2295
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

Hamster
817 Inlägg
10 juni 2009
CivicIssa skrev:
Keller skrev:
CivicIssa skrev:
Varför bara inte samlas på Eligiganten kl 20? Bara gå runt och kolla och fota bilar osv. sen vid typ 21 kan man dra sig ut i industri området elr någon annanstans?  För de e inte alla som hittar i Ystad roll Så kan folk spara på lite däck.cool Så gjorde vi ju innan.  Bara ett förslag:)

Problemet är, som Jill skriver tidigare, att dom boende ringer direkt det kommer bilar och börjar samlas.
Vilket resulterar i att Polisen kommer dit direkt.

Då borde de boende ha en kvast nånstans Oo (hihi) Jag menar att visst nån ggr kommer de stanna mig för mina röda lampor Oo men de får ja väl kanske leva me (om de inte blir för mkt) ^^ Men polisen e ju inte där var ända ggr vi e där. Visar vi oss lugna för snuten o inte gör som vissa gör för att styla upp när de tagit en annan och sätter böter på bilar som vissa gör tex gasar iväg till varvstop för att se om polisen gör nått elr som där var en som gjorde nu sist denna träffen burna för att de hade tagit den Svarta nissanen o satte böter på. Lägg av med de så kanske de slutar att komma dit.

Nu har jag inte varit där varje fredag, Men vad jag vet så kommer kling och klang förbi i stortsett varje gång.

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
Jill skrev:
Whacker skrev:
Ja fast det där med att folk som förstör får stå för det själva stämmer inte riktigt dessvärre..
Inte enligt min åsikt iaf, det är ju bevisat att när polisen väl är där så åker många dit för helt löjliga saker av alla de som bara precis stått där och umgåtts med likasinnade.. Så det argumentet köper jag inte riktigt men allt det andra kan jag ju visst förstå..

Personligen tycker jag att ett platsbyte hade varit väldigt bra men visst, om inte alla följer efter så är det ju klart meningslöst..

samt
Andreas79 skrev:
text ..

Polisen har utryckligen sagt att grannarna ringer så fort dom ser bilarna komma ... Är polisen inte på utryckning så MÅSTE dom åka dit .. När dom väl är där så måste dom sköta sitt jobb, kolla bilarna ...

Därför är det inte kul längre när folk får löjliga böter ... När vi förmodligen skulle kunna slippa det genom ett byte av plats ... Men självklart är det upp till folket, alla som kommer, att bestämma ...

MEN, Ystad är inte stort, att byta plats borde inte vara ett problem... Bara att åka upp och infa dom som står på parkeringen om platsbytet i värsta fall! Kan även sätta upp lappar där uppe ... Krävs bara lite jobb, men det kan jag fixa utan problem OM VI SKULLE KUNNA SLIPPA POLISEN och alla löjliga böter ... smile

My 50 cent...

På fredag(12/6) kör vi på Elgiganten som vanligt!

okej nu har ja läst wink och kommit fram till att kan polisen göra som de gör igentligen? när ni väl står parkerade så har ja för mig att de får inte göra nått? elr bara nått ja sj kommit på kanske? cool

CiViC Issa

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
Keller skrev:
CivicIssa skrev:
Keller skrev:

Problemet är, som Jill skriver tidigare, att dom boende ringer direkt det kommer bilar och börjar samlas.
Vilket resulterar i att Polisen kommer dit direkt.

Då borde de boende ha en kvast nånstans Oo (hihi) Jag menar att visst nån ggr kommer de stanna mig för mina röda lampor Oo men de får ja väl kanske leva me (om de inte blir för mkt) ^^ Men polisen e ju inte där var ända ggr vi e där. Visar vi oss lugna för snuten o inte gör som vissa gör för att styla upp när de tagit en annan och sätter böter på bilar som vissa gör tex gasar iväg till varvstop för att se om polisen gör nått elr som där var en som gjorde nu sist denna träffen burna för att de hade tagit den Svarta nissanen o satte böter på. Lägg av med de så kanske de slutar att komma dit.

Nu har jag inte varit där varje fredag, Men vad jag vet så kommer kling och klang förbi i stortsett varje gång.

men då e de ditt  fel ju wink

CiViC Issa

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
CivicIssa skrev:
Jill skrev:
CivicIssa skrev:

Ingen säger väl vad vi ska göra där ute? roll (höa höa;))

Nu är jag helt lost ... haha .. läste du mitt inlägg ?? 632 (förra sidan) ?

Haha okej då. Ja kollar igen då men de e mkt att komma ihåg tongue när man läser allas. men de stämmer de ja säger de me . de ja skrev sist om folk som måste styla upp sig för snuten osv de drar med snuten till sig varje ggr vi har våran träff.. inte sant.? de måste du väl iallafall nästan hålla med om? roll hmm

Nae .. det är inte därför snuten kommer. Jag & Andreas snacka med dom sist...
Dom kommer när grannarna ringer ... för att det rullar in bilar på Elgiganten ... Bil-hatare helt enkelt som gnäller .. Det är därför vi vill hitta en "Grann-fri" plats...

Precis som jag skrev i inlägg 632 cool

Hamster
817 Inlägg
10 juni 2009
Jill skrev:
Dom kommer när grannarna ringer ... för att det rullar in bilar på Elgiganten ... Bil-hatare helt enkelt som gnäller .. Det är därför vi vill hitta en "Grann-fri" plats...

Det tar en stund för Issa att fatta tongue ha tålamoda Vanja wink

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
Jill skrev:
CivicIssa skrev:
Jill skrev:

Nu är jag helt lost ... haha .. läste du mitt inlägg ?? 632 (förra sidan) ?

Haha okej då. Ja kollar igen då men de e mkt att komma ihåg tongue när man läser allas. men de stämmer de ja säger de me . de ja skrev sist om folk som måste styla upp sig för snuten osv de drar med snuten till sig varje ggr vi har våran träff.. inte sant.? de måste du väl iallafall nästan hålla med om? roll hmm

ja förstår inte mig på folk igentligen :S Finns verkligen folk som bara vill sabba för andra Oo
De e ju rätt svårt att hitta i Ystad. En grann-fri plats;) som sagt så var ju Elgiganten smidig på så sätt att den var stor den parkeringen. men vissa måste verkligen tydligen förstöra för oss andra. Så att vi inte kan vara där o att de resulterar i att polisen kommer och ger personer som inte gjort nått böter. Ja tycker de e fel. Ja vet inte om fler tycker de e  jävligt fel. som sagt sluta styla in för snuten när de pratar/ger böter till nån på parkeringen de resulterar i att de kommer att ge fler böter de som inte gjort nått utan bara kört dit o ställt sin bil.
Men ja jag går me på att byta plats om ni kan hitta nått bra:) för ja känner inte till Ystad roll men förhoppningsvis e där nån annan som gör det:)

CiViC Issa

1 517 Inlägg
10 juni 2009
studenten på fredag,  tror ni polisen kommer? tror dom har annat att göra denna fredag ^^

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
Keller skrev:
Jill skrev:

hahaha ja jag e så jävla trög hmm de e inte lätt att va trög faktist. dont blame me wink

CiViC Issa

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
TUbbex skrev:
studenten på fredag,  tror ni polisen kommer? tror dom har annat att göra denna fredag ^^

jo de e sant. men som ja sa innan så har för många stylat för snuten när de har fullt upp så de lär väl köra dit ändå. de tycker de e viktigare att komma till ystadträffen nu verkar de som Oo

CiViC Issa

3 968 Inlägg
10 juni 2009
Folk är förståndiga här det märks smile Hur allting än blir till
slut så kommer det garanterat ordna sig på bästa möjliga sätt det e jag säker på cool

Men om det skall bytas plats så måste det helt klart vara ett trevligt ställe,
inte något trisst ställe... frågan är som sagt bara var någonstans isåfall OM
det blir platsbyte ? Blir spännande att se vart ni kan hitta ett lämpligt ställe
isåfall.

