Primera P11 var turbomatad/ blir sug :Turbon såld, mindre sug trim ska göra istället. för slippa allt krångel.

sjovold Wolfman Cruisers
15 april 2009 · 1 258 Inlägg

Rojpen skrev:

sjovold skrev:

Rojpen skrev:
tja. istället för att skapa ny tråd smile
jag behöver en el fläkt att sätta på kylaren:/ orginal gick lite sönder ^^ den andra passar inte på den sidan. så vart kan man köppa sånna å hur fungerar dom? slår man av och på dom själv? smile

en "vanlig" liten el fläkt måste ju funka och så tar du kontakten från den som e trasig lr? smile

Hum ja kanske det smile men helst skulle jag vela haft en man kan slå av och på själv smile

joo  men kan du inte ha den som de e original då? så att den slår på själv när den e för varm...

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Rojpen
15 april 2009 · 2 230 Inlägg

sjovold skrev:

Rojpen skrev:

sjovold skrev:

en "vanlig" liten el fläkt måste ju funka och så tar du kontakten från den som e trasig lr? smile

Hum ja kanske det smile men helst skulle jag vela haft en man kan slå av och på själv smile

joo  men kan du inte ha den som de e original då? så att den slår på själv när den e för varm...

kan kan jag väll:) men är ju så jävla trångt dära, tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Rojpen
15 april 2009 · 2 230 Inlägg

http://www.garaget.org/video/1z4g0gjg6nh7

Film på första uppstaren.

OBS: bilen går bättre nu å blårycker inte av vad jag kan se.

Senast redigerat av Rojpen (15 april 2009)

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Roger_ BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
15 april 2009 · 209 Inlägg

Värkar ju gå bra ! när får man se den på sveg då ?

Rojpen
15 april 2009 · 2 230 Inlägg

street_cars skrev:
Värkar ju gå bra ! när får man se den på sveg då ?

var ut i dag en sväng smile å körde lite han i forden som inte vet hur man lackar en bil titande en del kan ja säga haha:P men på fredag morgon vid 8 om du är ute haha:P annars lär du se/höra den wink

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Roger_ BILVÅRDSTEKNIKER / REKONDARE
15 april 2009 · 209 Inlägg

Rojpen skrev:

street_cars skrev:
Värkar ju gå bra ! när får man se den på sveg då ?

var ut i dag en sväng smile å körde lite han i forden som inte vet hur man lackar en bil titande en del kan ja säga haha:P men på fredag morgon vid 8 om du är ute haha:P annars lär du se/höra den wink

hheheh ja du måste ju köra ifrån dom sen så dom blir tyst nån gång ! finns ju inge värre än deras Ford o 745a !!!!

Schybba
16 april 2009 · 364 Inlägg

street_cars skrev:

Rojpen skrev:

street_cars skrev:
Värkar ju gå bra ! när får man se den på sveg då ?

var ut i dag en sväng smile å körde lite han i forden som inte vet hur man lackar en bil titande en del kan ja säga haha:P men på fredag morgon vid 8 om du är ute haha:P annars lär du se/höra den wink

hheheh ja du måste ju köra ifrån dom sen så dom blir tyst nån gång ! finns ju inge värre än deras Ford o 745a !!!!

lol Kan inget annat än att hålla med!!! kom igen nu rojpen å sätt lite fart å kör 8or runt dom! cool

sjovold Wolfman Cruisers
16 april 2009 · 1 258 Inlägg

Schybba skrev:

street_cars skrev:

Rojpen skrev:

var ut i dag en sväng smile å körde lite han i forden som inte vet hur man lackar en bil titande en del kan ja säga haha:P men på fredag morgon vid 8 om du är ute haha:P annars lär du se/höra den wink

hheheh ja du måste ju köra ifrån dom sen så dom blir tyst nån gång ! finns ju inge värre än deras Ford o 745a !!!!

lol Kan inget annat än att hålla med!!! kom igen nu rojpen å sätt lite fart å kör 8or runt dom! cool

som att de e svårt då? tongue xD

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Schybba
17 april 2009 · 364 Inlägg

sjovold skrev:

Schybba skrev:

street_cars skrev:

hheheh ja du måste ju köra ifrån dom sen så dom blir tyst nån gång ! finns ju inge värre än deras Ford o 745a !!!!

lol Kan inget annat än att hålla med!!! kom igen nu rojpen å sätt lite fart å kör 8or runt dom! cool

som att de e svårt då? tongue xD

Ja de verkar ju så som de låter på dom wink

sjovold Wolfman Cruisers
17 april 2009 · 1 258 Inlägg

Schybba skrev:

sjovold skrev:

Schybba skrev:

lol Kan inget annat än att hålla med!!! kom igen nu rojpen å sätt lite fart å kör 8or runt dom! cool

som att de e svårt då? tongue xD

Ja de verkar ju så som de låter på dom wink

nää de e ju sant xD

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Bosse86 Nissan 200sx drifting
22 april 2009 · 356 Inlägg

grym bil ser ut som att den kommer att gå som ett skott =P

Rojpen
26 april 2009 · 2 230 Inlägg

Bosse86 skrev:
grym bil ser ut som att den kommer att gå som ett skott =P

jo jag hoppas på det iaf smile har ju fått tebax turbon nu efter lite missöde, så ska försöka få till det.. sen kommer det komma walbro 255pump, sportkatt, lättat svänghjul till veckan smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
E-sundquist
8 maj 2009 · 1 Inlägg

hej satt o läste lite o såg tråden skulle bara fråga om piggyback systemet. märke? svårt att koppla in? funkar det bra?

Rojpen
12 maj 2009 · 2 230 Inlägg

E-sundquist skrev:
hej satt o läste lite o såg tråden skulle bara fråga om piggyback systemet. märke? svårt att koppla in? funkar det bra?

Märke är Perfectpower SMT6 så heter det... ingen aning men kan man läsa ett kopplings schema å kan el så är det nog simpelt. funkar bra ja förra ägarens bil gick riktigt bra så tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Rojpen
14 maj 2009 · 2 230 Inlägg

Då har en Walbro 255 extern(nån som vill byta mot en dränk?) landat och en Sportkatt. och har även bestält 4puckad sinter+tryckplatta då orginal inte riktigt vill vara med längre:P
ska väll ta å slänga upp bilder ikväll på sakerna smile

Senast redigerat av Rojpen (14 maj 2009)

så kan det vara då det inte blev som det skulle
sjovold Wolfman Cruisers
14 maj 2009 · 1 258 Inlägg

Rojpen skrev:
Då har en Walbro 255 extern(nån som vill byta mot en dränk?) landat och en Sportkatt. och har även bestält 4puckad sinter+lamell då orginal inte riktigt vill vara med längre:P
ska väll ta å slänga upp bilder ikväll på sakerna smile

ja kan köpa pumpen av dig beggad så köper du en ny sen wink

din koppling ville ALLDRIG va med tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING
Rojpen
14 maj 2009 · 2 230 Inlägg

sjovold skrev:

Rojpen skrev:
Då har en Walbro 255 extern(nån som vill byta mot en dränk?) landat och en Sportkatt. och har även bestält 4puckad sinter+lamell då orginal inte riktigt vill vara med längre:P
ska väll ta å slänga upp bilder ikväll på sakerna smile

ja kan köpa pumpen av dig beggad så köper du en ny sen wink

din koppling ville ALLDRIG va med tongue

gör såsmile köp den nu tongue
haha konstigt gjorde den ju knappt med org motor ju hehe:P
btw, blev bara bestälning av lammelen nu, får beställa tryckplattan nästa lön då man inte fick dela upp smile

Senast redigerat av Rojpen (14 maj 2009)

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Kihlstrom
18 maj 2009 · 60 Inlägg

Faan va tufft! big_smile har ni inga fler filmer, eller det har inte körts så mycket??

Om NISMO står för Nissan Motorsports, betyder då HOMO Honda Motorsports?
Rojpen
18 maj 2009 · 2 230 Inlägg

Kihlstrom skrev:
Faan va tufft! big_smile har ni inga fler filmer, eller det har inte körts så mycket??

hehe tack. nja dåligt med det har inte blivit av riktigt än, men ska försöka få till lite, ska bygga nytt avgas te helgen å så kommer ny koppling så efter det är det nog möjligt smile sen kommer ju det spridare med så smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Rojpen
22 maj 2009 · 2 230 Inlägg

Smärre uppdate, jag å sjövold byggd nytt avgas till min bil idag smile det förra var helt trasigt å håligt. lät som ett rea plan typ tongue men nu är den så tyst och fin smile. och blir ännu varmare grenröret var knallrött efter en koratre vända tongue och det hela slutade med att det började brinna på en kabel som gick brevid grenröret då jag kom hem, som jag fick släcka med min fanta sad igen större skada ska kolla mer imorgon hur det ser ut.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/23183/665034_f713cs.jpg
min fina sport katt smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/23183/665037_k9r2oh.jpg
simons dämpare:) så ser dom ut inuti:P tappade hela systemeförut för ett tag sen...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/23183/665039_vc61g2.jpg
min slutbruk å DTM utblås.. (ja det är det som satt tidigare)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/23183/665041_qygtwl.jpg
fick det den vackra rutdekalen idag med smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/23183/665044_p8582z.jpg
gjorde om insuget lite å.. fick en 45graders rör kvar så satt det på insuget isället å gjorde det lite bättre. smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/23183/665048_vfdcla.jpg
(dålig bild) men så ser det ut om saker brinner.... sad

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang