1974
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Whacker skrev:
Förr innan det blev "elgiganten" så träffades alltid folk på baksidan av preem.. Men sen när det blev fler så samlades de inne på de området direkt efter rondellen nere vid världens ände.. Vet inte vems område det är och hur det ställer sig till det men om vi inte ska hålla till ute på nån åker nånstans så ser jag inget bättre alternativ än det.. Vet dock inte hur pass det räcker till nu när där kommer så mycket folk som det gör nu.. Och visst kan det kanske som ni säger bli en eller annan omkörningsövning men det kommer det bli oavsett, men är vi där ute så sker det där istället för på stan..

Sen var där någon som nämnde boende där med vilket jag inte kände till, men går det att undvika i stan??

Jo jag har hört att det har funnits andra ställen innan ... Så Elgiganten har bara vart ett i leden av platser ..

Min tanke är att leta tills vi hittar något ställa där vi inte stör grannar ... För byta för bytandes sull är ju ingen höjdare tongue hehe...

Ska kolla i helgen vid världensände hur det ser ut där och se om man kan haffa någon granne .. kanske finns nån bilintresserad en ... om inte så har dom ju inte ringt när vi har kört iaf! wink

207 Inlägg
10 juni 2009
Jill skrev:
Jo jag har hört att det har funnits andra ställen innan ... Så Elgiganten har bara vart ett i leden av platser ..

Min tanke är att leta tills vi hittar något ställa där vi inte stör grannar ... För byta för bytandes sull är ju ingen höjdare tongue hehe...

Ska kolla i helgen vid världensände hur det ser ut där och se om man kan haffa någon granne .. kanske finns nån bilintresserad en ... om inte så har dom ju inte ringt när vi har kört iaf! wink

Låter som en ypperlig idé smile
Är ju värt ett försök iaf..

Annars är ju industriområdet ut mot t-lilla det absolut bästa eftersom där inte är nån granne på långt håll  men det verkar dessvärre vara helt tomt på öppna platser som man får tillgång till =/

3 968 Inlägg
10 juni 2009
Whacker skrev:
Jill skrev:

Annars är ju industriområdet ut mot t-lilla det absolut bästa eftersom där inte är nån granne på långt håll  men det verkar dessvärre vara helt tomt på öppna platser som man får tillgång till =/

En bra plats, dock endast vid något enstaka tillfälle nu i sommar - vet inte om det går sen
längre fram efter sommaren men iallafall se här:

http://www.nostalgicafe.webb.se/

Dock har han bara öppet nu under sommaren, men EN stor "ystadträff"/ett evenemang
just på det stället går utmärkt, jag har pratat med Kaj som jobbar/bor där i telefon tidigare
och vi är välkomna om vi vill ha en bilträff där.. vilket vore kul.. en stor träff åtminstone,
där kan man även fika eftersom det finns ett café.. dock hade det varit bäst en lördag
eller en söndag.. perfekt ställe helt klart, har varit där förut o kollat, och gott om plats
för bilar. se bilderna på den sidan på själva gräsytan.. trevligt ställe iallafall.

Pratade även med honom om detta förra året.

Fler bilder från det stället, Tryde- Tomelilla -> http://nostalgicafe.nagthas.se/

Nog om offtopic.. smile

Back to topic om ystadträffen varje vecka.
Senast redigerat av Andreas79 (10 juni 2009)

4 418 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Whacker skrev:
Jill skrev:

Jag ska ta och genomsöka hela industriområdet o se om man kan hitta något...
Släng gärna upp förslag, utan grannar inom räckhåll så åker ja o kollar i helgen big_smile

Hamster
817 Inlägg
10 juni 2009
MrJAM skrev:
Andreas79 skrev:
...ja det får stå för dem...

...det är dock här problemet ligger som jag ser det.
Säg att jag burnar loss som fasen, vilket jag givetvis står för, helt OK. Men grannarna ringer polisen som dyker upp likväl. De vill givetvis 'sätta ner foten' vilket resulterar i att Whacker får böter för nummerskylten? Ska jag stå för Whackers böter då? Och hur löser vi det praktiskt?

Håller fullständigt med.
Som Jill skrev tidigare så måste dessutom polisen åka ut så fort dom boende ringer och klagar.

Att ha elgiganten kvar som samlingsplats bra för att.. det känns otroligt dumt när så många blir lidandes för det.
Dom som nu säger att "bytas det plats så kommer inte vi", det tycker jag får stå för dom.
Vi är alla bilintresserade och då ska inte platsen spela någon roll anser jag!
Håller med om att det är synd att byta men det är för allas bästa!
Eller där är kanske folk som njuter av att se andra få böter? (tror det är en konspiration mot Whacker tongue)

Dessutom lär ju inte "vi" kunna säga till dom som nu spelar hög musik eller börnar/svinar. Det är inte någon av oss som äger parkeringen och har ingen rätt att schasa bort nån därifrån.

Även om det nu skulle "stå för dom" som svinar så¨är det FORTFARANDE vi andra som åker på dom flygandebesiktningarna och efterföljande böter. För där är inte många som kan säga att dom har en helt laglydig bil...

50 Inlägg
10 juni 2009
Jill: Där finns lite möjligheter ute på industriområdet, om man inte är så trångsynt...

Där är tex nickelgatan, ganska brett, kan ställa upp bilarna där, och där är INGA grannar öht.

Tvärgata till nickelgatan är där en grusplan man kan stå på (rullar man in där lugnt o fint så är det ju ok?)

Ut o reka!

Jag åker iväg idag o återkommer nästa onsdag, så jag kommer väl ner den 19e då smile

MVH

Det är okej att låna bilder som jag tagit, bara de taggas "- photo by WELiN -"
http://picasaweb.google.com/alex.welin/ - Alla mina publicerade bilder.

1 517 Inlägg
10 juni 2009
Har en fråga. vart kommer denna fredagen hålla? på elgiganten eller bilbingopakering? eller hus jill ? haha

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

50 Inlägg
10 juni 2009
TUbbex: Elgiganten, tror jag Jill skrev lite längre upp.

Det är okej att låna bilder som jag tagit, bara de taggas "- photo by WELiN -"
http://picasaweb.google.com/alex.welin/ - Alla mina publicerade bilder.

1 517 Inlägg
10 juni 2009
WELiN skrev:
TUbbex: Elgiganten, tror jag Jill skrev lite längre upp.

OK tack! (:

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

4 418 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
WELiN skrev:
Jill: Där finns lite möjligheter ute på industriområdet, om man inte är så trångsynt...

Där är tex nickelgatan, ganska brett, kan ställa upp bilarna där, och där är INGA grannar öht.

Tvärgata till nickelgatan är där en grusplan man kan stå på (rullar man in där lugnt o fint så är det ju ok?)

Ut o reka!

Jag åker iväg idag o återkommer nästa onsdag, så jag kommer väl ner den 19e då smile

MVH

Absolut .. ska ut o reka ... Jag har hört rykten att du är en fjolla som inte tål regn, att du ska åka till solen tongue inte alls avis på dig !! haha ...

TUbbex skrev:
Har en fråga. vart kommer denna fredagen hålla? på elgiganten eller bilbingopakering? eller hus jill ? haha

Jill skrev:
På fredag(12/6) kör vi på Elgiganten som vanligt!

big_smile

terazzi
10 juni 2009
Platsbyte verkar vara på sin plats,får se hur det blir med flytten för har man otur missar man ju dessa nya/nya stället som kanske dyker upp?

Om det nu är på Fredag,kan man inte ta en diskussion med alla som är där då?
Så får alla något och säga till om.. och dem som är på träffen sprider ju säkerligen det vidare då..

Håller med er andra, det är inte bra att andra får böter för andras beteende..
Angående att dem är vana vid Elgiganten.. det skadar inte och förnya sig ibland smile

Man måste ju se framåt!

1 464 Inlägg
10 juni 2009
Andreas79 skrev:
Dock har han bara öppet nu under sommaren, men EN stor "ystadträff"/ett evenemang
just på det stället går utmärkt, jag har pratat med Kaj som jobbar/bor där i telefon tidigare
och vi är välkomna om vi vill ha en bilträff där.. vilket vore kul.. en stor träff åtminstone,
där kan man även fika eftersom det finns ett café.. dock hade det varit bäst en lördag
eller en söndag.. perfekt ställe helt klart, har varit där förut o kollat, och gott om plats
för bilar. se bilderna på den sidan på själva gräsytan.. trevligt ställe iallafall.

