3428
Sök

Hjälp kan det vara elektroniken? fet blandning? ! hjälp mig ska tävla övermån !

496 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
Hej har en civic 92 som går dåligt tillfälligt?.. har bra komp, inget läckage elelr något märkbart, inga lampor tända vid instrument panelen.

Problem är att jag får fet bränsle blandning då vill bilen suga mer luft och mer bränsle och jag har ingen aning vad detta kan vara för det är inte ventilerna, detta hände efter kamremen nästa gick av men allt är rätt iställt och har ny kam rem, så vad är det som gör detta fel? den vill ha mer bränsle mer luft? kan det vara att vevaxel är felinställd? har ingen aning, hör att sportluft filtret suger in en massa luft, och att bensin mätaren bara går ner snabbt. å jag tappar mycket effekt.

Hjälp mig ! är mekaniker i 3:an men sånt här lär man sig itne i skolan å min lärare är sämre än vad jag är . Hjälp mig ! Honda civic vtec 92 !

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 maj 2009
Låter som att ni/du inte fått remmen rätt, kan den ligga en kugg fel?
Annars så mät lambdasonden, Ni har ju bra resurser i skolan så koppla in avgas testarn i bilen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

496 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
jag har bytt lambdasonden.. gick genom besiktningen med 1.00 ! godkänt iaf.. men e det kamremen tror du? hör att den klickar lite på ventilerna men inget stor fel direkt .. kan gissa på kolvarna är fel men ventilerna rätt.. kan det vara så?

1 059 Inlägg
11 maj 2009
går den som den ska förrutom att den går fett?
kan va en tempgivare som är fel så enkelt kan det va.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Whatever :)
1 652 Inlägg
11 maj 2009
hmm hur kan kolvarna var fel? har du bytt ut till längre kolvar då? för då kan de slå i ventilen och har du otur kröker du ventilerna.. tror mer på att de kan vara ventilerna än kolvarna iaf.. låter mer rätt :smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

496 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
XeptiQ skrev:
hmm hur kan kolvarna var fel? har du bytt ut till längre kolvar då? för då kan de slå i ventilen och har du otur kröker du ventilerna.. tror mer på att de kan vara ventilerna än kolvarna iaf.. låter mer rätt :smile

Jagh ar komp testat den idag 14 , 14 , 14 14 ! bäst i test helt enkelt. jag kan höra missljud och den går inte bra på tomgången, men den gjorde det innan racet. hjälp !

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 maj 2009
Nej kolvarna lär inte vara fel inställda wink
Jag tror på kamremmen, kika markeringarna och kolla tändningen me stroben.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

496 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
racefan skrev:
går den som den ska förrutom att den går fett?
kan va en tempgivare som är fel så enkelt kan det va.

vilken tempgivare isf? mvh Jocke !

496 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
te_wik skrev:

Mvh Tommy

min lärare har ju hjälpt mig emd detta, men vi hade ett jävla jobb att ställa in den för vi hittade kjanske itne rätt makering på kugg hjulet vid vevaxeln.  men kan jag förlora tomgången, fetblandningen och effekt bara pågrund av detta?

1 059 Inlägg
11 maj 2009
nån vattentempgivare alt om du har nån givare som mäter luft i insugsrör/spjällhus .
tex så e det ju en givare som säger att kallstarten ska lägga av o gör den inte det så blander den ju fel då kallstaren går in o hjälper till med luft o bränsle.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 maj 2009
haggen90 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

min lärare har ju hjälpt mig emd detta, men vi hade ett jävla jobb att ställa in den för vi hittade kjanske itne rätt makering på kugg hjulet vid vevaxeln.  men kan jag förlora tomgången, fetblandningen och effekt bara pågrund av detta?

Skadar inte att se efter en gång till.
"Bara pga detta" skriver du , ursäkta.. men det är inte så bara. Det har ju med hela motorstyrningen att göra. Allt ska vara rätt, annars får du aldrig bilen att gå som den ska.

Mvh Tommy

496 Inlägg
11 maj 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
haggen90 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

"Bara pga detta" skriver du , ursäkta.. men det är inte så bara. Det har ju med hela motorstyrningen att göra. Allt ska vara rätt, annars får du aldrig bilen att gå som den ska.

Mvh Tommy

Får la lämna in bilen på fixning av kamremen dock ? Men det är nog dock mitt sista alternativ. tack ändå ! återkommer om de inte är detta fel big_smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 maj 2009
haggen90 skrev:
te_wik skrev:
haggen90 skrev:

Mvh Tommy

Får la lämna in bilen på fixning av kamremen dock ? Men det är nog dock mitt sista alternativ. tack ändå ! återkommer om de inte är detta fel big_smile

Tycker jag låter som en bra idé.

Lycka till!

Mvh Tommy

Sök