öser in bensin,(hjälp)

salleracing billackerare/bilbyggare
3 april 2006 · 232 Inlägg

har en volvo 245glt,som jag bytt motor på,b21et...
men han startar ej,bensinen flödar in,ock dränker motorn,spridarna öppnar ock stänger som dom ska,bränsletryckregulatorn får stöm....min fråga.
är det större pump/tryck på gltn?,ska man inte bara kunna byta motor.det är ju samma insprutning,vad kan det va för fel? kan ju va vågen kanske,men den verkar som den funkar...
tacksam för svar ock tips,det är ju snart elmia,så man börjar få lite panik.

Volvo 945 tic "v90 breddad" (1997)
Volvo 245TIC "christine" (1984)
Honda prelude "evil one" (1992)
frasse4
3 april 2006 · 736 Inlägg

Mja, samma inspruting? Är det inte Motronik (elektronisk) på turbon och Bosch CI (mekanisk) på glt (B23E)... Men pumpen borde ju vara samma... fungerar styrboxen?

Volvo 940 GL "Bob - Den högerstyrda" (1993)
salleracing billackerare/bilbyggare
3 april 2006 · 232 Inlägg

frasse4 skrev:
Mja, samma inspruting? Är det inte Motronik (elektronisk) på turbon och Bosch CI (mekanisk) på glt (B23E)... Men pumpen borde ju vara samma... fungerar styrboxen?

där satt b23e,nu b21et mekanisk insprutning

Herr_Karlsson
3 april 2006 · 21 Inlägg

Det ska vara samma pump, är inte säker men däremot har turbon en annan luftmängdmätare, men motorn skulle ju starta iaf. Om den får soppa som du säger, har du kollat om det är någon gnista då? Så inte det är något tändnings fel, så att det är därför motorn inte går...

salleracing billackerare/bilbyggare
4 april 2006 · 232 Inlägg

Herr_Karlsson skrev:
Det ska vara samma pump, är inte säker men däremot har turbon en annan luftmängdmätare, men motorn skulle ju starta iaf. Om den får soppa som du säger, har du kollat om det är någon gnista då? Så inte det är något tändnings fel, så att det är därför motorn inte går...

gnista finns,stänger jag av pumpen så startar bilen till...en stund

jonns labil eller va det la bil
5 april 2006 · 82 Inlägg

det är antagligen kolven i luftmängdsmätaren som fastnat.
brukar vara vanligt om motorn stått ett tag,bara plocka isär o göra rent

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318
trendy_danne
6 april 2006 · 13 Inlägg

Nja jag tror ändå på bränsletrycksregulatorn, men jag kan ha fel! Skulle ändå chans och prova att byta!

Volvo 940 "Rally" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang