Turbon lägger av ibland....

Pro_fxr jobbar påre
21 april 2009 · 751 Inlägg

Tjena..

när jag kallstartar min bil så måste ja fisköra RIKTIGT fisköra alltså aldrig varva över 2500 för annars lägger turbon av. när bilen är varm så är bara gasa fritt hur bra som helst.....
om turbon lägger av så måste man stänga av tändningen och sen starta bilen igen då funkar den...

känns som nå reläfel men vettefan??

tack för svar:)

Audi A5 (2008)
drakenberg IT-samordnare
21 april 2009 · 43 Inlägg

Är den chippad?

Some are wise - some are othewise.
torpis Forummoderator
21 april 2009 · 10 572 Inlägg

Förtydliga din rubrik samt fråga. Vi har ju ingen aning om vad du menar för bil eller motor.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Crille88
21 april 2009 · 1 353 Inlägg

hur kan en turbo lägga av? va e de som händer? hur beter sig bilen?

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
Sluskk
21 april 2009 · 778 Inlägg

en turbo kan inte bara leg av så där måste vara luft masse mätaren eller skit mellan tryck rören

Timmy850
21 april 2009 · 7 Inlägg

För det första ska man aldrig varva en turbo bil över 2500 varv när den är kall om man vill att turbon ska hålla alltså, håller med torpis förtydliga din rubrik mvh

Rille0
21 april 2009 · 2 021 Inlägg

utveckla mer om hur turbon "lägger av"

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Pro_fxr jobbar påre
21 april 2009 · 751 Inlägg

alltså bilen slutar gå som den ska..blir typ slö som jaa jag vet inte vad.
när man gasar upp bilen.behöver inte vara nå speciellt extrem uppgasning av motorn, typ en vanlig start från en korsning så råkar man rusa upp motorn över 2500varv så känner man att turbon vill dra iväg men så hoppar bilen till typ två gånger sen blir den tokslö, precis som att man  "slagit" av turbon eller liknande.

sluskk: hur kan de vara de om den funkar när de blir varmt?:S eller kanske ? inte vet ja.har inge koll på dedär med turbo:P

och sen kan ja ju då förtydliga att de är en Volvo v50 AWD T5 utan chip..alltså helt orginal (antog att ni förstod att ja menade den då jag snackar om "min" bil och min bil syns under mitt foto på sidan)

detta felet har kommit upp för en vecka sen kanske, och har aldrig hänt förr.vet att en polares bil betett sig såhär och då lämna han in den och då hade nått relä eller dyligt gått sönder så de fältade... men de var ju förståss inte en t5a motor utan ett helt annat märke..

Audi A5 (2008)
pitbulltjo Älg Dressör
21 april 2009 · 25 Inlägg

Läst av felkoder på bilen?

Pro_fxr jobbar påre
22 april 2009 · 751 Inlägg

nej.har ingen sån "dator" kanske blåser förbi volvo här nån dag så får dom kolla med datorn

Audi A5 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang