2704
Sök

Centrallåset funkar inte på min 850.

351 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Hejsan,jo nu är de så att ja skall få hem min bil nästa vecka.Men mitt centrallås funkar inte jag har kollat säkringen,men de är en automat säkring så den behövs inte byta stod det i handboken.Men då undra ja vad de kan va för fel?,för vi har lätta inbrott i bilar här på parkeringen om ni förstår mig rätt

Tacksam över alla svar=)

Dansken

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 april 2009
kan de inte va så att de är motorn som gett upp eller att de är nån kabeln som gett upp så den inte får den el den ska?

351 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
okej,men då behöver ja lite hjälp att veta vart den motorn sitter någonstans,sen vilka kablar jag skall kolla på.För ja vill inte få hit den och se att de fattas delar dagen efter,en bil ståd här i 4dagar sen försvann cd-spelaren plus rally-stolen på köpet.Så du kan förstå att ja verkligen vill att låset skall funka,PS den bilen ja snackade om hade inget lås:P

Dansken

NissanMotorsport
8 april 2009
Lånar tråden lite, har också en 850 där centrallåset krånglar, ibland funkar det perfekt, men ibland så låser den upp sig av sig själv direkt efter ja låst, detta kan hända även om ja låser på passagerardörren..

351 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
okej ja skall kolla om ja kna låsa luckan där bak.Men kan ja styra centrallåsen där i från?,men ja får prova mig fram iallafall.

Dansken

Fri fart för ett fritt folk!
14 876 Inlägg
9 april 2009
det finns visst en säkring till c-låset har själv bytt min några gånger när centrallåset strulade för mig

dom felen jag har haft har varit att låskistan på högersidan gick sönder så den ibland valde att toklåsa bilen konstant hela tiden oavsätt om bilen var upplåst eller ej tillslut gick säkringen smile

är det inte säkringen är det troligen relät
testa oxå att lås från både skuff och dörrar då alla dessa grejer låser centrallåseet
och ibland pajar brytarna på den funktionen

Kör fort så hinner inget hända...

Sök