Pratade även med honom om detta förra året.

Fler bilder från det stället, Tryde- Tomelilla -> http://nostalgicafe.nagthas.se/

Nog om offtopic.. smile

Påminn oss alla om det där inom kort, alt. att vi startar en ny tråd om detta. Låter helt klart intressant, speciellt om det finns funderingar på att anordna något större än 'bara' en träff (pokalutdelningar, tävlingar och dylikt). Bra hittat fynd.

Jill skrev:
Absolut .. ska ut o reka ... Jag har hört rykten att du är en fjolla som inte tål regn, att du ska åka till solen tongue inte alls avis på dig !! haha ...
big_smile

Det är inte rykten. Jag talar alltid sanning. wink

Det är nog fler som kommer att köra runt och reka. Det florerar redan ett par 'ska vi ut och kolla upp läget?'-pm och jag ska nog ta en tur med Keller på Söndag. Samordna? Innan ElGiganten kanske?
Och det, måste jag säga, känns trevligt. Visar ju att det är ett engagemang?

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

Hamster
817 Inlägg
10 juni 2009
Weii Road-trip med Ronny tongue

Håller med, känns bra att så många engagerar sig!

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
Varför bara inte samlas på Eligiganten kl 20? Bara gå runt och kolla och fota bilar osv. sen vid typ 21 kan man dra sig ut i industri området elr någon annanstans?  För de e inte alla som hittar i Ystad roll Så kan folk spara på lite däck.cool Så gjorde vi ju innan.  Bara ett förslag:)

CiViC Issa

Hamster
817 Inlägg
10 juni 2009
CivicIssa skrev:
Varför bara inte samlas på Eligiganten kl 20? Bara gå runt och kolla och fota bilar osv. sen vid typ 21 kan man dra sig ut i industri området elr någon annanstans?  För de e inte alla som hittar i Ystad roll Så kan folk spara på lite däck.cool Så gjorde vi ju innan.  Bara ett förslag:)

Problemet är, som Jill skriver tidigare, att dom boende ringer direkt det kommer bilar och börjar samlas.
Vilket resulterar i att Polisen kommer dit direkt.

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
Keller skrev:
CivicIssa skrev:

Problemet är, som Jill skriver tidigare, att dom boende ringer direkt det kommer bilar och börjar samlas.
Vilket resulterar i att Polisen kommer dit direkt.

Då borde de boende ha en kvast nånstans Oo (hihi) Jag menar att visst nån ggr kommer de stanna mig för mina röda lampor Oo men de får ja väl kanske leva me (om de inte blir för mkt) ^^ Men polisen e ju inte där var ända ggr vi e där. Visar vi oss lugna för snuten o inte gör som vissa gör för att styla upp när de tagit en annan och sätter böter på bilar som vissa gör tex gasar iväg till varvstop för att se om polisen gör nått elr som där var en som gjorde nu sist denna träffen burna för att de hade tagit den Svarta nissanen o satte böter på. Lägg av med de så kanske de slutar att komma dit.

CiViC Issa

4 418 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
CivicIssa skrev:

Läs gärna innan ni skriver big_smile

#632  och frammåt ger svar på detta inlägg wink

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
Jill skrev:
CivicIssa skrev:

Ingen säger väl vad vi ska göra där ute? roll (höa höa;))

CiViC Issa

4 418 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
CivicIssa skrev:
Jill skrev:
CivicIssa skrev:

Nu är jag helt lost ... haha .. läste du mitt inlägg ?? 632 (förra sidan) ?

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
Jill skrev:
CivicIssa skrev:
Jill skrev:

Nu är jag helt lost ... haha .. läste du mitt inlägg ?? 632 (förra sidan) ?

Haha okej då. Ja kollar igen då men de e mkt att komma ihåg tongue när man läser allas. men de stämmer de ja säger de me . de ja skrev sist om folk som måste styla upp sig för snuten osv de drar med snuten till sig varje ggr vi har våran träff.. inte sant.? de måste du väl iallafall nästan hålla med om? roll hmm

CiViC Issa

Sök