6139
Sök

745 dör då helljuset slås på

3 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Godkväll
Har en 745 88:a, motorn går bra i övrigt, men då man sätter på helljuset, eller ger ljussignal dör bilen fullständigt. Den bara stannar och går inte ens att rulla igång på växel. Den måste istället startas om med startnyckel.
På helljussppaken sitter även farthållaren, som inte längre fungerar, kan problemet ha något med detta att göra?
Har kollat alla säkringar, de är hela.
Säkringsslotten för extraljus är dock tom, men det borde väl inte göra något då bilen saknar extraljus.
Har förstått att det finns ett relä till farthållaren, kan det ha med detta att göra?
Om det är trasigt, fixar en amatör att byta det själv, eller är det verksatd som gäller?
Tacksam för tips!
Kriton

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
7 april 2009
kolla upp jord kablarna på flyglarna så att dom har bra kontakt smile hade samma fel förut å va där å pilla lite sen har jag inte haft det problemet mer:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

4 005 Inlägg
7 april 2009
Låter direkt som jorden.

3 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
Hej igen
Juste med snabba svar!
Det där med jordkablar låter inte så jätteavancerat, har bara ett litet problem, mina bristande mekanikkunskaper.
Har fattat att jordkablarna är de som går från minuspolen på batteriet, men hur kollar jag om de sitter som de ska?
Var ska man kolla att det ser ut att vara kontakt, sas?
Senast redigerat av Kriton (7 april 2009)

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
8 april 2009
Det viktiga med jordpunkterna är att de inte har rostat kring dem eller blivit ärja i kabeln. De är bara att rengöra polen på kabeln och sedan ytan man skruvar fast den mot.

Angående relät så klarar man av att byta dem själv bara man vet var de sitter. Lär ju sitta på samma ställe som de andra, innuti mittkonsolen under stereon, bakom askkoppen innanför säkringarna.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

3 Inlägg
13 april 2009
Trådstartare
Hej igen
Har filat lite grann på plåten där jordkablarna sitter, samt på kabelskorna, och nu har bilen slutat dör då jag sätter på helljuset.
Tackar för hjälpen!

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
13 april 2009
Bra att de löste sej!

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sök