränsleslangarna skulle bytas å att btrn av plast skulle bytas mot värre dito, sen var de något om bränslepumpen också...så vi åkte upp å de sa dom på plats så detta fick patrik byta... sen var även bänken full så de blev gatmappning... å ägaren av bilen skulle köra för däcken var slitna av deras bedömning...(ja eller hur)

vi kom upp till atech kl 8 å kl 23:30 körde vi hem...med en bil som inte gick som den skulle, han hade fått betala för både jobb å delar som dom glömt å berätta...bänkad blev den inte heller.... å dom glömde även bort å hämta oss  inne i trollhättan under dagen som dom hade lovat kl 13 utan kl 16 gick vi tillbaka till anläggningen själva...

Nått mer du vill veta ?

Jag håller med dig Xuri, jag skulle kolla om dom kunde göra nått med min audi jag hade för ett tag sen, men ett sämre kundmottagande har nog aldrig skådat, det var bomstopp, dem vägrade att ge mig ens ett ynka litet tips förutom en snubbe där var förjäkla lik Rocko här på garaget(jobbar han där?) som gav mig lite tips osv, men dom andra... dom var väl inte direkt "schyssta".
Däremot på BSR(Gbg) så blev jag väldigt bra bemött av Fredrik tror jag han heter och gav mig lite småtips om vad man kunde göra och vad som fungerade och vad som inte fungerade.

Men Autotech kan ju Volvo, inget snack om saken, det är ju bevisat smile Så Autotech är väl att att föredra om du bor nära trollhättan.

Bor i sala, en bit ifrån västerås så det är ju en bit ner... kan ju bli så att kortet tas påvägen hem då ;(
Nej men skämt och sido, det låter som att autotech är det bättre valet om man kommer överens om vad som exakt ska göras osv innan så att dom inte kan slarva igenom.
Vilken är "bästa" autotech verkstan i mellansverige?

Mvh Kalle

vi hade 50 mil upp te atech å lika mycke hem...vi hade varit vakna i över 1 dygn när vi var hemma därifrån igen..

edit : Min polare byggde efter autotechs spec då en bil här i krokarna har gjort de å den går fint...
han hade hela tiden kontakt med dom...spridare,bränslelsangar å pump kunde han bytt själv då han jobbar som volvo mek å gjort i 5 år.. men de hade dom glömt så de fick han betala för...

Senast redigerat av Xuri (21 mars 2009)

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Sotam
21 mars 2009 · 95 Inlägg

Jag kör själv med Autotech och är nöjd med deras bemötande och hur deras programvara fungerar, men jag tror i ärlighetens namn inte att det är någon jättestor skillnad mellan steg1. Jag har sett "ärliga tider" på Autotechs steg1 till 2,4t med ca 18,5 sek för 100-200, vilket är riktigt bra för en "standardbil" som s60 2,4t faktiskt är.

Xuri One Man Clan
21 mars 2009 · 4 287 Inlägg

yesbox- skrev:

Xuri skrev:

wallingstam skrev:

Bor i sala, en bit ifrån västerås så det är ju en bit ner... kan ju bli så att kortet tas påvägen hem då ;(
Nej men skämt och sido, det låter som att autotech är det bättre valet om man kommer överens om vad som exakt ska göras osv innan så att dom inte kan slarva igenom.
Vilken är "bästa" autotech verkstan i mellansverige?

Mvh Kalle

vi hade 50 mil upp te atech å lika mycke hem...vi hade varit vakna i över 1 dygn när vi var hemma därifrån igen..

edit : Min polare byggde efter autotechs spec då en bil här i krokarna har gjort de å den går fint...
han hade hela tiden kontakt med dom...spridare,bränslelsangar å pump kunde han bytt själv då han jobbar som volvo mek å gjort i 5 år.. men de hade dom glömt så de fick han betala för...

Han kan ju inte vara speciellt kunnig mekaniker om han inte fattar att spridare och pump men mera måste bytas om man ska trimma lite mer. Sen finns det en hel uppsjö med information på de olika forumen, vem skaffar säg inte lite kött på benen innan ett sådant projekt?

Han hade större turbo å spridare sen året innan å bilen var redan mappad då hos atech också.. detta året blev de ny bottendel, portad topp å andra kammar...  han hade ringt å frågat dom men dom sa inget om de å dom sa heller inte att han var tvungen å ha en fas 2 lmm som klarar högre luftflöde...de var bara tur att polaren var med å hade en fas2 på sin bil som vi kunde sno...

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
micke777
21 mars 2009 · 185 Inlägg

Om du bor i Sala så kan du ju åka hit: http://www.sambilverkstad.com/index.php
En återförsäljare/verkstad till Autotech.

Falcy
17 maj 2009 · 193 Inlägg

johanhhh skrev:
Jag är inte så insatt i dessa två firmor men jag vet att det är ett stort pris/effekt "krig" när det gäller chip. Tror det är samma bara det att den ena ljuger lite mer om sina siffror för att locka kunder. Bara en gissning, dvs ingen fakta i det.

MVH Johan

Det är nog inte så mycket "ljug" när det gäller effektsiffror, tittar man på siffrorna har de flesta väldigt lika från steg 1 - steg 3, mjukvaran som är optimerad skiljer däremot på olika dåliga sätt...allting är en kompromiss.

Om företag 1 säljer ett steg 3 som ska ge 260hk kan inte företag 2 sälja ett steg 3 med "bara" 230hk...även om det högst sannolikt hade varit säkrare att åka med det senare. P.g.a okunskap väljer man det som ger mest, utan att riktigt veta och detta vet firmorna om, därför säljer effekt. Precis som sex wink

Tänk er för innan ni slår till är mitt tips och se till att få ordentlig personlig service.


Jag kastar ingen skit på någon firma och jag vill inte hänga ut någon här heller faktiskt, utan kan bara säga att jag har sett hur vissa mjukvaror ser ut och man blir rädd.

Senast redigerat av Falcy (17 maj 2009)

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.
Saab 9-5 2.3t "Spritskåpet" (2001)
Marlboroman
17 maj 2009 · 8 233 Inlägg

Falcy skrev:
Det är nog inte så mycket "ljug" när det gäller effektsiffror, tittar man på siffrorna har de flesta väldigt lika från steg 1 - steg 3, mjukvaran som är optimerad skiljer däremot på olika dåliga sätt...allting är en kompromiss.

Definitionsfråga. I vissa fall så är det ju bara att börja räkna på hur långt originalspridare + turbo räcker för att man ska inse att det är omöjligt att få ut såna siffror som firmorna uppger. Men gör man ett lätt pull så går det ju att få ut siffrorna ändå, och då går det ju lätt att plussa 10% jämfört mot en ärlig bromsning. Och det är ju den effekten som anges.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Falcy
17 maj 2009 · 193 Inlägg

Marlboroman skrev:

Falcy skrev:
Det är nog inte så mycket "ljug" när det gäller effektsiffror, tittar man på siffrorna har de flesta väldigt lika från steg 1 - steg 3, mjukvaran som är optimerad skiljer däremot på olika dåliga sätt...allting är en kompromiss.

Definitionsfråga. I vissa fall så är det ju bara att börja räkna på hur långt originalspridare + turbo räcker för att man ska inse att det är omöjligt att få ut såna siffror som firmorna uppger. Men gör man ett lätt pull så går det ju att få ut siffrorna ändå, och då går det ju lätt att plussa 10% jämfört mot en ärlig bromsning. Och det är ju den effekten som anges.

Självklart är det så att siffrorna de anger knappast är något man kan räkna med få ut ute på vägarna.
Det jag menade var att alla anger nästan samma effekt på respektive steg.
Så, effektmässigt är det skit samma vilka man väljer. Det intressanta blir när man tittar närmare på vad som är ändrat, och vad de har glömt...

Upp till Steg 3 är knappast spridare och turbo ett stort problem för att uppnå vad de anger vid steg 3.

Vill också poängtera att jag pratar om Saab nu, hur ett trim till en Volvo ser ut vet jag inte i detalj. Men jag har mina aningar om att det ser lika "roligt" ut...

Senast redigerat av Falcy (17 maj 2009)

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.
Saab 9-5 2.3t "Spritskåpet" (2001)
Petersen
17 maj 2009 · 76 Inlägg

Sj kör ja steg3 Chipcenter i växjö skit nöjd o bilen går skit bra big_smile ,kommer välja Atech steg4 nu mycke för att inte CC-center har ett sådant till min S60 t5 cool

Senast redigerat av Arai75 (17 maj 2009)

Alltid skit gla.
Volkswagen Tiguan "Lecker" (2018)
Lindh
17 maj 2009 · 1 064 Inlägg

Kör med Autotech Steg 3 i våran och e nöjd, tror TS bör välja det som "känns" bäst om det står mellan Autotech och BSR..
Lycka till med valet!

//Lindh

Nuvarande bilar:
Volvo v70 T5 "Black mist" http://www.garaget.org/?car=346889
Se även tidigare bilar; xc70 (purple and white), s60, v70n, v50,Chrysler Voyager "Diablo".
Nasareth
17 maj 2009 · 31 Inlägg

kolla min film har steg 1 bsr och det går riktigt bra, har automat och jag körde mot kompisens s4a och det var ganska jämt fast han drog mig med några billängder men då har han ju 340 orginal hk och det 'r en 06a så

Saab 99 "sport coupen" (1984)
Marlboroman
17 maj 2009 · 8 233 Inlägg

Falcy skrev:
Upp till Steg 3 är knappast spridare och turbo ett stort problem för att uppnå vad de anger vid steg 3.

Vill också poängtera att jag pratar om Saab nu, hur ett trim till en Volvo ser ut vet jag inte i detalj. Men jag har mina aningar om att det ser lika "roligt" ut...

Det märks att du pratar saab, inget illa menat. För på Volvo så har det visat sig va svårt att komma upp över 90% av den utlovade effekten med en frisk maskin. På 850 så ska ju steg 3 ge 300, men det är sällan man ser nån som får ut mer än 260 med ärlig bromsning. Värsta steg 3:an jag sett papper på hade 274 hk. Vilket hänger ihop med att både spridare och turbo är för små original.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Nasareth
17 maj 2009 · 31 Inlägg

mäter dom inte effekten ur motorn då?
blir ju en del förlust när man bänkar den på hjulen

eller???

Marlboroman skrev:

Falcy skrev:
Upp till Steg 3 är knappast spridare och turbo ett stort problem för att uppnå vad de anger vid steg 3.

Vill också poängtera att jag pratar om Saab nu, hur ett trim till en Volvo ser ut vet jag inte i detalj. Men jag har mina aningar om att det ser lika "roligt" ut...

Det märks att du pratar saab, inget illa menat. För på Volvo så har det visat sig va svårt att komma upp över 90% av den utlovade effekten med en frisk maskin. På 850 så ska ju steg 3 ge 300, men det är sällan man ser nån som får ut mer än 260 med ärlig bromsning. Värsta steg 3:an jag sett papper på hade 274 hk. Vilket hänger ihop med att både spridare och turbo är för små original.

Saab 99 "sport coupen" (1984)
Marlboroman
17 maj 2009 · 8 233 Inlägg

Nasareth skrev:
mäter dom inte effekten ur motorn då?
blir ju en del förlust när man bänkar den på hjulen

eller???

Allt det jag skrev handlar om hästar i motorn.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang