Bilar & Brudar

Arcangelus <3 Japs
14 april 2009 · 680 Inlägg

Den 11:e April 2009 var det dags vår lilla trip till årets Bilsport-mässa på Elmia i Jönköping.
Vi parkerar bilen, går bort till entrén, blir lite småtafsade av ordningsvakterna, pröjjsar och
går in i A-Hallen.

Jag (övergår snyggt till singular här) tar mitt första steg in i A-Hallen och möter
då  --->  ( ) ( )   Skinkor.

Halvnakna skinkor med ett latex-liknande tyg tajt åtsittande över den halvdant solbrända huden.
Min första tanke var "Va´ f*n...har jag tagit fel på datumet!? Jag har kommit till Scans företagsfest!" (Läs: Köttmarknad). Ser mig trots allt omkring och skådar fälgar, MDS-påsar och glimtar av motorhuvar.

Jag är väl medveten om att det varit "bilar och brudar" sedan 60-/70-talet, men seriöst, har vi inte kommit över det stadiet Ä-N-N-U? Uppenbarligen inte.

Kanske så jag talar helt för mig själv när jag säger att det är patetiskt, förnedrande och...töntigt?
Där springer brudarna runt iklädda "vad-man-nu-kan-kalla-det", vickar på stjärten och poserar med
hormonssprudlande 14-åringar och halvfeta Zündapp-pensionärer som knappt vet om de är k*ta eller pinknödiga.

Jämfört med de tjejerna som är på utställningar (Elmia etc) så framgår brudarna bakom glasrutorna i Red Light District (Amsterdam) som oskuldsfulla dagisfröknar.

Sen kanske de passar på att ha Elmia under påskhelgen för att då kan de skylla på att allt smink
är för att de klätt ut sig till Påskkärringar.

Flera bilder (inga bilar / användare nämnda) här på Garaget ligger dessutom på topplistan pga. att de har en blonderad Hugh Hefner-primadonna i högklackat och ett snöre mellan skinkorna.

Nae säger jag! Mer bilar på bil-relaterade forum/evenemang och mindre porr-brudar. Vill jag se
nakna stjärtar och badbollar med silikon-fyllning så besöker jag en sexmässa i Belgien eller liknande.

Tack för ordet!
cool

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Zwudda Refined
14 april 2009 · 1 770 Inlägg

Håller med dig på alla punkter!

chrizz Administratör
14 april 2009 · 11 783 Inlägg

Nu ljuger du lite. Det finns inte en enda bild på topplistan så vitt jag kan se som har en "lockbild" (dvs en tjej) som förstabild. Om det sen finns sånna bilder bland bilens bilder spelar ingen roll anser jag då bilen som sådan lockar någon att gå in på den och inte en eventuell dam.

För övrigt så uppmanar jag er alla som avser att skriva i den här tråden att föra en saklig och städad diskussion. Det är inte acceptabelt att kalla tjejerna för diverse öknamn.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Snajdarn Lights out.
14 april 2009 · 124 Inlägg

Arcangelus for president.

Arcangelus <3 Japs
14 april 2009 · 680 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
sålänge man inte är bög så är det väl inget fel på brudar lol

Hur överraskad blev jag inte när första inlägget var att man blir tagen för att vara homo,
pga. att man kommer med en åsikt ang. brudar.

Kanske ska påpeka att jag inte är homo? Nöjd?

Ska bli intressant att se ifall fler förstår poängen istället för att komma med svar som
"det är väl inget fel på brudar". Handlar om i vilka sammanhang de bör hålla sig inom.

Anser givetvis inte att de är "prostituerade" (och diverse förnedrande definitioner),
men det är inte direkt representativt. Anser jag!  Sen håller jag givetvis med om att ingen
skall bli personligt attackerad av mitt inlägg - det är en väldigt generell åsikt.

Senast redigerat av Arcangelus (14 april 2009)

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
robstar
14 april 2009 · 205 Inlägg

Ännu en tråd?

Arcangelus <3 Japs
14 april 2009 · 680 Inlägg

robstar skrev:
Ännu en tråd?

Finns det en annan? Hittade ingen iaf....

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Janken Driver
14 april 2009 · 2 111 Inlägg

Finns redan X antal trådar om samma ämne. Har iallafall funnits...

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
te_wik Forummoderator
14 april 2009 · 12 813 Inlägg

Arcangelus skrev:

robstar skrev:
Ännu en tråd?

Finns det en annan? Hittade ingen iaf....

Dessa trådar försvinner rätt snabbt. Varför har Chrizz redan nämnt.. de spårar ur.

Så det har varit en del sådana här trådar på kort tid nu.


Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (14 april 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
karlsson_6 Volvo Fantast
14 april 2009 · 194 Inlägg

Så länge bilvärlden är så mansdominerat som det är så kommer det alltid att finnas brudar för att locka till sig åskådare. Själv gör det mig inget då dom står där av fri vilja, tjänar ju säkert slant kan man ju hoppas i allafall. Men det var ju inte många brudar o hänga i granen iallafall.

Volvo V70 TDI Dieselkraft 2 bar ladd
Volvo 242 T6 Vems E85
Arcangelus <3 Japs
14 april 2009 · 680 Inlägg

Vi kanske kan hålla diskussionen sansad och städad?
Nyfiken vad folk tycker.

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
sand3rs
14 april 2009 · 182 Inlägg

Arcangelus skrev:

Team-Adolfsson skrev:
sålänge man inte är bög så är det väl inget fel på brudar lol

Hur överraskad blev jag inte när första inlägget var att man blir tagen för att vara homo,
pga. att man kommer med en åsikt ang. brudar.

