Demontera bort dörrhandtag (utsidan) Bmw 325i -93 (E36)

Jolle87
10 april 2009 · 1 585 Inlägg

Hej jag ska byta framdörr på min bmw 325i -93 eftersom den gamla dörren är väldigt rorstskadad. Har köpt mig en bättre begagnad dörr och har börjat demontera bort det mesta från den rostiga dörren. Men får inte bort handtaget, menar då handtaget som sitter på utsidan av bilen.
Har lossat ett par stycken skruvar osv. Och allting känns löst, men går inte att få ut eller in det, eftersom rutan tar emot. Är det någon som vet ifall man måste demontera bort rutan från bilen för att få bort handtaget? Eller det går att göra på något annat sätt? Måste ju finnas någon på detta forumet som har demonterat bort handtag på en E36:a, Har provat att skapa en tråd på autopower men som vanligt får man inga svar. Så är väldigt tacksam för tips!

Tack på förhand:)

Senast redigerat av Jolle87 (11 april 2009)

Mitsubishi3000GT
10 april 2009 · 224 Inlägg

Jolle87 skrev:
Hej jag ska byta framdörr på min bmw 325i -93 eftersom den gamla dörren är väldigt rorstskadad. Har köpt mig en bättre begagnad dörr och har börjat demontera bort det mesta från den rostiga dörren. Men får inte bort handtaget. Har lossat ett par stycken skruvar osv. Och allting känns löst, men går inte att få ut eller in det, eftersom rutan tar emot. Är det någon som vet ifall man måste demontera bort rutan från bilen för att få bort handtaget? Eller det går att göra på något annat sätt? Måste ju finnas någon på detta forumet som har demonterat bort handtag på en E36:a, Har provat att skapa en tråd på autopower men som vanligt får man inga svar. Så är väldigt tacksam för tips!

Tack på förhand:)

Tjena!

Jag antar att du menar handtaget på utsidan.
Känns allting löst så är min gissning att den lille stålpinnen sitter kvar i handtaget.


Det betyder att du få ta loss dörssidan på insidan och lossa på pinnjaeflen :-)
Brukar ofta vara böjd typ som en galje som man får bända och vrida lite för att få loss den.

Det är en lång rackare så jag tror inte att du missar den :-)

Eller så är det inte det som är felet vem vet? ....

Ge fan i TexasBoB!
Mitsubishi 3000GT "3000GTS" (1992)
Jolle87
11 april 2009 · 1 585 Inlägg

Yes jag menar handtaget på utsidan:)

Ja allting sitter löst och hittar inte mycket mer jag kan lossa nu, Utan det är rutan som tar emot för att få ut hela "klumpen" Dörrsidan är redan bort tagen för länge sen.
Okey har inte tagit loss stålpinnen än, trodde att man skulle göra det när man fått loss allting. Ska se om jag lyckas lossa på pinnen imorgon. Så kanske det går bättre, men tror ändå att rutan kommer ta emot. Men är ju värt ett försök att prova i alla fall smile Åter kommer med svar imorgon smile Annars blir det väll att demontera ner hela rutan och allting, men låter konstigt att det ska behöva vara så komplicerat:S

Senast redigerat av Jolle87 (11 april 2009)

Mitsubishi3000GT
11 april 2009 · 224 Inlägg

Jolle87 skrev:
Yes jag menar handtaget på utsidan:)

Ja allting sitter löst och hittar inte mycket mer jag kan lossa nu, Utan det är rutan som tar emot för att få ut hela "klumpen" Dörrsidan är redan bort tagen för länge sen.
Okey har inte tagit loss stålpinnen än, trodde att man skulle göra det när man fått loss allting. Ska se om jag lyckas lossa på pinnen imorgon. Så kanske det går bättre, men tror ändå att rutan kommer ta emot. Men är ju värt ett försök att prova i alla fall smile Åter kommer med svar imorgon smile Annars blir det väll att demontera ner hela rutan och allting, men låter konstigt att det ska behöva vara så komplicerat:S

Ibland bygger dom ihop sakerna på ren jävelskap!

Farsan fråga om jag kunde hjälpa till och Byta ett halvljus på hans chrysler 300m. jomenvisst inge problem att byta lampa:-)

Hela frontspoilern var man tvungen att ta bort + innerskärm +långt jävla plastskydd i fronten med 7skruvar
+olika clips och jävelskap. JIPPI hmm

Vi beslöt oss för att byta samtliga lampor när allting ändå var demonterat.

Ge fan i TexasBoB!
Mitsubishi 3000GT "3000GTS" (1992)
Team-Adolfsson Gödseldräng
11 april 2009 · 4 529 Inlägg

Mitsubishi3000GT skrev:

Jolle87 skrev:
Yes jag menar handtaget på utsidan:)

Ja allting sitter löst och hittar inte mycket mer jag kan lossa nu, Utan det är rutan som tar emot för att få ut hela "klumpen" Dörrsidan är redan bort tagen för länge sen.
Okey har inte tagit loss stålpinnen än, trodde att man skulle göra det när man fått loss allting. Ska se om jag lyckas lossa på pinnen imorgon. Så kanske det går bättre, men tror ändå att rutan kommer ta emot. Men är ju värt ett försök att prova i alla fall smile Åter kommer med svar imorgon smile Annars blir det väll att demontera ner hela rutan och allting, men låter konstigt att det ska behöva vara så komplicerat:S

Ibland bygger dom ihop sakerna på ren jävelskap!

Farsan fråga om jag kunde hjälpa till och Byta ett halvljus på hans chrysler 300m. jomenvisst inge problem att byta lampa:-)

Hela frontspoilern var man tvungen att ta bort + innerskärm +långt jävla plastskydd i fronten med 7skruvar
+olika clips och jävelskap. JIPPI hmm

Vi beslöt oss för att byta samtliga lampor när allting ändå var demonterat.

de är för att folk ska lämmna in de på verksta istället för göra det själva tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang