740 glt köp.. vad ska man tänka på?

villon
8 april 2006 · 684 Inlägg

Hej jag har hittat en 740 glt på internet och det är en 1990 års modell 16 ventiler, gått 23000 mil och jag undrar vad ska man tänka på när man kollar en sån här bil och eventuellt köper.. vad brukar gå sönder är de dyra att äga? berätta allt ni kan mvh andreas

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life
mrcelica
8 april 2006 · 1 639 Inlägg

Dyr som faen i drift och nästan 2k i skatt samt väghållning som en traktor !
Nöjesfaktorn för en gammal Volvo är 0%
Men å andra sidan så är de ju lättmekade och håller bra, perfekt bruksbil förutom den höga bränsleförbrukningen !

Senast redigerat av mrcelica (8 april 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Jobo
8 april 2006 · 5 Inlägg

Topp & ventiler

okkar
8 april 2006 · 694 Inlägg

kolla så remmen är bytt och skött i motorn.. sen är det en ganska bra bil faktiskt billigare att äga än tic en och går hyffsat så bra om man klipper balansremmen..inget monster precis men helt ok ändå!! är ju trots allt en volvo vi pratar om

Ibanezman Skåning
8 april 2006 · 739 Inlägg

Snacka skit om att man inte kan ha kul med en Volvo.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
okkar
8 april 2006 · 694 Inlägg

hehe helt klart:)

Texas
8 april 2006 · 129 Inlägg

det handlar ju om hur man utnyttjar dom hästarna man har...eller hur mrcelica

B | B E | C | C E
mrcelica
9 april 2006 · 1 639 Inlägg

Texas skrev:
det handlar ju om hur man utnyttjar dom hästarna man har...eller hur mrcelica

Jadu själv har jag inte allt för många hehe...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Texas
9 april 2006 · 129 Inlägg

han tog åt sig....

B | B E | C | C E
mrcelica
9 april 2006 · 1 639 Inlägg

Texas skrev:
han tog åt sig....

Nä, har du hört talas om ironi ?

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Ullberg
9 april 2006 · 154 Inlägg

En kompis köpte en 740GLT 88B- å den hade dom bytt motor i å han fick lov å byta motor han oxå....så 740GLT litar inte jag på så mycket att dom håller bra...men den gick jävligt bra när den gick men det är ju inge kul när grejerna inte håller.....har hört att man ska byta kamrem på dom ofta...då kanske det håller bättre....kommer inte ihåg hur ofta men ofta var det iaf!!

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...
inyourbed
9 april 2006 · 53 Inlägg

Kolla kamremmen så att den e bytt.
Sen kan toppen lätt ryka på dom.
Tyvärr rätt dyr i drift men det är en riktigt kul bil smile

Texas
9 april 2006 · 129 Inlägg

mrcelica skrev:

Texas skrev:
han tog åt sig....

Nä, har du hört talas om ironi ?

Jag fattade det smile

B | B E | C | C E
BlitzWing Konung
9 april 2006 · 2 Inlägg

Jag har brassat 16 ventilare i två år nu och jag har inte haft några som helst märkvärdiga problem.
Folk tror att toppen är så känslig, men inte vad jag märkt.
Kamremmen är ju heller inga problem att hålla "ordning" på, se till så att den är fin när du köper eller byt vid misstanke av slitage.

Men felen jag har haft är mycket med ac.. Och det rör ju inte förmågan att ta sig framåt, bara att det blir bra mycket svettigare i kupén.

Bilen blir ju till vad man gör den. Sköter man den = Så håller den!

Vtec.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang