Inget turbotryck. Supra MKIV TT

hyndan
6 maj 2009 · 7 Inlägg

Jag behöver lie hjälp ang turbotrycket. jag har bytt j.spec aggen mot EU agg med alla tillbehör (Tryckrör, Tryckventiler osv). Nu vid uppstart så har jag vakum men när jag varvar upp till vart det ska bli övertryck händer det inget. Det stannar just under övertryck enligt mätaren och när jag är ute och kör så känner man att det inte finns nått ladd.

Det här har jag kollat som jag kan tänka mig var fel.
Trasiga vakum/tryck slangar. (alla är ny och hela och kollade noggranna)

impellrarna funkar som dom ska. snurrar hur fint som helst. man hör att dom börjar jobba när jag kör men det bildas inget laddtryck.

läckage vid ett tryckrör. Jag har kört med startgas runt alla snslutningar för att höra om det är nått läckage men inte det.

det finns inge konstiga mekaniska ljud heller. Däremot är avgasspjället alltid öppet då det är permanent TTC men avgaserna borde inte styra laddtrycket, eller?

Tacksam för svar då jag börjar bli galet less på bilen just nu

Här är en bild på avgasspjället jag menade.obs! bilden är tagen uppåned http://i498.photobucket.com/albums/rr345/hyndan/2009028.jpg

Lidborn VD
6 maj 2009 · 643 Inlägg

Du har en ventil till uppe vid turbo 2 som också måste vara öppen om du ska ha ttc.. Men det låter som du har någon läcka ändå.. kolla över slangarna också och inte bara anslutningarna..

hyndan
6 maj 2009 · 7 Inlägg

Lidborn skrev:
Du har en ventil till uppe vid turbo 2 som också måste vara öppen om du ska ha ttc.. Men det låter som du har någon läcka ändå.. kolla över slangarna också och inte bara anslutningarna..

jo jag kör TTc på den också, slangarna har jag inte synat med lupp men då alla är nya så ska dom vara hela

_Jonex_ Byggare Behm
6 maj 2009 · 562 Inlägg

Öhh va ?
Om man ska få upp laddtryck så måste väl Wastegaten vara stängd ? !
Ser ut som att Wg-klocksstaget ligger väldigt tajt emot kanten där på bilden, inget som kärvar ?
Rätt längd på staget ?  Vakumanslutningen till Wg-klocka ?

TTC antar jag är tryckvakterna som styr när och hur mycket respektive turbo laddar ?

Idiotförklarar dig inte, man kan lätt glömma något i byggets fart.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Lidborn VD
6 maj 2009 · 643 Inlägg

Då kan det vara dina laddtrycksstyrningar som strular.. Dock inget som brukar vara fel.. snarare att någon slang sitter fel eller är av.. Kolla dom som sitter tillsammans med vattenröret som går runt motorn..  har du kopplat in nån laddtrycks styrning så kan det också vara konstigt kopplat när man kör ttc.. Hur alla slangar ska vara dragna hittar du på MKIV.com..

Lycka till!!

hyndan
7 maj 2009 · 7 Inlägg

_Jonex_ skrev:
Öhh va ?
Om man ska få upp laddtryck så måste väl Wastegaten vara stängd ? !
Ser ut som att Wg-klocksstaget ligger väldigt tajt emot kanten där på bilden, inget som kärvar ?
Rätt längd på staget ?  Vakumanslutningen till Wg-klocka ?

TTC antar jag är tryckvakterna som styr när och hur mycket respektive turbo laddar ?

Idiotförklarar dig inte, man kan lätt glömma något i byggets fart.

Det är för att den är trasig på bilden men det är åtgärdat. det är inte WG på bilden utan avgasspjäll.

det är lugtnt jag ser det inte som en idiotförklaring '. jag behöver all hjälp jag kan få. Har haft samma fråga uppe på supraclubsweden men ingen har som kommit med nått bra tips.

DusanMandick Random Hero
7 maj 2009 · 4 047 Inlägg

fattas en mutter upp till höger på bilden, fast de kanske du vet

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Lbo
7 maj 2009 · 40 Inlägg

DusanMandick skrev:
fattas en mutter upp till höger på bilden, fast de kanske du vet

ja

Toyota Supra TT MKIV -96
Stefan Varberg Supraman
7 maj 2009 · 2 300 Inlägg

Och och bägge wg håller sig stängda?
Om en e helt öppen halveras turbotrycket om bägge skulle va det så blir det inget.
Kolla bara så att det e som det ska.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
hyndan
7 maj 2009 · 7 Inlägg

Stefan Varberg skrev:
Och och bägge wg håller sig stängda?
Om en e helt öppen halveras turbotrycket om bägge skulle va det så blir det inget.
Kolla bara så att det e som det ska.

Det finns bara en wastegate på TT och den funkar som den ska. problemet hittades och åtgärdades så un funkar det prima.  läckage vid IC

_Jonex_ Byggare Behm
8 maj 2009 · 562 Inlägg

Trevligt, precis klar till säsongen då .

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
hyndan
9 maj 2009 · 7 Inlägg

_Jonex_ skrev:
Trevligt, precis klar till säsongen då .

beror på hur man ser det.  ingen inredning, inget avgas, bara orginal ladd. ingen ommappning ännu. ej bes. så ett tag kvar är det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang