1610
Sök

Nissan 200 renovering

Det ska bli en drifter

422 208 Visningar
Projektet avslutat 1 december 2015
2 564 Inlägg
8 februari 2013
Skruvar till det skrev:
Det låter trevligt med ny brukis, fick du sålt vr6:an då?
Ja vi kan väl se hur det blir jag får låna bbl om jag inte hinner fixa själv. Jag är nog där hela dan från typ 10

ska du vara där så sent tongue orkar du inte gå upp tidigare tongue

fått tag i han idag ?

tack till:
www.MBSCA.com

1 702 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
Man får väl ha sovmorgon nån dag i veckan. Den gubben e inte helt lätt att få tag på men ska strax ringa o kolla läget.
Det är mycket som ska göras och det är ju i princip en dag i veckan jag kan vara där.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
Jag ser på ditt senaste inlägg Peter att det skiljer sig lite från ms1 och ms2 som du hade,det är inte mycket utan mest titeln på funktionerna som ändrats men jag förstår ändå vad du menar.

Priming pulsewith bör vara hur länge spridarna är öppna när pumpen primear på tändningsläget.

Cranking rpm kan jag endast välja 300 som lägst.

Flood clear sätter jag ett värde typ om fullgas är 250 så blir flood clear kanske 220.

Cranking pulsewidht som priming fast när motorn går på start.

Sen tror jag det heter ego controller stepsize på min och där ska vara 0.

Jag längtar tills jag kan ut och autotuna, intressant och se hur det funkar i verkligheten, du vet ju.

Tommy Out.

1 702 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
Då blev det klart att jag får köpa bbl från ebay. Det ska finnas en smart funktion nu som du kan föra över pengar direkt från bank till paypal alltså ingen väntetid längre. Detta ska fungera januari 2013 nu är det Februari och det funkar inte än, jag blir så sne när det lovas nåt som inte hålls.
Så överföring idag till paypal så kan väl handla på måndag, nu är det ingen panik när jag får låna i helgen men vill ju ha egen på plats i bilen. Får väl titta på hur alla mätare ska få plats nu.

Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 februari 2013
För min del har det alltid varit så att paypal drar direkt från kortet, har aldrig tankat in nåt på mitt paypalkonto i förväg.

Priming pulsewidth är väl bara hur länge pumpen ska prime:a innan start, inte spridarna.

Cranking rpm är inte så viktigt med exakt varvtal, det är bara för att boxen ska veta när den går från cranking mode till running mode. Sätter man den för högt kan det bli knas om motorn går ner för lågt och tappar varv. 300 blir bra.

autotune är fantastiskt bra, skitkul att känna hur motorn bara går bättre och bättre ju mer man kör. Problemet är att hitta bra ställen att köra fullgasrepor på big_smile Börja nånstans avsides, sen kan man dra ut på motorväg för att kunna segdra på lite olika varvtal och växlar. Det bästa vore ju om man hade en bana att mappa på, bara ligga o nöta varv efter varv, hehe
Senast redigerat av Peter_Eriksson (8 februari 2013)

1 702 Inlägg
8 februari 2013
Trådstartare
Ja självklart är det inte spridarna som öppnar fan va jag hade otur när jag tänkte där, då hade ju motorn vart sur jämt. Jag snöade in på att när det handlar om pulswidht så är det bara spridare det snackas om men så fel för pulser finns ju på fler ställen t.e.x när man sladdar runt och inser att ett fast objekt är på väg mot dig och då man precis får stopp innan en smäll då har man nog själv ganska låg pulsvidd som en fågel typ Dunka dunka dunka dunka dunka dunka.

Ja bra vägar är det ont om men får väl leta runtom garaget där är hyfsat diskret 50 väg:) = fullgasrepa

Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 februari 2013
Det är inte lätt när det är svårt smile Så skrev jag till Robban igår med när han fick göra några GOGR på sin bussmotor till bubblan, hehe.. Han står nog ute i garaget och svär över den nu i kylan.

Börja dock lugnt med mappningen, sätt varvstoppet ganska tidigt och börja inte med laddtryck innan den går hyffsat utan. Hade du någon form av spikindikator? om inte så börja lugnt med tändningen. I början kan du dessutom få en del misständningar om den går fett.. detta pga den släcker stiften.. Vid behov kan du knacka ihop stiftgapet till 0,6-0,4.

1 702 Inlägg
10 februari 2013
Trådstartare
Ja det blev ingen mappning igår dels blev jag lite försenad med broms och hjullagerbyte på fiestan.
Sen bbl som jag skulle låna hade en färdig kontakt för en vr6:a så jag visste inte vilken kabel som vad var. Jag väntar hellre på min egna.
Jag var även själv när jag försökte starta senare på kvällen så det gick väl sådär jag gjorde massa startförsök utan ett liv , krafsa mig i huvvet lite och såg att tändspolen inte va inkopplad .
Sura Goa stift check, fixade det och självklart så gick porslinet sönder på ett stift.
Gjorde några försök till medans jag ändrade på req fuel utan resultat.
Svårt att trycka in startgas och starta själv så jag gav upp tillslut.
Men jag kommer tillbaka med nya krafter , jag fick tag på billiga däck igår och enligt Robert kan det inte bli för brett så frågan är om 245 kan passa på mina fälgar som det satt 225 på.
Det ska bli kul när Robert får kränga på dessa däck haha.

Tommy Out.

1 080 Inlägg
10 februari 2013
Beror ju mer på hur bred fälgen är än vilket däck som satt där innan wink Men för 245 så borde nog fälgen vara minst 8.5" bred, 8 går väl till nöds men det blir lite raggarstuk på det smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
10 februari 2013
Lite fräckt kan det va med feta däck bak iaf. Du får skruva dit beadlocks så de inte krängs av när du sladdar smile

Ska försöka komma loss nån dag o kika över vad som kan behöva justeras i startmappen, har du inte snackat med Barre nåt annars?

1 702 Inlägg
10 februari 2013
Trådstartare
Nej inte ringt honom än jag behöver ju bbl först men nu är på väg iaf kanske kommer till nästa helg den skickas till mig via London från Riga ??
Dessa däcken kommer ju bli otroligt mycket stretch på för jag tror fälgarna knappt är 8" breda får väl se.
Jag hade inte med mig nåt usbminne så har inte mappen med mig så det får bli nästa garagedag när jag fått bbl.

Tommy Out.

1 702 Inlägg
10 februari 2013
Trådstartare
Googlade beadlocks nu .... Really ! Ska nog köra utan det är ju fräckt när det gnistrar om fälgarna vid en breeesladd.
Såna sitter ju på arbetsfordon främst eller för att klara extra tyngd.

Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
11 februari 2013
Jo det är sant, sätt i lambdan först.. Så blir det ju lättare för både dig och honom att se vad som händer sen.

Ibland är fraktvägarna lite luriga, men hey man betalar ju ganska mkt mindre så det får väl vara så smile

Beadlocks har man på terängbilar för att däcken ska sitta kvar, hehe

Vad är det för övriga mått på fälgar och däck..? Kolla på www.willtheyfit.com så kan du jämföra

178 Inlägg
11 februari 2013
jäklar vilket grymt jobb du gör ! riktigt bra jobbat änsålänge !

1 702 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
Just en sån sida jag letat efter jag glömde kolla mått på fälgarna men däcken va 245/40/18.
Det jag tror satt på fälgarna var 225 brett men det kan väl Robban bekräfta kanske.

Tommy Out.

1 702 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
future91 skrev:
jäklar vilket grymt jobb du gör ! riktigt bra jobbat änsålänge !

Det gäller att inte ge upp samt man behöver hjälp även om man inte tror det, det är visserligen mest ensamma timmar i garaget men det kan vara då det blir gjort mest också.
Jag tackar och ska givetvis fortsätta vara grym och jobba vidare.

Tommy Out.

1 702 Inlägg
11 februari 2013
Trådstartare
Jag har bara chansat nu med måtten men det blir nog till att sträcka bra på gummit om det ens går att få på.
Det skiljer ju inte jättemycket mellan 225 och 245 Det kan gå.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-d218e66d5640bb0d56d16dd09767eb70.jpg

Här är däcken dom va billiga iaf.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-a7f6236c0e368a0800ee9afbd27c3146.jpg

Peter du sa väl att Mr. Barre inte ville kolla påt innan bilen startar och har tomgång, för det har den ju inte riktigt än.
Så jag väntar nog med det. Blev nån ny brukis??

Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
11 februari 2013
Ser ju knappt ut att skilja nånting, men det är nog lite mer skillnad i verkligheten. Det är ju bara att testa smile

Ring du Barre o hör med honom, han kan säkert hjälpa dig.

Jepp, det blev en bmw 525 -01 jävligt fräsch o trevlig bil smile

1 702 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
Här händer det inte mycket just nu men NUUU!!!!
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-ed33d82ea4ace0d9e06491f43bfd801c.jpg

Nu ska det hända grejer minsann.

Pris ebay med frakt 1465:-

Pris hemma 1700:- Med en jävla massa strul.
Här tycker jag man får mycket för pengarna.

Så sant....
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-d0d1abd14c3338cd5bae0ea293507af4.jpg
De torrgasande tiderna är förbi..... hoppas jag.
Till helgen får det pillas lite.

1 göra en snyggare mätarhållare i mittluftblåset som passar.
2 Koppla in bbl,oljetemp,oljetryck
3 hitta en bra plats för laddtryckmätaren eller ha den med oljetemp/tryck och hitta en egen bra plats för bbl åt den som mappar.
4 Koppla in den externa varvräknaren till sprutet.
5 fortsätta med sladdarna i motorrummet, snygga till.
6 dra strömmen till bränslepumpen i en flexslang.

Tommy Out.

Tommy Out.

490 Inlägg
14 februari 2013
Jag har en bit kolfiber som skulle passa bra i ditt luftutblås ovanför stereon.
vill du ha den?

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

Sök