4494
Sök

besiktning!!

694 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
har en enkel fråga va händer om man kör in på besiktningen med 3 likadana däck och 1 reserv däck dock är det ett vanligt däck men 1 tum större och inte samma märke på däcket..blir en 2 a va? men va för 2 a? måste jag besikta om? eller vilkors 2 a? någon som vet?

mvh oscar

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
7 april 2006
ja du...om ja hade vart du så hade ja sagt att nån hade förstört däcket är du skulle ta bilen till besiktningen...du får säkert bara en etta såna fall...men kör på de...hade ja gjort...

694 Inlägg
7 april 2006
Trådstartare
hehe ok kan ju slänga in det i bagagen och dra en rövare att det pajja på vägen in:)? kanske?

1 019 Inlägg
7 april 2006
så skulle jag gjort wink

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

694 Inlägg
9 april 2006
Trådstartare
någon som vet va som händer?

RushRacing.tk
278 Inlägg
9 april 2006
Inte en aning men de skulle inte förvåna mig ett skit om du får besiktiga om bilen... Bilprovningen lever i sin egna lilla värld av regler å lagar...

21 761 Inlägg
9 april 2006
Om besiktningsgubben är någorlunda uppmärksam så borde du få en 2:a. Det är inte lagligt att köra med två olika dimensioner på samma hjulaxel. Men vilken sorts 2:a det blir i så fall vet jag inte.

Direktör
305 Inlägg
9 april 2006
Är dom uppmärksamma på det ska du få en 2a på besiktningen, du kan dock klara dig utan det om du hävdar att det är ett nödhjul efter en punktering, du kan dock få en anmärkning på det som polisen kan se vid ett senare tillfälle om du blir stoppad och har du däcket då kvar blir det böter

Speed limit are only for pussy

Driver
2 111 Inlägg
9 april 2006
Varför slita på bilen o köra med olika storlekar överhuvudtaget?.Låter lite ..ja..skumt.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

694 Inlägg
9 april 2006
Trådstartare
Janken skrev:
Varför slita på bilen o köra med olika storlekar överhuvudtaget?.Låter lite ..ja..skumt.

hehe är så att dessa är bara 16 tummare och ja har ska köpa 19 tummare och man kan ju bara besikta med 2 tum upp och ner så asså 18 är max att besiktiga med.. och så vill ja inte slänga ut pengar på att köpa nya däck till 16 tummarna då ja inte komemr använda dom mer?

694 Inlägg
9 april 2006
Trådstartare
Nallen_sthlm skrev:
Är dom uppmärksamma på det ska du få en 2a på besiktningen, du kan dock klara dig utan det om du hävdar att det är ett nödhjul efter en punktering, du kan dock få en anmärkning på det som polisen kan se vid ett senare tillfälle om du blir stoppad och har du däcket då kvar blir det böter

ok får väl hoppas på det bästa då se om man slipper undan:)

Fartdåre!
592 Inlägg
11 april 2006
Du får en tvåa på de! Vet en kompis som skulle besiktiga sin o va ute i god tid som tur va. För han fick punka på vägen in o slängde på reserven snabbt o lätt. Fick ombesiktning för detta. O då hade han ju de kassa däcket i skuffen o visade skruven som satt i. Detta va den ända tvåan på bilen så han blev riktigt irriterad!

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW

694 Inlägg
12 april 2006
Trådstartare
ventohuan skrev:
Du får en tvåa på de! Vet en kompis som skulle besiktiga sin o va ute i god tid som tur va. För han fick punka på vägen in o slängde på reserven snabbt o lätt. Fick ombesiktning för detta. O då hade han ju de kassa däcket i skuffen o visade skruven som satt i. Detta va den ända tvåan på bilen så han blev riktigt irriterad!

hehe min gick igenom ialf:)

12 086 Inlägg
12 april 2006
Mitt ena däck va sneslitet så jag satte på reservhjulet och det gick prima! Det är ju lagligt att åka på reservhjul en rimlig tid, säg att du fick punka dagen innan.. det godtar de till 99%.

694 Inlägg

Sök