Ska troligen hämta upp en BBL idag det beror på fedex tydligen.
Men jag har börjat kika lite på wue och antar att berikningen ska sjunka när motortempen går upp.
Jag har fått väldigt värdefull info från Jocke Storm på NOGS.SE då han själv gjort denna operation på en s-13.
Mysteriet med varför mitt req fuel var så lågt är helt enkelt att det spelar ingen roll jag kan skriva i 20 där om det krävs för att bilen ska starta bra.
Så med bbl istoppad när bilen startar enkelt så ska jag justera req fuel tills jag på tomgång har lambda 1 (varm motor).
Läser på ett annat bra forum
www.skogenracing.org där finns ett gött många sidor lång tråd om just megasquirt.
Killen som var med att starta sidan är med och svarar på allt om ms riktigt duktig och för honom är ingen fråga för dum eller enkel.
Ju mer jag läser så märker jag ändå att jag kan en del då jag själv skulle kunna svara på mycket, det blir ju så om man är intresserad av nåt.
Peter: på cranking pulsewidth där ska ju ställas in i millisekunder vid -40 (sibirien) och 71 grader räknar den ut resten själv eller?
Jag sitter bara på jobbet och torrkör Tunerstudios nu så kan väl egentligen inte se allt om jag inte är uppkopplad mot ms.
Sen har man ju ett värde i % på afterstartenrichments är det bara prova sig fram eller vad hade du där.
Sen angående startmappar det är ju så att varje motor är speciell så det som funkar för en gör det inte per automatik till en annan, därför så ska ju det som redan finns i boxen räcka för att starta, vilket det gör sen är det inställningar för kallstart mm och att motorn startar och går vid alla temperaturer som är viktigt.
Därefter så ska det justeras mot lambda 1 vid låglast ca 2000 varv sen 3000 varv, sen kan man nog fundera på att åka ut och mappa vidare.
Hur gick du till väga med golf1:an Peter??