2159
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
8 augusti 2009
Usch att man inte hade med kameran igår hmm

Men egentligen får man väl inte stå parkerade så som bilarna står vid racen? Dels är det huvudled och dels är det gångbana.

Surt om man är en av dem som får böter för att man står "felparkerad" tongue

Sen tycker jag att det var jävligt nice med motorcyklarna, men risken att det smäller är nog större när de svärmar runt bilarna som vissa gjorde igår. Sorry om jag lät som en gammal kärring nu ;P

Catch the moment, soon It'll be over

Hamster
817 Inlägg
8 augusti 2009
Arkaj skrev:
Men det är 10 gånger mer tillfredställande att sitta i en bil som hänger på en hoj, än en hoj som hänger på en bil big_smile

För övrigt så tyckte jag det kördes lite lite, förra fredagen så var det många fler bilar som körde.
Och som någon annan sa, varför sticker alla direkt. Folk behöver väl inte leka fast and furious hmm

Och som en tredje sa, en backup plats hade ju varit nice.

hehe btw, ÄLSKAR din bil tongue

Ritkgit trevligt i går! Mycket bilar!

Jag fick bara kört en repa sen var det slut sad Det tråkiga är att den där satans Polen färjan kommer in. Där försvinner mycket körtid.

vi kan ju kalla Donken för backup tongue för det blev det i går iaf. Satan va där var packat.

Och som alla andra skrivit, ge fan i att dra på ute på världens ände. Jättemysigt med stenskott och ännu mysigare att få en jävla saab i 70 knyck i huvet när man sitter och fotar...
Senast redigerat av Keller (8 augusti 2009)

207 Inlägg
8 augusti 2009
Riktigt trevligt igår faktiskt smile

Tycker också att det är riktigt tråkigt att alla bara sticker när polisen kommit..
Brukar inte vara något problem om man återvänder efter en stund, igår dock så fick vi ett bemötande av 3 polibilar så det kändes en aning meningslöst..

Gällande backup så va vi ju alltid på industriområdet förr..
Krävs dock en man i slutet på den rakan då där är en korsning tongue
Men blir vi såhär många bilar så blir där fömodligen lite tajt med plats, hehe...

Sen kan jag ju tycka att det hade inte gjort nåt om man inte parkerat upp till rondellen, hrm... roll
Skulle man behöva värma däcken lite i den inför en omkörning så finns d ju risk för stenskott på de bilar som står så nära så jag vågade inte..
Senast redigerat av Whacker (8 augusti 2009)

Fotograf
114 Inlägg
8 augusti 2009
Abbee skrev:
Usch att man inte hade med kameran igår hmm

Men egentligen får man väl inte stå parkerade så som bilarna står vid racen? Dels är det huvudled och dels är det gångbana.

Surt om man är en av dem som får böter för att man står "felparkerad" tongue

Lider med dig om kameran tongue haha

Men sen tycker jag det är att bara att jävlas att ge parkeringsböter där nere eftersom alla bilarna står av körbanan, iof på "gångbana" om det nu är det de kallas.

Man borde kanske undersöka saken hurvida parkeringsförbud gäller eller ej.

Hamster
817 Inlägg
8 augusti 2009
Whacker skrev:
Riktigt trevligt igår faktiskt smile

Tycker också att det är riktigt tråkigt att alla bara sticker när polisen kommit..
Brukar inte vara något problem om man återvänder efter en stund, igår dock så fick vi ett bemötande av 3 polibilar så det kändes en aning meningslöst..

Gällande backup så va vi ju alltid på industriområdet förr..
Krävs dock en man i slutet på den rakan då där är en korsning tongue
Men blir vi såhär många bilar så blir där fömodligen lite tajt med plats, hehe...

Sen kan jag ju tycka att det hade inte gjort nåt om man inte parkerat upp till rondellen, hrm... roll
Skulle man behöva värma däcken lite i den inför en omkörning så finns d ju risk för stenskott på de bilar som står så nära så jag vågade inte..

tur för mig att du inte har fullt ladd direkt tongue trodde faktiskt inte jag skulle hänga på så bra ändå.. om man nu kan kalla det det när fullständigt blåste om mig i mitten av rakan hehe cool

50 Inlägg
8 augusti 2009
Ang Skyline'n så fick han inte körförbud, utan han tappade oljetrycket... Så vi fick parkera på trottoaren..

Polisen var dock väldigt trevliga, och till mötesgående!

Dom förstod att vi tyckte det var roligt att stå där o titta o köra lite fram o tillbaka, men dom är oroliga att det skulle hända något, och är det någon som blir påkörd så lär det bli mycket gnäll..

Det är okej att låna bilder som jag tagit, bara de taggas "- photo by WELiN -"
http://picasaweb.google.com/alex.welin/ - Alla mina publicerade bilder.

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
WELiN skrev:
Ang Skyline'n så fick han inte körförbud, utan han tappade oljetrycket... Så vi fick parkera på trottoaren..

Polisen var dock väldigt trevliga, och till mötesgående!

Dom förstod att vi tyckte det var roligt att stå där o titta o köra lite fram o tillbaka, men dom är oroliga att det skulle hända något, och är det någon som blir påkörd så lär det bli mycket gnäll..

Skönt att höra smile
Dom brukar vara rätt trevliga om man snackar med dom...

Jo som sagt säkerhet ... Den måste bli bättre, jag ledde om bilar till "returen" även om ett par hellre körde över mig än svänga höger efter Preem ....lolcool

Sen så bilarna som startar måste markera mot folket i vägbanan  med helljus.
För en start får inte släppas med folk som står mitt i vägen!

Alla måste ta sitt eget ansvar för säkerheten, så kommer allt att bli toppen! big_smile

räcermicra
41 Inlägg
8 augusti 2009
ett sätt för att öka säkerheten är ju att folk står kvar nere på träff-platsen och går upp för att titta.. dom som ska köra kan ta med sina bilar..
helt plötsligt har vi inte 200 bilar längs rakan som alla ska parkera samtidigt och under tiden som folk racear.. kanske svårt att få ut meddelandet till alla, men det är ju en lösning iaf

207 Inlägg
8 augusti 2009
bloooom skrev:
ett sätt för att öka säkerheten är ju att folk står kvar nere på träff-platsen och går upp för att titta.. dom som ska köra kan ta med sina bilar..
helt plötsligt har vi inte 200 bilar längs rakan som alla ska parkera samtidigt och under tiden som folk racear.. kanske svårt att få ut meddelandet till alla, men det är ju en lösning iaf

Det hade faktiskt varit en väldigt bra lösning smile
Så gjorde de i Markaryd nu igår där de hade typ 400 bilar.. Fungerade bra där så ser inte varför det inte skulle gå här.. Gäller som du säger bara att lyckas förmedla det..
Senast redigerat av Whacker (8 augusti 2009)

164 Inlägg
8 augusti 2009
Trist att oljetrycket försvann på Skyline´n, hoppas det inte va några större bekymmer. hmm

Visst måste säkerheten bli bättre, hände flera ggr att bilar startade även om det var folk som både gick och stod en bra bit ut på vägen. Alla både gående & förare måste ta sitt ansvar och se till att en "repa" kan genomföras så säkert som möjligt. Givetvis så e det föraren som åker på det om det skulle hända något, men de som står/går längs vägen har dock ett stort "ansvar" att hålla sig på trottoaren om det ska kunna bli någon fortsättning på körningarna!

Angående våra blå/vita/gula volvo vänner så förstår jag att de "bara" gör sitt jobb och vill förhindra en ev. olycka. Men som att de igår först står vid en bil och säger till honom/henne att det inte är tillåtet att parkera på trottoaren och sen "släpper iväg" honom/henne för att sekunden senare sätta böter på killen i bilen brevid som oxå precis var på väg att köra där ifrån kan jag tycka är lite märkligt!?!? Man kan ju undra om de kör "elle belle bi..." eller nått i den stilen, antingen så ger de alla de snackar med en "varning" eller så får de fanimig ge alla böter eller är vi inte alla lika inför lagen!?!?

164 Inlägg
8 augusti 2009
Whacker skrev:
bloooom skrev:

Det hade faktiskt varit en väldigt bra lösning smile
Så gjorde de i Markaryd nu igår där de hade typ 400 bilar.. Fungerade bra där så ser inte varför det inte skulle gå här.. Gäller som du säger bara att lyckas förmedla det..

Hörs som en riktigt bra lösning på en del problem!! big_smile

Hamster
817 Inlägg
8 augusti 2009
Låter bra. blir ju mer plats för åskådare också.  smile
Och dom som kört ett par repor och ska parkera får parkera ut med VÄ, korrekt?

100% Skåning
358 Inlägg
8 augusti 2009
Väldigt trevlig kväll i övrigt, men som någon har sagt, dra inte på inne på själva träffen, det är inte roligt att få stenskott, och framförallt inte när man står parkerad.

Skönt att höra att det löste sig för de som blev stoppade, sen varför alla kör när polisen kommer, ja varför inte? så länge vi står där lär väll inte polisen köra iväg? med tanke på att de vet vad vi håller på med.

4 418 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Keller skrev:

Precis!

Det är lätt löst med lite "plastband" från första lyktstolpen till den sista!
Var man nu kan få tag på det?

Hamster
817 Inlägg
8 augusti 2009
Jill skrev:
Keller skrev:

Precis!

Det är lätt löst med lite "plastband" från första lyktstolpen till den sista!
Var man nu kan få tag på det?

Kan kolla om jag har kvar, ananrs finns det på Jula, Artnr: 035028.

Issa
329 Inlägg
8 augusti 2009
Tack för en underbart rolig Ystadträff:)
Många riktigt fina bilar . som sagt blev väldigt imponerad av supran jag med:) men de blev nog de flesta:rolleyes:

CiViC Issa

14 Inlägg
8 augusti 2009
en riktigt bra träff igår måste jag säga trots vissa miss öden! =/

Paying someone to do all of the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby

Hamster
817 Inlägg
8 augusti 2009
SlowFox skrev:
en riktigt bra träff igår måste jag säga trots vissa miss öden! =/

Hur gick det med bilen? Var det nått allvarligt?

Äppelodlare
305 Inlägg
8 augusti 2009
Härlig startkontroll på den blåe 200:an lol

4 418 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Vill tacka alla som tog sig tid att komma och göra träffen så oerhört lyckad smile

BiLDER FINNS HÄR!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64278/731703_5tk8lg.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/64278/731708_oda2ck.jpg

Sök