Ford mondeo -1996 Cylinderloppet

Dahlberg91
1 april 2009 · 17 Inlägg

Tjena!

jag har en Ford Mondeo -1996  Som för ett Tag sen Inte ville Gå Nå mer
jag Förstod att det Måste Vara Topplocket Eller Topplockspakningen.
så jag Skruva Loss Topplocket Och Såg genast att det var Packningen som hade spruckit Och det hade Läckt in Kylar-vatten i cylinder 1..

Sedan Hade det Börjat på Att Rosta Lite i Cylinder 1
Men jag Lyckades på Bort det Mesta Utan att Skada Loppet
men det är Lite Kvar Som Inte Känns Om man drar fingrarna över det

Lite Bilder på det...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/111600/609430_c36wog.jpg

Bild Två är inte Så Bra (Använde en Mobilkamera)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/111600/609432_955o81.jpg


Så ser det Ut..
jag har då Funderat på Om jag Skulle Slänga Ur motorn Och Plocka ner den
För att Sedan Bonna..
Villket Skulle Vara Ett ganska Så Svårt Jobb.. Och jag har Inte en Sådan Stor
Erfarenhet av Dom Lite Nya Motorerna Med Kontakter Och Slangar överallt

Och Då funderar jag..
Kanske det Går Endå När det Ser utt Sådär
NOTERA: det Finna Inge Repor i Loppet bara Rost Som har
Klängt Fast sig På Väggarna Som Inte alls e Allvarlig
Och EJ Utstickande

Då undrar jag Ungefär Vad som Skulle Kunna Bli Följderna Om
jag Startar Motorn i Detta Skick
Kommer det Försvinna Eller Göra Skada på Exempelvis Kolvringar och cylinder ??

E Väldigt Tacksam För Svar

MVH// ROBBAN

Bjare
1 april 2009 · 945 Inlägg

horna cylindern och på med fräsh packning sen kan du köra till det rasar igen? - FORD!

... Kleta motorolja som en tok på cylinderväggarna, sen dra runt motorn och se om kolvarna
rent utav skrapar loss skiten, varför kör man med läckande packning tills det börjar rosta I motorn?

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Dahlberg91
1 april 2009 · 17 Inlägg

Bjare skrev:
varför kör man med läckande packning tills det börjar rosta I motorn?

hehe Nej Den hade Stått ett Tag Med Kylar Vatten i Cylindern
Ångrar Så Otroligt Mycket att jag inte Rev den Direkt..

Xoreza
9 april 2009 · 406 Inlägg

Ja hade samma porblem på en av mina gammla fordar. Jag small bara på skiten och körde igen. Den bilen åkte jag med ca 4000 mil innan jag sålde den. Jo motorn fungerade då med. För rosten slipar ju sylindrarna ner. Ta bara en gammal bil som man inte har startat på ca 1-2år och ta bort toppen så brukar dom ha mer rost än din.

MvH Glenn Wiberg
torpis Forummoderator
9 april 2009 · 10 572 Inlägg

Jag skall göra samma sak med min ford i helgen...  får se hur loppen ser ut

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang