4252
Sök

min Mercedes 230 kompressor automat -99 vill inte starta

2 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Hej,
jag har en importerad Mercedes 230 kompressor automat -99 som stått i garage under vintern.
Brukar starta den en gång i månaden, men så blev inte fallet denna vinter.
Ungefär efter tre månader var jag ut och skulle starta, men batteriet var slut och jag fick problem att överhuvudtaget komma in i bilen, efter mycket rost olja i lås så lyckades jag tillslut att komma in och att sätta batteriet på laddning.
Har mätt batteriet och det är ungefär 12,3 volt i det, men när jag försöker att starta slår inte statmotorn till.
Jag får heller inte ur parkeringen, det verkar som om växellådan har låst sig.
Har det något med startspärr att göra ? Måste man lämmna in på verkstad för kodning ?
Tacksamm för alla tips !

Thomas
Senast redigerat av harnas (1 april 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 april 2009
Hej,

Ändra för det första din rubrik så den beskriver felet lite mer omfattande samt vilken bil det gäller.

Sen ang ditt problem så skulle jag testa med ett annat batteri.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 april 2009
Välkommen på Garaget!
Jag tänker bara hjälpa till,
Om du inte önskar att din tråd stängs bör du ändra din rubrik (Startar ej) mot någonting bättre.
Ex: (min Mercedes 230 kompressor automat -99 vill inte starta)
Det är gott om plats för det.
Så att man förstår vad det handlar om innan man öppna den, dessutom får du flera svar över dina funderingar.
Kolla på rubriksanvisningar.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

189 Inlägg
1 april 2009
Vi hade samma problem med våran när den hade stått i kallgarage, det var batteriet som hade tröttnat på sitt liv då.. så testa byt det, kostar inte många kronor

2 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
alain skrev:
Välkommen på Garaget!
Jag tänker bara hjälpa till,
Om du inte önskar att din tråd stängs bör du ändra din rubrik (Startar ej) mot någonting bättre.
Ex: (min Mercedes 230 kompressor automat -99 vill inte starta)
Det är gott om plats för det.
Så att man förstår vad det handlar om innan man öppna den, dessutom får du flera svar över dina funderingar.
Kolla på rubriksanvisningar.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Tack för tipset !

Sök