Man får också tänka på att man inte får parkera hur som helst... många saker
att ta hänsyn till och att man får lov att vara på den platsen ni hittar isåfall
så det är tillåtet o.s.v men jag tror säkert att ni hittar ett bra ställe som sagt. tongue
Senast redigerat av Andreas79 (10 juni 2009)

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
Andreas79 skrev:
slut så kommer det garanterat ordna sig på bästa möjliga sätt det e jag säker på cool

de hoppas ja verkligen. bara lägg ner erat gasande o burnande för att snuten inte har tid att ta er. men en dag kommer de plocka era bilar med. smile får se om ja kan komma imorgon till ystad. inte så skoj om de blir regn att köra 10 mil osse e där knappt folk ;(  men hoppas de blir fint o inte som jill säger regn regn regn ^^

CiViC Issa

3 968 Inlägg
10 juni 2009
CivicIssa skrev:
Andreas79 skrev:

de hoppas ja verkligen. bara lägg ner erat gasande o burnande för att snuten inte har tid att ta er. men en dag kommer de plocka era bilar med. smile får se om ja kan komma imorgon till ystad. inte så skoj om de blir regn att köra 10 mil osse e där knappt folk ;(  men hoppas de blir fint o inte som jill säger regn regn regn ^^

"får se om ja kan komma imorgon till ystad"

Imorgon är det torsdag!  big_smile e du rent snurred ? [snurrig] big_smile
Senast redigerat av Andreas79 (10 juni 2009)

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
Andreas79 skrev:
CivicIssa skrev:
Andreas79 skrev:

Ja lite faktist Oo Ja har inte sovit Oo

CiViC Issa

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Keller skrev:

CivicIssa skrev:
Andreas79 skrev:

Ja lite faktist Oo Ja har inte sovit Oo

Haha... Sova är en bra uppfinning tongue

Fotograf
212 Inlägg
10 juni 2009
Nu är det så att polisen inte kommer bara för att dom ringer ..  Utan dom har rutin att köra förbi parkeringar och är det något så kör dom in om .. 
Polisen blir nog glada om dom slipper köra runt oxå ..  och ringer ingen o klagar. så slipper dom jaga oss..
Att först vara på tex elgiganten tills polisen kommer och sen köra vidare e meningslöst. då har dom som plikt att "jaga" oss pg av misstanke till brott , vilket gör att vi aldrig blir av med dom.

Ang studenten så garanterar det inte att dom inte kommer..  Extra styrkor är insatta så ringer folk och klagar som dom alltid gör kommer dom ändå.

Är det någon som har koll på hur många plattser ca det är på elgiganten? så man har en hum om hur stor plats som behövs..

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
P-Hellberg skrev:
Nu är det så att polisen inte kommer bara för att dom ringer ..  Utan dom har rutin att köra förbi parkeringar och är det något så kör dom in om .. 
Polisen blir nog glada om dom slipper köra runt oxå ..  och ringer ingen o klagar. så slipper dom jaga oss..
Att först vara på tex elgiganten tills polisen kommer och sen köra vidare e meningslöst. då har dom som plikt att "jaga" oss pg av misstanke till brott , vilket gör att vi aldrig blir av med dom.

Ang studenten så garanterar det inte att dom inte kommer..  Extra styrkor är insatta så ringer folk och klagar som dom alltid gör kommer dom ändå.

Är det någon som har koll på hur många plattser ca det är på elgiganten? så man har en hum om hur stor plats som behövs..

jag skrev att man kunde samlats på elgiganten i en timme sen kört vidare ut nånstans.
de var iallafall över 100 bilar en ggr när ja var där enligt om de var Andreas som sa de.  så minst 100 platser smile

CiViC Issa

Issa
329 Inlägg
10 juni 2009
Ja sova e en bra uppfinning wink kunde sett rätt skoj ut om ja stått på elgigantens parkering helt sj imorrn o undrat var alla var roll

CiViC Issa

1 464 Inlägg
10 juni 2009
P-Hellberg skrev:

78st på sidan mot vägen, där de första parkerar.
87st på sidan mot affärerna. Give and take 2-5 här pga. handikappsparkeringarna.
Senast redigerat av MrJAM (10 juni 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

529 Inlägg
10 juni 2009
Varför inte ÖB pakering ? nära till donken  om man blir sylten på nått sytt smile

Volvo fore life :)

1 517 Inlägg
10 juni 2009
sporthallen?

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Sök