2175
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Haakanzon skrev:
Härlig startkontroll på den blåe 200:an lol

Riktigt trevligt med film!!!
big_smile

Issa
329 Inlägg
8 augusti 2009
jag måste ju säga att den därande jettan gick rätt bra den med:P

CiViC Issa

Utbildad proffsamatör
786 Inlägg
8 augusti 2009
Mycket fina bilder som vanligt Jill.

Skoj med en video, dock blev jag lite putt på att regskyltar syns i videon, uppskattas inte!

F.d Yrkeschafför. Numera Magister.
154 Inlägg
8 augusti 2009
Kan säga ganska så säkert att det är tjänstefel av Polisen att göra skillnad på vem som ska
får böter o vem som inte ska få böter. Hade varit intressant att höra deras version av det hela.
Står väl namn på Polistjänstemannen som skrev böterna?? Jag hade testat o ringt o hört mej för.
För är där bara vittne till det hela så ska det nog lösa sej. Jag t ex såg ju många som inte fick några böter.
Oss sa de inte ens till. Kan vara för vi kanske kör Volvo. smile De går ju inte så fort.... Hahaha...

Startkontroll? Vad ska man med det till när man har varvstopp??? Hahaha... smile smile

http://www.garaget.org/video/l2lf64ghwg4z

Synd man inte kunde komma med 740:n. Kunde varit skoj. Såg aldrig någon twindrift heller.. Hehe..
Nästa gång Whacker, nästa gång... Då jävlar. Hahaha..

Mvh Tomas

207 Inlägg
8 augusti 2009
Tejptomas skrev:
Synd man inte kunde komma med 740:n. Kunde varit skoj. Såg aldrig någon twindrift heller.. Hehe..
Nästa gång Whacker, nästa gång... Då jävlar. Hahaha..

Mvh Tomas

Nä jag vet tongue Men folk stod ju enda upp till rondellen...
Och även om man kanske inte misslyckas så blir där kanske en massa stenskott
så jag vågade inte köra dessvärre =/ Sen han som jag skulle köra twindrift med fick tydligen turboras tongue hehe.. Eller eventuellt iaf..

Men som sagt.. Nästa gång wink Nästa gång!! smile Haha

3 968 Inlägg
8 augusti 2009
Vill också tacka alla som kommer till träffen! Kul det kommer
fler och fler för varje gång, och fler som hittar till Ystadträffen,
nu från många andra orter & städer runtom i Skåne... trevligt! cool

Mina bilder kommer inom några dagar så fort jag får tid över,
från träffen igår.
Senast redigerat av Andreas79 (8 augusti 2009)

Äppelodlare
305 Inlägg
8 augusti 2009
PointMan skrev:
Skoj med en video, dock blev jag lite putt på att regskyltar syns i videon, uppskattas inte!

Är inte så haj på att redigera filmer, men får väl försöka lära mig tills nästa gång! smile
Senast redigerat av Haakanzon (8 augusti 2009)

Äppelodlare
305 Inlägg
8 augusti 2009
Jill skrev:
Riktigt trevligt med film!!!
big_smile

Kul att någon gillar det iallafall, men jag får väl försöka lära mig redigera rörliga bilder eller bara filma de passerande i 200 knyck vilket ger samma suddighet smile
Senast redigerat av Haakanzon (8 augusti 2009)

Hamster
817 Inlägg
8 augusti 2009
Haakanzon skrev:
Jill skrev:
Riktigt trevligt med film!!![/b] big_smile

Kul att någon gillar det iallafall, men jag får väl försöka lära mig redigera rörliga bilder eller bara filma de passerande i 200 knyck vilket ger samma suddighet smile

Jag gillade den smile
Kul att va med på ett hörn.
Pointman e bara bitter för han fick SPÖ!! lol

3 968 Inlägg
8 augusti 2009
Ärligt talat: det är verkligen inte lätt att redigera bort regskyltar i videos när det gäller
rörliga saker, testa själv wink jag vet... eftersom jag provat det tidigare, oftast är det inte lätt iallafall. wink

Tyvärr ligger det till så...

Äppelodlare
305 Inlägg
8 augusti 2009
Andreas79 skrev:
Ärligt talat: det är verkligen inte lätt att redigera bort regskyltar i videos när det gäller
rörliga saker, testa själv wink jag vet... eftersom jag provat det tidigare, oftast är det inte lätt iallafall. wink

Misstänkte det ja, men jag ska prova o se om jag lyckas iaf! smile Vilket program använde du för det?

3 968 Inlägg
8 augusti 2009
Haakanzon skrev:
Andreas79 skrev:

Misstänkte det ja, men jag ska prova o se om jag lyckas iaf! smile Vilket program använde du för det?

Har testat en del olika videoredigeringsprogram för detta, men som
sagt inte det lättaste, kan dock hända det är lättare när det gäller race, vet inte...
men prova dig fram...

4 418 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Tejptomas skrev:
Kan säga ganska så säkert att det är tjänstefel av Polisen att göra skillnad på vem som ska
får böter o vem som inte ska få böter. Hade varit intressant att höra deras version av det hela.
Står väl namn på Polistjänstemannen som skrev böterna??

Men var det verkligen nån som fick böter ??

Besiktningstekniker
275 Inlägg
8 augusti 2009
Tittar nog dit nästa vecka om det blir fint väder! smile

560 Inlägg
8 augusti 2009
Tyckte ystad träffen va mycket trevligare än malmö smile synd man jobbade i fredes kväll annars skulle man stuckit till ystad big_smile

Helt nuts!
73 Inlägg
8 augusti 2009
Riktigt bra träff. Lär dyka upp nästa fredag oxå!

---==EVOlution==---

164 Inlägg
8 augusti 2009
Jill skrev:
Tejptomas skrev:

Jupp, anderss0n91 fick 500:- i böter för att han "parkerat" på gångbanan... mad

Tjänstefel e väl ganska så rätt benämning på det hela då det "släppte" en S60 som stod precis brevid!!! roll

4 418 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
T_Borg skrev:
Jill skrev:
Tejptomas skrev:

Jupp, anderss0n91 fick 500:- i böter för att han "parkerat" på gångbanan... mad

Tjänstefel e väl ganska så rätt benämning på det hela då det "släppte" en S60 som stod precis brevid!!! roll

Tråkigt att höra ... Det borde man väl kunna polisanmäla?!? rollcool

Sous Chef
389 Inlägg
9 augusti 2009
Jill skrev:
WELiN skrev:
Ang Skyline'n så fick han inte körförbud, utan han tappade oljetrycket... Så vi fick parkera på trottoaren..

Polisen var dock väldigt trevliga, och till mötesgående!

Dom förstod att vi tyckte det var roligt att stå där o titta o köra lite fram o tillbaka, men dom är oroliga att det skulle hända något, och är det någon som blir påkörd så lär det bli mycket gnäll..

Skönt att höra smile
Dom brukar vara rätt trevliga om man snackar med dom...

Jo som sagt säkerhet ... Den måste bli bättre, jag ledde om bilar till "returen" även om ett par hellre körde över mig än svänga höger efter Preem ....lolcool

Sen så bilarna som startar måste markera mot folket i vägbanan  med helljus.
För en start får inte släppas med folk som står mitt i vägen!

Alla måste ta sitt eget ansvar för säkerheten, så kommer allt att bli toppen! big_smile

som det var första gången när jag var på träffen i början av sommaren kändes säkert och väldigt seriöst..
då stod en kille borta i kurvan och hade kontakt via com-radio  med han som startar racet.
för då har man koll på att ingen kommer mötandes runt hörnan och det kan ju kännas säkert tongue

så det skulle man kanske sattsa på, är ju många så man kan ju skiftas om o stå. smile

283 Inlägg
9 augusti 2009
vill tacka för en trevlig kväll och säga att vi ses på fredag! smile

Sök