Kanske ska påpeka att jag inte är homo? Nöjd?

Ska bli intressant att se ifall fler förstår poängen istället för att komma med svar som
"det är väl inget fel på brudar". Handlar om i vilka sammanhang de bör hålla sig inom.

Anser givetvis inte att de är "prostituerade" (och diverse förnedrande definitioner),
men det är inte direkt representativt. Anser jag!  Sen håller jag givetvis med om att ingen
skall bli personligt attackerad av mitt inlägg - det är en väldigt generell åsikt.

Jag håller med dig. Det är jäkligt diskriminerande, både mot tjejer och killar.
Men det är ju så att tjejerna säkerligen lockar en stor del av besökarna som medvetet eller omedvetet likställer bilar och tjejer.

I slutändan får man väl fråga sig om man själv skulle vilja överföra dessa värderingan på sina egna döttrar...

Rushman Evolution Garage
14 april 2009 · 1 299 Inlägg

Rydell skrev:

SupraJonas skrev:

Snajdarn skrev:
Arcangelus for president.

Vote

My vote 2

my vote 3 ska det tvunget vara tjejer vid bilarna så ska det vara riktiga pangisar, inte "mantarvadmanhar" som enligt min personliga blygsamma åsikt verkade vara temat på detta årets Elmia. Tråkigt!

Sky´s the limit...
Michis87
14 april 2009 · 39 Inlägg

Jag vet inte hur killar tänker eller tycker. Men det var pinsamt att se dessa brudar..!
Om jag vore kille, så skulle jag tycka det var läckrare att se en tjej i arbetskläder/mekkläder än sådär som dom gick runt.. Jag trodde ändå det var bilarna som skulle synas och inte tjejerna.

Alla kommer någon gång dö, så varför inte göra det i 300km/h?
Volkswagen Lupo 1,4 "Josefin" (1999)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
14 april 2009 · 1 098 Inlägg

Varför kommer det en ny sån här tråd efter varje elmia?

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Janken Driver
14 april 2009 · 2 111 Inlägg

Väntar bara på att en viss person ska se tråden...

wink

Senast redigerat av Janken (14 april 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sand3rs
14 april 2009 · 182 Inlägg

speedfreak racing skrev:
Varför kommer det en ny sån här tråd efter varje elmia?

Ja, tydligen hjälpte inte förra tråden roll . Troligtvis inte denna heller....

Senast redigerat av sand3rs (14 april 2009)

terazzi
14 april 2009 ·

Håller med dig smile
Men tex gatebil va ju bra på det förra elmia wink dem hade fullt påklädda modeller med vanliga kläder som inte bjuder på sig så mycket(i fel bemärkelse) som dem som va där detta året gjorde.

Mer sansade isåfall och veta mer om vad dem poserar för så fine!
Men jag är med sjukt trött på detta,håller med dig helt trådskaparen=)

LocKtar Herr
14 april 2009 · 1 722 Inlägg

Arcangelus skrev:
Den 11:e April 2009 var det dags vår lilla trip till årets Bilsport-mässa på Elmia i Jönköping.
Vi parkerar bilen, går bort till entrén, blir lite småtafsade av ordningsvakterna, pröjjsar och
går in i A-Hallen.

Jag (övergår snyggt till singular här) tar mitt första steg in i A-Hallen och möter
då  --->  ( ) ( )   Skinkor.

Halvnakna skinkor med ett latex-liknande tyg tajt åtsittande över den halvdant solbrända huden.
Min första tanke var "Va´ f*n...har jag tagit fel på datumet!? Jag har kommit till Scans företagsfest!" (Läs: Köttmarknad). Ser mig trots allt omkring och skådar fälgar, MDS-påsar och glimtar av motorhuvar.

Jag är väl medveten om att det varit "bilar och brudar" sedan 60-/70-talet, men seriöst, har vi inte kommit över det stadiet Ä-N-N-U? Uppenbarligen inte.

Kanske så jag talar helt för mig själv när jag säger att det är patetiskt, förnedrande och...töntigt?
Där springer brudarna runt iklädda "vad-man-nu-kan-kalla-det", vickar på stjärten och poserar med
hormonssprudlande 14-åringar och halvfeta Zündapp-pensionärer som knappt vet om de är k*ta eller pinknödiga.

Jämfört med de tjejerna som är på utställningar (Elmia etc) så framgår brudarna bakom glasrutorna i Red Light District (Amsterdam) som oskuldsfulla dagisfröknar.

Sen kanske de passar på att ha Elmia under påskhelgen för att då kan de skylla på att allt smink
är för att de klätt ut sig till Påskkärringar.

Flera bilder (inga bilar / användare nämnda) här på Garaget ligger dessutom på topplistan pga. att de har en blonderad Hugh Hefner-primadonna i högklackat och ett snöre mellan skinkorna.

Nae säger jag! Mer bilar på bil-relaterade forum/evenemang och mindre porr-brudar. Vill jag se
nakna stjärtar och badbollar med silikon-fyllning så besöker jag en sexmässa i Belgien eller liknande.

Tack för ordet!
cool

Good reading! smile

"halvfeta Zündapp-pensionärer som knappt vet om de är k*ta eller pinknödiga. " hahahhaha

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
14 april 2009 · 2 853 Inlägg

terazzen..

orka.. stek i stället big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang