Angående: Sturup Raceway i konkurs?

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
8 april 2009 · 4 418 Inlägg

Någon som vet vad som har hänt med Sturup? Deras hemsida funkar inte samt jag hittade en arikel som skrev att de 19 Mars var på väg i konkurs!?! yikessad

http://sydsvenskan.se/sport/article4205 … -kris.html

Bolek
8 april 2009 · 120 Inlägg

rätt åt dem ! folk får inte köra där typ, fråga innan en snubbe som jobba där nere angående körning på bana, så sa han att man måste vara medlem i nån klubb, sen så får klubben hyra ut banan osv(vet ej om de stämmer men jag hörde så iallafall)! Enklare hade varit att göra så som tyskarna på Nurburghring ! Du betalar och kör typ 5 varv (eller mer/mindre?) då hade ägaren till banan fått in cash och alla hade varit nöjda ! Kanske street racing:en hade minskat också ? Men de e ju bara min åsikt big_smile hehe

Senast redigerat av Bolek (8 april 2009)

JDM y00000 !!
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
8 april 2009 · 4 418 Inlägg

Bolek skrev:
rätt åt dem ! folk får inte köra där typ, fråga innan en snubbe som jobba där nere angående körning på bana, så sa han att man måste vara medlem i nån klubb, sen så får klubben hyra ut banan osv(vet ej om de stämmer men jag hörde så iallafall)! Enklare hade varit att göra så som tyskarna på Nurburghring ! Du betalar och kör typ 5 varv (eller mer/mindre?) då hade ägaren till banan fått in cash och alla hade varit nöjda ! Kanske street racing:en hade minskat också ? Men de e ju bara min åsikt big_smile hehe

Jag har ingen koll på läget faktiskt. Men visst hade det vart bra om man gjort som på Nürburgring!

evo_krolle BMR
8 april 2009 · 1 513 Inlägg

dom har kursat...

Bolek
8 april 2009 · 120 Inlägg

Jill skrev:

Bolek skrev:
rätt åt dem ! folk får inte köra där typ, fråga innan en snubbe som jobba där nere angående körning på bana, så sa han att man måste vara medlem i nån klubb, sen så får klubben hyra ut banan osv(vet ej om de stämmer men jag hörde så iallafall)! Enklare hade varit att göra så som tyskarna på Nurburghring ! Du betalar och kör typ 5 varv (eller mer/mindre?) då hade ägaren till banan fått in cash och alla hade varit nöjda ! Kanske street racing:en hade minskat också ? Men de e ju bara min åsikt big_smile hehe

Jag har ingen koll på läget faktiskt. Men visst hade det vart bra om man gjort som på Nürburgring!

Ja eller hur !

JDM y00000 !!
Eisenhut
8 april 2009 · 1 827 Inlägg

Bolek skrev:
rätt åt dem ! folk får inte köra där typ, fråga innan en snubbe som jobba där nere angående körning på bana, så sa han att man måste vara medlem i nån klubb, sen så får klubben hyra ut banan osv(vet ej om de stämmer men jag hörde så iallafall)! Enklare hade varit att göra så som tyskarna på Nurburghring ! Du betalar och kör typ 5 varv (eller mer/mindre?) då hade ägaren till banan fått in cash och alla hade varit nöjda ! Kanske street racing:en hade minskat också ? Men de e ju bara min åsikt big_smile hehe

Du menar som samtliga motorbanor i Sverige (undantaget Gotland Ring). Det är ju bara att gå med i en klubb (HPC wink ) och köra skiten av dig och bilen, så har jag alltid gjort och det har gått bra.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Bolek
8 april 2009 · 120 Inlägg

Eisenhut skrev:

Bolek skrev:
rätt åt dem ! folk får inte köra där typ, fråga innan en snubbe som jobba där nere angående körning på bana, så sa han att man måste vara medlem i nån klubb, sen så får klubben hyra ut banan osv(vet ej om de stämmer men jag hörde så iallafall)! Enklare hade varit att göra så som tyskarna på Nurburghring ! Du betalar och kör typ 5 varv (eller mer/mindre?) då hade ägaren till banan fått in cash och alla hade varit nöjda ! Kanske street racing:en hade minskat också ? Men de e ju bara min åsikt big_smile hehe

Du menar som samtliga motorbanor i Sverige (undantaget Gotland Ring). Det är ju bara att gå med i en klubb (HPC wink ) och köra skiten av dig och bilen, så har jag alltid gjort och det har gått bra.

aa du har rätt ! men ändå hade det inte varit lättare att ha de så som i tyskland ? Tänk man inte gillar köra bana, men man vill bara testa typ 2-3 ggr, inte lönt att skriva in sig i nån klubb osv eller ? big_smile

JDM y00000 !!
viccoA
8 april 2009 · 3 110 Inlägg

Bolek skrev:

Eisenhut skrev:

Bolek skrev:
rätt åt dem ! folk får inte köra där typ, fråga innan en snubbe som jobba där nere angående körning på bana, så sa han att man måste vara medlem i nån klubb, sen så får klubben hyra ut banan osv(vet ej om de stämmer men jag hörde så iallafall)! Enklare hade varit att göra så som tyskarna på Nurburghring ! Du betalar och kör typ 5 varv (eller mer/mindre?) då hade ägaren till banan fått in cash och alla hade varit nöjda ! Kanske street racing:en hade minskat också ? Men de e ju bara min åsikt big_smile hehe

Du menar som samtliga motorbanor i Sverige (undantaget Gotland Ring). Det är ju bara att gå med i en klubb (HPC wink ) och köra skiten av dig och bilen, så har jag alltid gjort och det har gått bra.

aa du har rätt ! men ändå hade det inte varit lättare att ha de så som i tyskland ? Tänk man inte gillar köra bana, men man vill bara testa typ 2-3 ggr, inte lönt att skriva in sig i nån klubb osv eller ? big_smile

Då finns det prova-på-licens.
Jag hade aldrig tagit ut min bil på en bana full av folk som saknar licens och bara kör dit för att inte köra streetrace på gatan.

PerraN1 Åklagare
8 april 2009 · 47 Inlägg

Danskarna som äger skiten har väl fått ebb i kassan, med tanke på hur de skött banan är man väl inte direkt förvånad. Har kompisar som jobbat där och slutat ganska snart på grund av organisationsproblem osv.

Snart i en backspegel nära dig....;)
Seat Alhambra 20VT Sport "Silverkulan" (2002)
Shindai IT-H.ra
8 april 2009 · 131 Inlägg

Svedala Motorklubb har träningsdagar som man kan anmäla sig till, 700kr för icke medlemmar. Och enligt deras hemsida så fortsätter det även med de problem som Sturup Raceway har..

"Vi är mycket glada att kunna informera er om att
Sturup Raceway, även under deras konkurs kommer
att driva verksamheten vidare och alla planerade tävlingar och träningar fort löper som avtalat mellan
Sturup Raceway och Svedala Motorklubb."

Senast redigerat av Shindai (8 april 2009)

Redline '04 - Nismo - AAM - Strup - Kinetix - Eibach - Unichip
Genuine Speedfreak
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
8 april 2009 · 4 418 Inlägg

Shindai skrev:
Svedala Motorklubb har träningsdagar som man kan anmäla sig till, 700kr för icke medlemmar. Och enligt deras hemsida så fortsätter det även med de problem som Sturup Raceway har..

"Vi är mycket glada att kunna informera er om att
Sturup Raceway, även under deras konkurs kommer
att driva verksamheten vidare och alla planerade tävlingar och träningar fort löper som avtalat mellan
Sturup Raceway och Svedala Motorklubb."

TOPPEN!!! big_smile
Det var sånt respons jag ville ha, så man vet vart man kan vända sig för att köra bana big_smile

The__Saint
8 april 2009 · 560 Inlägg

Jag skickade ett mejl till raceway för länge sen och hörde om man kunde hyra banan med nårra polare o gasa lite. men det skulle kostat multom. sjukvårds personal. försäkringar. bla blabla o en bunke annat så det va inte värt det ;/

Bolek
8 april 2009 · 120 Inlägg

Shindai skrev:
Svedala Motorklubb har träningsdagar som man kan anmäla sig till, 700kr för icke medlemmar. Och enligt deras hemsida så fortsätter det även med de problem som Sturup Raceway har..

"Vi är mycket glada att kunna informera er om att
Sturup Raceway, även under deras konkurs kommer
att driva verksamheten vidare och alla planerade tävlingar och träningar fort löper som avtalat mellan
Sturup Raceway och Svedala Motorklubb."

Tack för den ! visste jag inte big_smile

JDM y00000 !!
Dansken-
8 april 2009 · 950 Inlägg

Bolek skrev:
rätt åt dem ! folk får inte köra där typ, fråga innan en snubbe som jobba där nere angående körning på bana, så sa han att man måste vara medlem i nån klubb, sen så får klubben hyra ut banan osv(vet ej om de stämmer men jag hörde så iallafall)! Enklare hade varit att göra så som tyskarna på Nurburghring ! Du betalar och kör typ 5 varv (eller mer/mindre?) då hade ägaren till banan fått in cash och alla hade varit nöjda ! Kanske street racing:en hade minskat också ? Men de e ju bara min åsikt big_smile hehe

5 varv på Nürburgring kostar typ 1000 kr, så det är ju inte helt gratis. För samma pengar går det att hitta många tillfällen runt om i Sverige och utan att du behöver licens. Om du är aktiv på olika bilforum, då kommer du att hitta många tillfällen att köra bana. De flesta märkesklubber arrangera bankörning, så det är också en möjlighet. Själv är jag med i Porscheklubben och i år tror jag där är 16 tillfällen för banakörning :-)

Senast redigerat av Dansken- (8 april 2009)

reggae
19 april 2009 · 119 Inlägg

Sturup Raceway ligger under upphandlignar förtillfälligt... vad jag hörde i helgen..

Ska det va så ska de va på skånska!
_____________________________
"Haur du sitt Malme, Haur du sitt varrden"
Volvo 850GLT "PEAB" (1992)
Heddde
22 maj 2009 · 24 Inlägg

Vad har sturup raceway för hemsida. kan inte hitta den.

Ford Mustang GT500 Shelby "Mammoth" (2008)
MrJAM
22 maj 2009 · 1 464 Inlägg

Heddde skrev:
Vad har sturup raceway för hemsida. kan inte hitta den.

http://www.sturupraceway.se/

Men pga. konkursen är domänen satt i vila.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
reggae
22 maj 2009 · 119 Inlägg

Tanke på att tråden handlar om Sturup Så är det Historiskt race på SturupRaceway imorgon Lördag, Körningarna börjar klockan 09.00 pågår fram 14.00, Bara att tuta o köra dit o kolla, väldigt intressant att kolla in, var där själv idag..

Ska det va så ska de va på skånska!
_____________________________
"Haur du sitt Malme, Haur du sitt varrden"
Volvo 850GLT "PEAB" (1992)
FireTraXX DFFL
22 maj 2009 · 9 020 Inlägg

Har inte det varit på tapeten rätt länge?
Alltså att det har gått dåligt och de åtminstone varit nära att kursa?

Fast de hade rolig halkkörning där.
Stödhjul på bilen och ändå hamnar man i gruset, konstigt. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
EPHAS Det du inte vet, har du ingen aning om...
22 maj 2009 · 42 Inlägg

Tja.
Som någon tidigare nämde i tråden kan man köra där med Svedala Motorklubb. Är du medlem och har licens kostar det dig typ 600:- att få köra. Är du inte medlem kostar det 700:- och ytterligare 100:- för er som inte har licens.

På deras hemsida http://www.svedalamotorklubb.se/ finns all info.

Gällande att köra med blandade förare så brukar arrangören generellt dela in förarna i
"Olicensierat"
"Licensierat"
"Formelbil"

Är det mycket förare delar dom även på Licensierat så att det blir 2 grupper (A och B)
Så risken är ganska liten att man kommer i 200 med sin formelbil och kör in i någon obegåvad
människa som tar fika ute på banan. För dem som aldrig kört på bana rekommenderar jag dock
läsa lite flaggbetydelser samt vilka "regler" som generellt tillämpas på bana.

I övrigt så är det bara att dyka upp på banan när de har körning nästa gång, 27/5 men bil samt förarutrustning enligt info på hemsida. Dom är sjukt schyssta på plats och väldigt tillmötesgående.

Ha de så gott alla så hoppas vi på mycket folk på Onsdag. Förra gången vart det regn, shit vad kul det
var med lite väta cool Det torkade dock upp till slut och det blev en massa torra, snabba varv big_smile

MVH Robert

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang