Gumball 3000 tråden! | Aktuellt ; Gumball 3000 att passera Sverige 2010..! MALMÖ - STOCKHOLM

Bjork OEM <3
2 juni 2009 · 6 957 Inlägg

doch skrev:

Bjork skrev:
Vad heter hemsidan där kläder å accesoarer kan hittas?

BTW Gumball 3000: 3000 Miles från 2007 (där dom b.la. följer Bam och Dunn, RR Phantomen kraschar)
är nog bland de bästa jag sett! Skulle vara kul med en till smile Ne..nu ska jag titta på den big_smile

Filmen släpptes -07... Men rally är 2006... För mer info.. Gå in på www.gumball3000.com och klicka sen på Rally -> History -> 2006....

Där hittar du även accessoarerna..

Toby skrev:
Hade varit kul att ta sig till e4 (antar att dom kör den) och se när dom kör förbi

Varför inte hänga på hela vägen?.. Mitt råd är i så fall att ställa dig precis vid avfarten från Öresunds bron... Eller vid Arlanda Flygplats...

Skitsam när den gjordes, grymt bra iaf tongue

OEM <3
camaro67 Meister
2 juni 2009 · 6 763 Inlägg

Mortalis skrev:

camaro67 skrev:
Inte så värst imponerande om de måste ligga i 110 på motorvägen..

Mer imponerande än en bil som står still år efter år i ett garage... tongue

Vad fan har min bil med det här och göra? Det kan väll vara kul att se en ferrari komma glidandes igenom stan men det är inget jag åker ett par mil för att titta på. Specielt inte när de inte ens får gasa

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
doch Avstängd
2 juni 2009 · 268 Inlägg

camaro67 skrev:

Mortalis skrev:

camaro67 skrev:
Inte så värst imponerande om de måste ligga i 110 på motorvägen..

Mer imponerande än en bil som står still år efter år i ett garage... tongue

Vad fan har min bil med det här och göra? Det kan väll vara kul att se en ferrari komma glidandes igenom stan men det är inget jag åker ett par mil för att titta på. Specielt inte när de inte ens får gasa

Skit i ferrarin för en gång skull.. EN BUGATTI VEYRON SKA VARA ME!!... Sånt ser du på Geneve salongen.. Men fan inte så ofta på vägen.. smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
doch Avstängd
2 juni 2009 · 268 Inlägg

hedley skrev:
Ingen som hade tänkt slå följe med dom som inte har 400hkr? xD

Asså du kan ju lika gärna bara glida på motorvägen med dom.. Jag tror inte dom kommer gasa på 200 km/h när svenska polisen är så jävla regel-o-lag besatta...

Och annars så kan du kanske åka med i min 335i... Har endå inte planerat med någon annan.. smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
camaro67 Meister
2 juni 2009 · 6 763 Inlägg

doch skrev:

hedley skrev:
Ingen som hade tänkt slå följe med dom som inte har 400hkr? xD

Asså du kan ju lika gärna bara glida på motorvägen med dom.. Jag tror inte dom kommer gasa på 200 km/h när svenska polisen är så jävla regel-o-lag besatta...

Och annars så kan du kanske åka med i min 335i... Har endå inte planerat med någon annan.. smile

Det är ju inte snutarna de är rädda för utan det är ju att bli avstängda ifrån "tävlingen" eftersom att de måste följa alla trafikregler

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
doch Avstängd
2 juni 2009 · 268 Inlägg

camaro67 skrev:

doch skrev:

hedley skrev:
Ingen som hade tänkt slå följe med dom som inte har 400hkr? xD

Asså du kan ju lika gärna bara glida på motorvägen med dom.. Jag tror inte dom kommer gasa på 200 km/h när svenska polisen är så jävla regel-o-lag besatta...

Och annars så kan du kanske åka med i min 335i... Har endå inte planerat med någon annan.. smile

Det är ju inte snutarna de är rädda för utan det är ju att bli avstängda ifrån "tävlingen" eftersom att de måste följa alla trafikregler

Mjoo.. Men som Minister säger.. Dom slänger nästan aldrig ut någon.. Bara sista åren som de börjat hända grejer.. Men vafan är de för fel på att ta en cruise?

Fast ifs.. Erat problem.. Den som vill, gör väll nått kul... Den som inte pallar kanske ångrar något..

Själv är jag extrem sugen på att delta..

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
PLindblom
2 juni 2009 · 1 200 Inlägg

doch skrev:
De är även i denna filmen som en Rolls Royce Phantom crashar i Serbien...

Förarna av Rollsen heter Ezra Chapman och Richard Blackburn. Om jag inte minns fel fick de samma år spirit of Gumball-priset efter att ha liftat vidare och på vägen beställt en till Phantom som väntade på dem i Salt lake city. Denna deltog de även med året efter. Den fastnade på en av mina bilder från starten:

https://www1.garaget.org/events/archive/2007-04-29_Gumball_3000/1/DSCN1832.jpg

hedley Saaboholic
2 juni 2009 · 3 129 Inlägg

doch skrev:

hedley skrev:
Ingen som hade tänkt slå följe med dom som inte har 400hkr? xD

Asså du kan ju lika gärna bara glida på motorvägen med dom.. Jag tror inte dom kommer gasa på 200 km/h när svenska polisen är så jävla regel-o-lag besatta...

Och annars så kan du kanske åka med i min 335i... Har endå inte planerat med någon annan.. smile

Har en bil med effekt på rätt sida 300 sträcket iallafall, men mja det kanske är värt att cruisa med då^^ kanske t.om värt att jävlas lite med någon *tihi* wink

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Bjork OEM <3
2 juni 2009 · 6 957 Inlägg

doch skrev:

hedley skrev:
Ingen som hade tänkt slå följe med dom som inte har 400hkr? xD

Asså du kan ju lika gärna bara glida på motorvägen med dom.. Jag tror inte dom kommer gasa på 200 km/h när svenska polisen är så jävla regel-o-lag besatta...

Och annars så kan du kanske åka med i min 335i... Har endå inte planerat med någon annan.. smile

Du har en 335i och inte är den upplagd? WTF, Bild !! tongue

OEM <3
doch Avstängd
2 juni 2009 · 268 Inlägg

Bjork skrev:

doch skrev:

hedley skrev:
Ingen som hade tänkt slå följe med dom som inte har 400hkr? xD

Asså du kan ju lika gärna bara glida på motorvägen med dom.. Jag tror inte dom kommer gasa på 200 km/h när svenska polisen är så jävla regel-o-lag besatta...

Och annars så kan du kanske åka med i min 335i... Har endå inte planerat med någon annan.. smile

Du har en 335i och inte är den upplagd? WTF, Bild !! tongue

Nejdå... Lugnt.. smile.. Klarar mig utan den, upplagd.. tongue Fick tillräckligt med kritik för Kian.. wink

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
doch Avstängd
3 juni 2009 · 268 Inlägg

Tänkte göra detta till "Gumball tråden" wink Detta kan bara ett kul ämne att diskutera.

Jag kommer uppdatera denna tråden med nyheter regelbundet!
Kommer dock bara ladda upp nyheter angående just Rallyt.

Aktuellt just nu: Gumball 3000 kommer att passera genom Sverige nästa år..!
Gumball Startar 1 Maj i London. Därefter kör dom genom Holland, Tyskland och Danmark till Sverige.
Dom kör från Malmö till Stockholm Arlanda och lastar bilarna på Arlanda och flyger till Boston U.S.A...
Rallyt avslutas i New York... London to New York

Källa: http://gumball3000.com/RALLY


Är de inte så att man kan få denna tråden klistrad? smile Jag tror detta kan funka..

Senast redigerat av doch (3 juni 2009)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
doch Avstängd
3 juni 2009 · 268 Inlägg

Inga Extreme TV avsnitt från Gumball 3000 2008?

Joda.. Dom är upp laddade på www.Gumball3000.com

Länk: http://gumball3000.com/videos/rally_videos

För mer avsnitt, så ser du rutan under "More".

http://img193.imageshack.us/img193/9459/gumball.png

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
doch Avstängd
3 juni 2009 · 268 Inlägg

Kolla även alla avsnitt från Gumball 3000 från 2006 där de gick jorden runt i 8 dagar.

Där deltar även Bam Margera, Tony Hawk, Ryan Dunn, Mike Vallely och Mike "Rooftop"


http://video.google.com/videosearch?q=g … &aq=f#

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
doch Avstängd
4 juni 2009 · 268 Inlägg

Har kollat lite närmare på avfarten från Öresunds bron.. Bestämde mig för att vänta in Gumball 3000 Karavanen i den svarta cirkeln utsatt på kartan. Hoppas att jag ser några fler g.org medlemmar på plats nästa år. smile big_smile

http://img37.imageshack.us/img37/626/resundsbron.jpg

Senast redigerat av doch (4 juni 2009)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
sk8ville
4 juni 2009 · 653 Inlägg

doch skrev:
Har kollat lite närmare på avfarten från Öresunds bron.. Bestämde mig för att vänta in Gumball 3000 Karavanen i den svarta cirkeln utsatt på kartan. Hoppas att jag ser några fler g.org medlemmar på plats nästa år. smile big_smile

http://img37.imageshack.us/img37/626/resundsbron.jpg

ja kommer big_smile

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
_Wallis_
4 juni 2009 · 4 506 Inlägg

Hade ju varit skoj o se dem köra förbi, alternativt åka med en liten bit.
Tror ni dem kör E6 förbi GBG?

//Wallis

Kan du andas kan du dö.
doch Avstängd
4 juni 2009 · 268 Inlägg

_Wallis_ skrev:
Hade ju varit skoj o se dem köra förbi, alternativt åka med en liten bit.
Tror ni dem kör E6 förbi GBG?

//Wallis

Knappast... Inte enligt Gumball kartan...

http://img268.imageshack.us/img268/8692/gumball.jpg

Dom verkar köra rakt genom Sverige.. Men de kanske händer att dom tar den finare E6an...?

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
Mr_EmCom Med.lem
4 juni 2009 · 3 759 Inlägg

Då lär dom ju åka genom Örebro big_smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
doch Avstängd
4 juni 2009 · 268 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Då lär dom ju åka genom Örebro big_smile

Japp.. verkar så.. Men inte långt ifrån iallfall.. smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
csfoto_se Rälspilot
4 juni 2009 · 391 Inlägg

Detta kan bli mycket intressant.

Volvo S60 "Polestar" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang