Hur får man till "dump" ljudet?

HenkeTIC
9 maj 2009 · 888 Inlägg

Antilag eller respons smäller ju bara som fan och du rasar turbon mycket snabbare. Visst låter det coolt men inget man använder till vardags.

När man hör "kvitter" från en gatbil så tänker man "vilken idiot, den håller inte länge till". Och varför är det fånigt när det låter som det ska? wink

RasmusP
10 maj 2009 · 20 Inlägg

HenkeTIC skrev:
När man hör "kvitter" från en gatbil så tänker man "vilken idiot, den håller inte länge till". Och varför är det fånigt när det låter som det ska? wink

Finns mycket bevis på att turbon rasar när man kör utan dump? T.ex. nissan 200sx s13 är byggd från fabriken utan dump, tror inte japanska ingeniörerna är på samma IQ-nivå som de flesta här på garaget? big_smile Ja, förresten, polarn har nu kört i 2 år (dagligen) med ungefär 1,2KG i ladd, utan dump, och hållit hur bra som helst. Kanske man inte bara köper agreggat ur kinesiskt ursprung så håller de???
Man skall inte tro på allt som står på nätet...

Volvo 242 Turbo "Bamses turbounderpants" (1979)
Keller Hamster
10 maj 2009 · 817 Inlägg

För er då som inte vet vad antilag/respons system är (används främst i rally).
http://www.youtube.com/watch?v=mXfUbFR-x7g

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
carl-hampus Bad decisions make good stories
16 oktober 2010 · 86 Inlägg

haha allt detta tjafs för att någon vill åka runt i en bil som låter pinsamt smile

Är det inte bättre att se till att få så mycket effekt som möjligt så får det låta som det blir helt enkelt. Och har min inte massa effekt är det väll bara skönt om det inte låter så jävla mycket om skiten.

Btw kan passa på att fråga om det går att få bort vinandet från turbon? Utan att sänka laddtryck alltså. Få bort var väll att ta i men att minska det.

Eddy Galen, inte dum.
16 oktober 2010 · 1 324 Inlägg

carl-hampus skrev:
haha allt detta tjafs för att någon vill åka runt i en bil som låter pinsamt smile

Är det inte bättre att se till att få så mycket effekt som möjligt så får det låta som det blir helt enkelt. Och har min inte massa effekt är det väll bara skönt om det inte låter så jävla mycket om skiten.

Btw kan passa på att fråga om det går att få bort vinandet från turbon? Utan att sänka laddtryck alltså. Få bort var väll att ta i men att minska det.

Inte riktigt, kanske om man hade ett värmetåligt isoleringsmaterial, men fyfan vad opraktiskt.

Däremot kanske man kan byta turbo mot en som är designad annorlunda som på något vänster låter mindre.

Varför skulle du vilja ta bort turbovinet?

Janneutanb
16 oktober 2010 · 7 272 Inlägg

eddhedd skrev:

carl-hampus skrev:
haha allt detta tjafs för att någon vill åka runt i en bil som låter pinsamt smile

Är det inte bättre att se till att få så mycket effekt som möjligt så får det låta som det blir helt enkelt. Och har min inte massa effekt är det väll bara skönt om det inte låter så jävla mycket om skiten.

Btw kan passa på att fråga om det går att få bort vinandet från turbon? Utan att sänka laddtryck alltså. Få bort var väll att ta i men att minska det.

Inte riktigt, kanske om man hade ett värmetåligt isoleringsmaterial, men fyfan vad opraktiskt.

Däremot kanske man kan byta turbo mot en som är designad annorlunda som på något vänster låter mindre.

Varför skulle du vilja ta bort turbovinet?

För att det låter illa kan jag tänka mig.

Bygg en luftburk och dra ett par kalluftsintag till den ifrån fronten.
Då tror jag inte att man hör det allt för mycket.

carl-hampus Bad decisions make good stories
16 oktober 2010 · 86 Inlägg

eddhedd skrev:

carl-hampus skrev:
haha allt detta tjafs för att någon vill åka runt i en bil som låter pinsamt smile

Är det inte bättre att se till att få så mycket effekt som möjligt så får det låta som det blir helt enkelt. Och har min inte massa effekt är det väll bara skönt om det inte låter så jävla mycket om skiten.

Btw kan passa på att fråga om det går att få bort vinandet från turbon? Utan att sänka laddtryck alltså. Få bort var väll att ta i men att minska det.

Inte riktigt, kanske om man hade ett värmetåligt isoleringsmaterial, men fyfan vad opraktiskt.

Däremot kanske man kan byta turbo mot en som är designad annorlunda som på något vänster låter mindre.

Varför skulle du vilja ta bort turbovinet?

Nej men tycker det är lite onödigt att åka runt och låta så mycket med en Volvo. Visserligen låter det ju inget på låga varv.

allenalle snickare
16 oktober 2010 · 612 Inlägg
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
christofer_k Vorsprung durch Technik
16 oktober 2010 · 2 432 Inlägg
nordstromj
16 oktober 2010 · 1 772 Inlägg

christofer_k skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=60aiAfSP0hg

sköönast pys ljud;)

Tjockt!

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
carl-hampus Bad decisions make good stories
16 oktober 2010 · 86 Inlägg

Såhär ska det låta om en turbo bil

http://www.youtube.com/watch?v=R4SOKeCZ … re=related

Lamborghini Gallardo "Underground Racing" Twin Turbo 1000hp.

Jag måste säga att jag gillar deras jobb. Har sett lite filmer med en twin turbo F430 också som ger 1000hp riktigt snygga byggen gör de.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang